{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

Forbremse {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har lidt problemer med forbremsen på min GS500, og vil lige høre jer herinde inden jeg sender den på værksted.

Jeg købte den for omkring en måned siden, og den bremser markant svagere foran end min gamle. Derudover tikker den nogle gange en lille smule fra forhjulet når jeg triller i tomgang, som om der er en del der støder på et sted.
Tænkte ikke over det i starten men nu kan grebet trækkes helt i bund, så jeg jeg må hellere få gjort noget ved det nu.
Jeg har ikke fået målt skiven endnu da jeg ikke kan finde min skydelære, men er der andre umiddelbare løsninger på problemet, her tænker jeg på fx. klodser, bremsevæske, kabel eller evt. en justering af et eller andet?
Jeg har ikke mod på at gå i gang med at kigge på det selv da jeg hverken har adgang til trykluft eller ved noget om det, og det skal gerne ordnes rimelig hurtigt da jeg skal på kørekursus næste weekend.

Håber på lidt hjælp, om ikke andet så bare om hvad det kan forventes at koste på værksted.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbremse
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #1   10. maj 2012 Er klodserne slidt ned? Ud og kig på dem... Er de slidt ned, så er bremesevæskestanden lav...

Er den utæt for bremsevæske? Igen - ud og kig på cyklen. Er den våd og fedtet omkring kaliperen eller slangen, så er den utæt. Det må du ikke køre med...

Aner ikke hvad den slags koster på et værksted...

• #2   10. maj 2012 Den er i hvert fald ikke utæt, det var det første jeg tjekkede.

Hele grebet inkl. bremsevæskebeholder ser ud til at være spændt skævt på. Skal bremsevæskebeholderen sidde i vater, eller kan det også have en indflydelse? Har prøvet at rette den, men kunne ikke få bolten løs.

• #3   10. maj 2012 Muligvis kondens i bremsevæsken? Så bliver den i hvert fald "suttet". På værksted med den.

• #4   10. maj 2012 det er altså ikke svært selv at skifte bremsevæske.
    så det ville jeg tage at gøre, du skal stort set kun bruge en 8mm nøgle til udluftnings skruerne, også et stykke klar slange der passer på skruen, også ny væske.
    vil ikke koste dig mere end 50kr hvis du gør det selv, på et værksted skal de nok have 30min for det til 3-400 i timen, også 100kr for bremsevæsken.

• #5   11. maj 2012 Hermed en tilbagemelding fra en glad Suzukiejer.

Kom ned til Enghave MC og mekanikeren kunne hurtigt konstatere at skiven havde et lille hak (sandsynligvis pga. en tidligere ejers forkerte brug af skivebremse) og at klodserne derfor var kørt helt skæve.
    Efter et kvarter havde han rettet skiven, sat nye klodser på og også lige rettet bremsegrebet ud. Hele herligheden kostede mig ikke mere end 248,- for de nye klodser, og jeg sparede endda busturen hjem.

• #6   12. maj 2012 Ja - og du er sikker på at forbremsen som er din livsforsikring er lavet korrekt. Nogle steder er det for dyrt at spare. God tur på kurset.

Kommentér på:
Forbremse

Annonce