5.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Er Diims (tyveritracking) noget der virker??????? Er Diims (tyveritracking) noget der virker???????

Har tænkt på det i flere år, men synes af forskellige årsager ikke at GPS systemet var interessant.
Så læste jeg en lille lidt overfladisk artikel/anmeldelse af produktet i Nordjyske d. 7/10.
http://diims.dk/Help/Prices her ser prisen da overkommelig ud selv for os fattige nordjyder synes jeg.
Er der nogen her der har erfaring med systemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Diims (tyveritracking) noget der virker???????
  • #1   8. okt 2012 Det ser da okay ud.. Dog undre det mig lidt, at der ikke står noget om hvor ofte den opdaterer/overfører data..
    Det nytter jo ikk, hvis det er en gang i døgnet.. c",)

• #2   8. okt 2012 Hvis din ting bliver stjålet og ikke er i nærheden af det netwærk de har, finder du den aldrig. Hvori består det smarte i det?

En almindelig gps tracker kan du skrive en sms til og få den position den har, i øjeblikket. Det er da langt smartere og koster ikke noget abonnement eller andet.

• #3   8. okt 2012 Jeg har ikke haft tid til at gennemlæse alt på hjemmesiden, men jf artiklen i boligsektionen kunne jeg forstå at det er et system som læner sig op af de GPS´er som alle postbiler kører med. Kjeld Bjerre som skrev artiklen blev ganske overrasket over se, hvor mange gange posten kom forbi trackingenheden og dermed kunne fortælle hvor han havde været i hans bil (som den var monteret i).

Umiddelbart lyder pris og system egentlig tillokkende for mit vedkommende, men synes sq efterhånden ofte jeg/"vi" oplever at blive voldbollet bagi når der kommer nye fantastiske smartass-ting på markedet............ smiley
    Derfor kunne det være rart at høre nogle erfaringer - hvis de findes.

• #4   8. okt 2012 Jeg sælger en GPS tracker,til 500,- hvor du (som beskrevet ovenfor) bare smider en sms, så har du lokationen på din ting. Den fylder ingenting og er da smartere, end noget der først skal opdateres, før du ved hvor den var.

Deres system er ikke realtime og som de selv skriver på siden, så kan den forsvubdne ting kun findes, hvis den er i bevægelse omkring deres netværk. Står den stille et sted, hvor der ingen sender er, så kan den ikke findes.

• #5   8. okt 2012 hej B dog hvordan skal den gps tracker du sælger monteres.

• #6   8. okt 2012 En plus og en minus..

• #7   8. okt 2012 har du et billed som du kan lægge ud her.

• #8   8. okt 2012 http://www.bilgalleri.dk/marked/elektronik/1529950-gps_tracker_ 400,- er den så sat ned til

Og en lidt større model, med flere funktioner http://www.bilgalleri.dk/marked/elektronik/1529952-gsm_gprs_gps_tracker_

• #9   8. okt 2012 Har brugt den model BDog henviser til i årevis. Det fungere bare smiley
    og 400,- er en ret god pris!!!

• #10   8. okt 2012 Det er nu bestemt ikke kun positivt jeg har hørt om GPS-trackere og desuden ser de også ud til at være mange gange større end Diims.
    Diims kører også med egen strømforsyning og derfor kan den ikke afbrydes ved at afbryde plus og minus. Derved kan den også bruges mange andre steder til ting der ikke har strøm indlagt som fx en MC.

Nu kan det godt være jeg er galt afmarcheret, men skal man ikke have en SIM-kort til GPS´en og derfor skal betale abonnement til et telefonselskab?

• #11   8. okt 2012 1. Den gps tracker jeg har, har indbygget batteri, der holder i op til 24 timer på en opladning, aå kan bruges til alt andet.

2. jo der skal et SIM kort i, men med et taletidskort, skal der ikke betales abonnement, kun ved forbrug. TDC har ligeledes et "rigtigt" kort man kan købe, hvor der udelukkende betales for forbrug og ikke er nogen mndstepris der skal bruges og så videre. Det kort har jeg i min alarm på værkstedet.

• #12   8. okt 2012 tak B Dog det går over mine evner.

• #13   8. okt 2012 Umiddelbart lyder det OK, men de teleselskaber jeg kender til tager så vidt jeg husker 14 kr/mdr dvs 168 kr årligt hvis kortet ikke bruges. Gælder der ikke det samme hos TDC?
    Hvilke fysiske mål har den du sælger?

• #14   8. okt 2012 Undskyld det med str. det fremgår af det ene af dine links: Dimension: 10.5 x 5.5 x 2.6 cm . Det er dæleme da også en ordentlig bandit. Må være særdeles let at finde på en MC og efterfølgende ødelægge for tyvknæjte..............

• Nicolai Lind J
    Nicolai Lind J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #16   9. okt 2012 Hejsa!

Jeg tillader mig lige at melde ind her smiley

Diims er en lille batteridrevet enhed, hvor batteriet holder i to år. Når batteriet er ved at udløbe, får man automatisk besked på at skifte det. Hvert 8 sekund sender Diimsen sin unikke ID ud i en radius på op til 200 meter. Hver gang dette signal opfanges af en postbil, vi man kunne se adressen via diims.dk eller via en gratis APP til Android og Apple telefoner.

Der kører hver dag 4000 postbiler rundt på det danske vejnet, så som journalisten rigtigt skriver, er det næsten umuligt ikke at få oplyst adresser, hvorpå en evt. stjålet MC er blevet set. (Husk at gemme Diimsen væk på din MC)

Når man har købt en Diims, skal man abonnere på produktet. Her tager man stilling til, om man ønsker 1 år til kr. 120,- eller 2 år til kr. 192,-

Selvom vi først lige er gået i gang, er den første stjålne bil allerede fundet vha. Diims!!

Diims kan købes på www.extremeshop.dk under "elektronik"

Mvh

Mr. Diims :o)

• Nicolai Lind J
    Nicolai Lind J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #17   9. okt 2012 PS. Artiklen fra Nordjyske kan læses på vores FB side /diims.dk

Kommentér på:
Er Diims (tyveritracking) noget der virker???????

Annonce