Blackbird Kobling spørgsmål, plus diverse! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
Jeg fik jo min blackbird hjem for nogen uger siden fra mc forhandlern og vinteropbevaringen. Det er blevet et lille service, og skiftet kæde og tandhjul. men da jeg får den hjem trodde jeg først at MC forretningen koblet mit xeon lys forkert, men efter nærmre kig ser det ud til at være iorden alligevel.
Men ved samme lejlighed opdagede jeg også at mit koblingshåndtag er meget løst, hvis jeg holder håndtaget helt i bunden og slipper lidt op, så skal der ikke mer end nogen cm før den tager fat, så mit spørgsmål er hvordan kan jeg stramme denne op på en en måde, jeg ved det har en hydralisk kobling hvis jeg ikke tager fejl?
Kørte en tur idag på 10-15km men det var alt for koldt, men også der opdagede jeg at den kørte lidt anderledes. jeg kørte i 3 gear, og lyden være lidt mer dovn, lige pludsligt blev lyden højre og cykeln tog mer fat, trods gashåndtaget være i samme stilling. Og cykeln har lige fået frisk ny bensin på idag inden tur.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
okt 2004
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Den glider ikke, søren så svært at forklare, men prøver igen.
Inden jeg fik sent min BB på opbevaring og service fungerede min kobling perfekt ingen problem. Når jeg trykkede på håndtaget være det meget mer modstand i denne, og når jeg holdt håndtaget helt i bund og giver slip, tog der meget længre tid inden den så at sige tager fat.
Nu samme sag bare at den tager fat allerede efter få cm og selve håndtaget føles helt slattent og når jeg lægger i gear siger det bare "Klonk" det har den aldrig sagt før, og derfor underer det mig. Jeg talede med mekaninkern, han siger at de aldrigt pillet på den eller skiftet olie, så hvad som orsager dette er mig et stort ?
Håber i førstår det lidt bedre nu, eller må jeg prøve at lave en lille you tube film og vise.
okt 2004
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
apr 2012
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Sidst men ikke mindst så skal der også lige piskes lidt olie ind mellem koblings pladerne igen og på dn måde bliver din Stack som det hedder 1-2/10 højrer, og hvis det er nok til dit slip , så kører koblingen nok på det sidste
Og det fede er at det tager 15 min at skifte den på en BB og når og hvis du skifter , så køb lige nogen HD fjeder med til den , du får en meget bedre føling med koblingen på en BB evt kun skift 3 stk , alså halvdelen,
apr 2012
apr 2012
Takker for info,men jeg er allerede tabt. Trodde jeg kunne lave dette alene, harfølgt kablet fra beholdern ved styret, langs med tanken,ned til anden beholdere. Er det der fjedern sidder? og skal all olie tømes fra den nederste beholder på venstre side? Ærligt er jeg skide bange for at lave noget forkert her, elsker at køre mc, men rep og diverse er jeg bare ikke god nok til. En sådann fjeder kan den købes i hvilken som helst mc forrettning,eller er den BB specifict?
Igen tusen tak for all hjælp og råd,alle sammen
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Og ikke kender så meget til mekaniken , så kør ned til et værksted , de kan alså lave den ganske hurtigt , og tror ikke du kommer over 500 kr exkl kobling hvis det viser sig den er død , du vil ærge dig gul og grøn når din kobling går i balder fredag eftermidag og du vil ud og køre med knejterne vejret er forøvrigt + 15 g
apr 2012
nemligen. Skal lige ringe til den lokale MC forretning og se om de har tid at assistere her i ugen, og serføligen hvor meget der koster. Men igen tusen tak for alle jers indlæg og gode råd
Blackbird Kobling spørgsmål, plus diverse!