Anmeldelse af Diims Anmeldelse af Diims
Hey Gutter
Jeg spurgte for et stykke tid siden om Diims var noget værd og investere i.
Jeg købte 4 hjem til at afprøve og her er lidt om min mening om dem
De koster 425 kr stykket om har et abonnoment som koster 192 kr pr 2 år så de er ikke dyre at have. Jeg har gemt 3 på motorcykler og 1 i min bil. Jeg får et klart billede af hvordan jeg køre rundt på de danske veje og de kommer med opdateringer ofte.
Dog skal det siges at lige pt er det kun min bil der bliver spottet men glæder mig til sommer hvor mine mcer også bliver set. Det er post danmarks biler der registere dem hvor de befinder sig og nu bor jeg i " udkants danmark " så var lidt i tvivl om hvor ofte de ville blive set. Jeg kan se hvor min bil har kørt da jeg køre til middelfart hverdag samt er til møder i Aabenrå engang imellem og der møder jeg åbenbart ofte post biler.
Jeg har snakket med dem der udvikler Diims og de håber på at kunne udvikle dem så de også fungere i Europa og på flere en post danmarks biler her i dk.
Så indtil nu har jeg været glad for mine " Diimser " og syntes det er et godt alternativ til en Gps tracker.
Skriv endelig hvis i har spørgsmål
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
og kan de følges på noget liggende krak kort
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 63
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 154
Gad godt hører flere udtalelser fra folk der har en. Hvad sætter i den fast med, er der lim og lign? Lidt svært at finde steder til den på en naked bike synes jeg
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.330
apr 2008
Inde i baglygten er næsten bedre. Eller under tanken.
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
Kan du ikke smide et billede op af kortet hvor man kan følge din bil, så vi kan se hvor detaljeret det er.?
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 665
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8076&zoneid=1
Kan ikke se det smarte i det da tingen kan være inden for et rimlig stort område.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Men det giver da lidt skår i glæden over et fysisk ret lille produkt (langt mindre end MC-alarmer/GPS trackere) og en vist nok relativ lille pris.
Nogen der via erfaring ved hvad trackere koster eller kan koster i efter nogle års forbrug men inklusive evt. mere eller mindre "mærkelige" gebyrer m.v. som sniger sig ind alle mulige steder?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 55
Vil det sige at dine mc'er ikke er blevet registreret? For så vil jeg da sige at de er absolut ubrugeligt, lige meget hvor henne dine m'er står opbevaret.
Hvis en af dine mc'er bliver stjålet, kan du måske se nogle informationer om at den bliver fragtet mod Lemvig. Men hvad hvis tyvene stiller den i en lade langt ude på landet og stjæler alle reservedelene fra den. Hvis det er et geografisk område ligesom du bor, vil du jo ikke have nogen som helst chance for at finde den?
Eller er jeg forkert på den
jul 2010
MEN hvis vi tager eksemplet om hurtig adskillelse vil man hurtigere opdage en GPS-tracker og i særdeleshed en MC-alarm og så få dem elimineret. og så er resultatet måske det samme. GPS´erne virker dog mere sikre i forbindelse med sporing, men det er også til dels en højere pris og dels kan de findes og elimineres, hvis vi snakker tyve der ved hvad de gør.
MC´ere er så små enheder, så diverse anordninger fylder relativt meget.
Jeg hælder mest til min gamle holdning: en god akustisk alarm og en god kølle, men det forudsætter jo at man selv eller nogle af drengene er i nærheden
apr 2008
Bare for at se hvad man egentlig kan få i kontrast til en Diims.
Hvis min cykel blir stjålet, kan jeg ikke bruge 3 dage gammel info til noget.
jan 2010
Det er også kun min mening om produktet. Jeg ved godt man nok kan finde 1000 andre hjemmesider med andre tests som siger det modsatte af min mening men jeg syntes nu det er et godt produkt som er bruger venlig og nemt og jeg er sikker på hurtig bliver udviklet så den bliver spottet af mere en kun postdanmark.
jul 2010
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
For et par år siden købte jeg en af de der billigere GPS trackere, dengang kostede den 4000,- idag kan den købes for små 2000,- i dag ligger den i skuffen! Og det er der flere grunden til:
1: Selvom den teoretisk set har lang standbytid, blev batteriet hurtigt tomt når først den skulle tracke og sende sms'er.
2: Hvis man kobler strøm direkte på batteriet kan den forholdvis hurtigt dræne et lille mc batteri til et faretruende lavt niveau, hvis den ikke kører i eksempelvis 2-3 uger.
3: En enhed der er koblet til batteriet er en del sværre at skjule ordentligt.
4: Når trackeren ikke havde frit udsyn til himlen brugte den ekstra tid og strøm på at fastsætte sin position. Ekstern antenne ville helt sikkert forbedre dette, men igen gøre det sværre at skjule trackeren.
5: Jeg bor i et område med forholdsvis dårlig GSM dækning og når trackeren blev gemt i en bil / et mc-stel blev forbindelsen ved dårlig dækning ikke eksisterende. Desværre er der ofte lige så dårlig dækning mange andre steder i Danmark. Og GSM signalet bliver sjældent bedre inde i en lukket varevogn.
6: Men værst af alt prøvede jeg et par gange, at blive sms'et af trackeren om at enheden flyttede sig..... UDEN det i virkeligheden var tilfældet :-S Det var blot GPS signalet der begyndte at flyde
Man kan selvfølgelig købe en større / dyrere tracker, men det er vist mere aktuelt og nemmere at gemme i en bil..... Så Diims er for mit vedkomne stadig i spil.
Min GPS tracker er billig til salg, hvis nogen har mod på at prøve den. Så tror jeg, jeg vil bruge pengene for den på en Diims eller to
jul 2010
Personligt går jeg efter en gængs evt. 2-vejs mc-alarm.
apr 2008
Hvis min cykel blir stjålet i garagen om mandagen, og jeg finder ud af det om tirsdagen (min garage er 50 meter væk fra min bolig). Så er vi henne omkring torsdag/fredag før jeg faktisk kan se på GPS tracking hvor min cykel befandt sig om tirsdagen. Dvs hvis jeg kører ud til pågældende sted for at kigge, så kan jeg lede i en omkreds af 200 meter, velvidende at det er 3 dage siden at GPS signalet blev sporet lige her.
Cyklen kan altså være gemt i ca 20 kældre, boligblokke eller lign. Noget helt andet er, at den kan være rejst til Frankrig på de 3 dage
jan 2010
apr 2008
Havde jeg kun ansvar på min cykel så tvivlede jeg ikke.
jul 2010
apr 2008
jan 2010
jul 2010
apr 2008
Har du ikke, så find den selv
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
Selvom man har kasko på, kan der godt være problemer med at få udbetalt erstatningen hvis cyklen bare er pist væk....
Der kan det måske være en fordel at kunne vise forsikringen en formodet where about!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jul 2010
okt 2012
Følger: 1 Svar: 5
Flere har spurgt om et skærmbillede af en enhed på Diims.dk. Vedhæftet har I et skærmbillede, af en Christiania Cykel, vi havde med i vores Station2 setup.
Som I kan se på skærmbilledet, placerede vi cyklen på Nørreport Station, med en godkendt ABUS lås på. Som skærmbilledet viser, blev cyklen stjålet natten mellem d. 22 og 23. januar. Efterfølgende blev cyklen i løbet af få dage, set 5 gange på samme adresse i Kastrup, hvilket betyder, at der vil være stor sandsynlighed, for at finde den der. Derfor sendte vi vores egen mand til Kastrup fredag d. 25. januar, for at finde cyklen.
Cyklen stod på adressen i Kastrup, låst sammen med en anden Christiania Cykel, der også var meldt stjålet. Vi tilkaldte Politiet, der kom med det samme, og var behjælpelige, med at skære cyklerne fri af hinanden. (De tog den anden cykel med på Stationen)
Som I kan se på skærmbilledet, er cyklen nu trygt tilbage hos vores Cykelhandler på Nørrebrogade
PS. Video af at vi finder cyklerne er ved at blive udarbejdet, og vil snart være at finde på vores Facebook Gruppe.
Med Venlig Hilsen
Diims
sep 2011
okt 2012
sep 2011
jul 2010
Wauww!!!!!!!!!!
Gad vide om de vidste at der var reklamevæærdi i en sådan performance?
Lige præcist dette udsagn kan jeg personligt ikke bruge til noget som helst, men det ku jo tyde på at nogle måske er mere heldige end andre med politiets hurtighed, fremtræden m.v. - Dem er jeg forlængst holdt op med at sætte min lid til!!!!!!!!!!!
jul 2010
Men uanset mine personlige erfaringer, skal man ikke følge specielt meget med i presse og fjernsyn, før jeg mener at der er belæg for at sige at politiet langt fra er som det var engang.
-Men jeg har nu ikke tænkt mig at lave noget korstog mod politiet her. Hvis nogen synes politiet er fantastisk (har de overhovedet haft brug for dem - og kan de så overhovedet udtale sig herom?), jamen så fred være med det. Der må jo trods alt være nogle der synes godt om etaten
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.839
jul 2010
Ét lille bitte eksempel: Jeg boede på Amager nogle år. Kvarteret var plaget af nummerpladetyverier. Jeg selv fik stjålet 3 stk MC-plader, som jeg formoder bliver brugt til lyssky affærer. hver gang må jeg selv punge ud til e ny plade. Som sagt er det her i forhold til andre ting i petitesseafd. Jeg installerer et varslingssystem og stiller en kølle indenfor døren. 4. gang blev derfor kun et tyveriforsøg men jeg kunne ikke løbe tyvene op før en bil med dækket plade får dem samlet op. jeg har smurgt omådet bag pladen rigtig godt ind i sølvfedt. Det resulterer i de flotteste fingeraftryk man kan tænke sig bl.a. på sadlen. Ringer til panserne, og hører om de kommer ud da jeg og området jo er plaget. NEJ - de har ikke tid. OK. Jeg tilbyder så at afmontere sædet, og komme ind med det. NEJ tak det kræver ressourcer. Og sådan kan jeg give flere historier om såvel politi som vores højprofilerede "retssystem". REND mig i røven for en omgang pis. Selvtægt works! Jeg fik aldrig besøg igen.
apr 2008
jul 2010
mar 2009
Stedet var kendt for sine kriminelle typer, så de turde ikke selv gå ind og byde op til dans.
Men politiet er altså heller ikke bedre i andre lande som vi sammenligner os med.
Men Diims har jeg nok læst en test af i en netavis som EB, BT eller måske 123mc, men husker det ikke nu, google kan vel hjælpe hvis man er interesseret i det.
apr 2008
jan 2010
apr 2008
okt 2012
Rigtig god dag til jer alle!
Med Venlig Hilsen
Diims Teamet
apr 2008
mar 2009
Hvad er det den koster sådan en DIIMS?
apr 2008
Der er absolut plads til forbedringer.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 211
Og har nu monteret den på en mc. Jeg syntes den er super..:)
mar 2009
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
mvh
mar 2009
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Kunne da være fedt at få på bilen, bare for at kunne hjælpe i kampen mod de langfingerede.
Anmeldelse af Diims