Yamaha XS750 TURBO-BÆSTET® **SOLGT** [Tidl. motorcykel] 1977
16.635 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XS750 TURBO-BÆSTET® **SOLGT**
Årgang:
1977
Motor:
3-cylindret luftkølet 4-takts motor, DOHC.
Boring: 68 mm. Slaglængde: 68 mm.
Slagvolumen: 747 cm³
Maks. effekt: 60 hk / 44,7 kW ved 7500 o/min.
Maks. drejningsmoment: 58,8 Nm ved 6500 o/min. Kompressionsforhold: 8,5:1.
3 stk. 34 mm mikuni karburatorer.
Kun gået små 40.000 km.
Boring: 68 mm. Slaglængde: 68 mm.
Slagvolumen: 747 cm³
Maks. effekt: 60 hk / 44,7 kW ved 7500 o/min.
Maks. drejningsmoment: 58,8 Nm ved 6500 o/min. Kompressionsforhold: 8,5:1.
3 stk. 34 mm mikuni karburatorer.
Kun gået små 40.000 km.
Hestekræfter
Org. ca. 60 stykker.... (40 for lidt)
Har fyldt små 40 hk mere i den... ( turbo 0,6 bar )
Garrett® A/R 48 turbo monteret...
Nu... over 90 hk i følge "turbo-calculator"..
Rullet d.6/8-2010 til 63,4 hk. på hjulet ved 0,4 bar...
Har fyldt små 40 hk mere i den... ( turbo 0,6 bar )
Garrett® A/R 48 turbo monteret...
Nu... over 90 hk i følge "turbo-calculator"..
Rullet d.6/8-2010 til 63,4 hk. på hjulet ved 0,4 bar...
Fælge
Alu 19" for og 18" bag - Standartfælge
Dæk
Noget sort gummipis i nogenlunde stand...
Dunlop® arrowmax 110/90-19 for og
Dunlop® arrowmax GT501 130/80-18 bag....
Dunlop® arrowmax 110/90-19 for og
Dunlop® arrowmax GT501 130/80-18 bag....
Topfart
Før ca. 160 km/t..
Nu (teoretisk) 220 km/t. ved 8500 omdr.min..... Og det er jo der oppe den først rigtig laver noget, så over 200 km/t tror jeg.
(Rullet til 204 km/t. i 4.gear v. 8500 omdr/min.)
Nu (teoretisk) 220 km/t. ved 8500 omdr.min..... Og det er jo der oppe den først rigtig laver noget, så over 200 km/t tror jeg.
(Rullet til 204 km/t. i 4.gear v. 8500 omdr/min.)
Tuning
Tja.... Krumtappen ka' efter sigende ikke holde....?
Men nu har jeg prøvet med TURBO og ca 0,6 bars ladetryk...!
(Det er ikke en MC jeg skal køre på til daglig så jeg er villig til at prøve lidt af hver...)
Extra stort bundkar...
Elektrisk benzinpumpe 0,8 bar...
Extra 6205-c3 krumtap-leje mellem primærkæde og svinghjul...
Oliekøler er monteret efter krumtap-renoveringen...
Topstykke fra XS850....
Lille Alu-indsugningstragt med "fluenet"
Pover-wrap på forrør og "mellemrør"
Men nu har jeg prøvet med TURBO og ca 0,6 bars ladetryk...!
(Det er ikke en MC jeg skal køre på til daglig så jeg er villig til at prøve lidt af hver...)
Extra stort bundkar...
Elektrisk benzinpumpe 0,8 bar...
Extra 6205-c3 krumtap-leje mellem primærkæde og svinghjul...
Oliekøler er monteret efter krumtap-renoveringen...
Topstykke fra XS850....
Lille Alu-indsugningstragt med "fluenet"
Pover-wrap på forrør og "mellemrør"
Styling
Bygget om i vinteren 08-09...
Hjemmebøjet egoistsæde og røv i alu...
"vindskærm" af siden af en gammel 20 l. spritdunk.
Dobbelt forlygte.
Dobbelt baglygte.
Ultra små blink.
Tommaselli Clip on.
Små spejle i styrenderne.
Forskærm fra GPZ500.
Lille kort "rør" med HØJ lyd...
Væk fra det med farver igen og tibage til det helt RÅ look.
MERE MATSORT....
Hjemmebøjet egoistsæde og røv i alu...
"vindskærm" af siden af en gammel 20 l. spritdunk.
Dobbelt forlygte.
Dobbelt baglygte.
Ultra små blink.
Tommaselli Clip on.
Små spejle i styrenderne.
Forskærm fra GPZ500.
Lille kort "rør" med HØJ lyd...
Væk fra det med farver igen og tibage til det helt RÅ look.
MERE MATSORT....
Ekstraudstyr
Nix... Skal lettes for ALT hvad der vejer...
Bemærkninger
En udemærket hverdagscykel, men lidt kedelig hvis man er til frisk kørsel....
Bli'r derfor KRAFTIGT ombygget/tunet... ;-p
19/1-09
Turbo mont. i weekenden...:-)
Ku' ikk rigtig få ladetryk ved alm. gasgivning i frigear...?
Så prøvede jeg lige at lave en burnout...... FUCK !!!
Så skal jeg sgu love for der sker noget -
Vupti.... 7500 omdr. min. og o,5 bars ladetryk.... :-O
Den skal vist lige køres med en forsigtig hånd de første par ture....
20/1 En hjemmeflikket membranventil monteret så den ka' få luft uden om turboen indtil der er ladetryk...
24-25/1 Malet og monteret i weekenden....
26-1 På første prøvetur i eftermiddags....
Det dur sgu... Der skal lige laves et par småjusteringer ang. benzintryk og ånderør fra krumtappen men ellers OK.
Effekten kan bedst beskrives med : "Den skal godt nok ha' nogen strammere koblingsfjedre..."
Fra 5000 omdr. siger det bare RØVHUL indtil man slipper gassen, efter få sekunder, ved 8000 omdr..... Og det er lige meget hvad gear man er i... :-O
29/1 Blow-off og længere slange på ånderøret monteret med succes... ;-) Fik tjek på benzintrykket. Drejede også lige 6 stk. 5 mm tykke skiver og lagde på koblingsfjedrene... Det var satme også noget der gjorde en forskel. Den ska' nok runde de 200 km/t til sommer... :-)
Vinterferien '09
Prøvede at male lidt "djævelsk pynt" på div dele....
Det er bare et forsøg og er langtfra perfekt, men gi'r da et lidt "ondere" look...
25/2-09
Lavede en ventil der styrer trykket i tanken og en lille dåse der opfanger evt. "overskudsbenzin" fra tankudluftningen.... Nu kører det perfekt og der er ikke på noget tidspunkt underlig motorgang pga. for meget eller for lidt benzin... :-)
6/4-2009
Så gik den ikke længere... :-(
Kørte en tur til herning i det gode vejr. Den ville ikke rigtig ta' omdrejninger som før, skød i udstødningen og sagde i det hele taget værre og værre på vej hjemover...?
Hjem og tjekke alt efter...
Her er resultatet :
Ingen comp. på midterste cyl.
Rotoren "skraber" på statoren.
Et "bankende" plejlleje..... ØV ØV ØØØØV !
Nå men det måtte jo komme... :-(
Håber det kan klares med nye lejer og et par ventiler...
Hvis du/nogen har noget liggende så giv mig et praj.
20/4-09
Har fået den skildt ad og ka' nu konstatere at det er et krumtap-leje der ikke har ku' holde til de extra heste...
Sætter nye lejer i svinet og laver plads til et extra leje på ydersiden af tandhjulet til primærkæden. ( et 6205-C3 smurt af motorolien ) Det burde ku' klare den extra belastning. :-)
Den manglende komp. kom af at det slidte leje tog for meget olietryk og der derfor ikke kom olie nok op til ventilerne, hvilket gjorde at en af ventilerne "hang" lidt ... Da den havde stået et par timer og kølet - og var tørnet nogle gange, gik ventilen løs igen og så var kompressionen der igen... :-)
Nu er det bare at klø på, så man ka' blive klar til streetbike i Allingåbro den 23. maj...
19/6-09
Nå men, en ny krumtap (renoveret) skal der til ,da Yamaha ikke laver overstørelse-lejer ????
Har erfaret at det nok var motorolien
(Syntetisk Silkolene Comp4 10W-40)
der var af forkert type.... ØV
Kører KUN mineralsk for eftertiden...
KOM NU MED DE DELE FOR FANDEN..... ARGHHHH !
30/6-09 Nu lysner det... :-P
Burde ha' alle stumperne inden weekenden.... HURRA...!
4/7-09 Fik de sidste stumper i torsdags... :-)
Samlede tors- og fredag og fik startet op fredag aften...
Fik det hele justerer ind og tætnet i dag Lørdag og fik kørt
40-50 km uden de store problemer...
Kører nu med Gastrol GTX 15w-40
21/7-09 var en tur i Hvide-sande og tilbage igen...
Dejlig tur . Den kørte fint, men da jeg kom hjem syntes jeg at tanken var blevet så bred...?
Det billige lort ka' ikke engang holde til 0,4 bars tryk...?
Fik den banket i form igen og lavet lidt forstærkninger.
23/7-09 Fandt et billigt topstykke fra en XS850 (tak Joachim )
Sleb ventiler på skidet igår og monterede det i dag....
Det gav motoren en hel anden og bedre lyd. Ikke så meget raslen og klirren fra ventiler og knaster og oven i købet en mere rolig motorgang ved lave omdr....?? - men :-)
6/8-09 Nye svømmerventiler og nye tændkabler
monteret...
Den starter og kører efterhånden som en drøm.... :-)
Vinterens projekter....
Topstykke og cylinder skal af igen og der skal 1-2 mm
extra under cylinderen for at sænke kompresionen...
Plejlstængerne skal renoveres med nye krydspinds-lejer...
Da der ikke er plads til en intercooler, skal der istedet laves et vandindsprøjtningssystem...
Med disse ændringer burde jeg kunne hæve ladetrykket til 0,5-0,6 og nærme mig de 100 HK... :-p
Rent kosmetisk skal der være mere " Uruk Hai " over den.
Det skal opnås med noget læder/gummi m. nitter og syninger.(tror jeg nok)
Den skal bare være mere "OND" at se på...!
9/4-2010
Nye bagdæmpere fra HAGON monteret da de gamle fra Marzocchi var noget utætte efterhånden....
27/4-2010
Flyttede lige ånderøret fra krumtaphuset ind i luftfilteret.
Det sviner bare ALT for meget når det går i det fri...
Juni 2011
Ny benzinpumpe monteret og ladetrykket skruet op til 0,6 bar.
Matsort maling på Røv, tank og forskærm.
Indsugningstrakt monteret istedet for det store T-Hansen filter... Det kører sgu udemærket... :-D
Tak til....
Søren "superlærling" for svejsearb. i alu...
Meteor A/S for lån af værksted og maskiner...
Min kæreste Marianne for den store tålmodighed hun har vist mig i den tid ombygningen varede... :-)
Se hele ombygningsfasen her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10182
Også denne MC er åbenbart en "lavstatus" model...?
Den eneste MC den ka' vinde udfordringer over, er en Suzuki GSX 750 ES...? (En som min anden MC)
Bli'r derfor KRAFTIGT ombygget/tunet... ;-p
19/1-09
Turbo mont. i weekenden...:-)
Ku' ikk rigtig få ladetryk ved alm. gasgivning i frigear...?
Så prøvede jeg lige at lave en burnout...... FUCK !!!
Så skal jeg sgu love for der sker noget -
Vupti.... 7500 omdr. min. og o,5 bars ladetryk.... :-O
Den skal vist lige køres med en forsigtig hånd de første par ture....
20/1 En hjemmeflikket membranventil monteret så den ka' få luft uden om turboen indtil der er ladetryk...
24-25/1 Malet og monteret i weekenden....
26-1 På første prøvetur i eftermiddags....
Det dur sgu... Der skal lige laves et par småjusteringer ang. benzintryk og ånderør fra krumtappen men ellers OK.
Effekten kan bedst beskrives med : "Den skal godt nok ha' nogen strammere koblingsfjedre..."
Fra 5000 omdr. siger det bare RØVHUL indtil man slipper gassen, efter få sekunder, ved 8000 omdr..... Og det er lige meget hvad gear man er i... :-O
29/1 Blow-off og længere slange på ånderøret monteret med succes... ;-) Fik tjek på benzintrykket. Drejede også lige 6 stk. 5 mm tykke skiver og lagde på koblingsfjedrene... Det var satme også noget der gjorde en forskel. Den ska' nok runde de 200 km/t til sommer... :-)
Vinterferien '09
Prøvede at male lidt "djævelsk pynt" på div dele....
Det er bare et forsøg og er langtfra perfekt, men gi'r da et lidt "ondere" look...
25/2-09
Lavede en ventil der styrer trykket i tanken og en lille dåse der opfanger evt. "overskudsbenzin" fra tankudluftningen.... Nu kører det perfekt og der er ikke på noget tidspunkt underlig motorgang pga. for meget eller for lidt benzin... :-)
6/4-2009
Så gik den ikke længere... :-(
Kørte en tur til herning i det gode vejr. Den ville ikke rigtig ta' omdrejninger som før, skød i udstødningen og sagde i det hele taget værre og værre på vej hjemover...?
Hjem og tjekke alt efter...
Her er resultatet :
Ingen comp. på midterste cyl.
Rotoren "skraber" på statoren.
Et "bankende" plejlleje..... ØV ØV ØØØØV !
Nå men det måtte jo komme... :-(
Håber det kan klares med nye lejer og et par ventiler...
Hvis du/nogen har noget liggende så giv mig et praj.
20/4-09
Har fået den skildt ad og ka' nu konstatere at det er et krumtap-leje der ikke har ku' holde til de extra heste...
Sætter nye lejer i svinet og laver plads til et extra leje på ydersiden af tandhjulet til primærkæden. ( et 6205-C3 smurt af motorolien ) Det burde ku' klare den extra belastning. :-)
Den manglende komp. kom af at det slidte leje tog for meget olietryk og der derfor ikke kom olie nok op til ventilerne, hvilket gjorde at en af ventilerne "hang" lidt ... Da den havde stået et par timer og kølet - og var tørnet nogle gange, gik ventilen løs igen og så var kompressionen der igen... :-)
Nu er det bare at klø på, så man ka' blive klar til streetbike i Allingåbro den 23. maj...
19/6-09
Nå men, en ny krumtap (renoveret) skal der til ,da Yamaha ikke laver overstørelse-lejer ????
Har erfaret at det nok var motorolien
(Syntetisk Silkolene Comp4 10W-40)
der var af forkert type.... ØV
Kører KUN mineralsk for eftertiden...
KOM NU MED DE DELE FOR FANDEN..... ARGHHHH !
30/6-09 Nu lysner det... :-P
Burde ha' alle stumperne inden weekenden.... HURRA...!
4/7-09 Fik de sidste stumper i torsdags... :-)
Samlede tors- og fredag og fik startet op fredag aften...
Fik det hele justerer ind og tætnet i dag Lørdag og fik kørt
40-50 km uden de store problemer...
Kører nu med Gastrol GTX 15w-40
21/7-09 var en tur i Hvide-sande og tilbage igen...
Dejlig tur . Den kørte fint, men da jeg kom hjem syntes jeg at tanken var blevet så bred...?
Det billige lort ka' ikke engang holde til 0,4 bars tryk...?
Fik den banket i form igen og lavet lidt forstærkninger.
23/7-09 Fandt et billigt topstykke fra en XS850 (tak Joachim )
Sleb ventiler på skidet igår og monterede det i dag....
Det gav motoren en hel anden og bedre lyd. Ikke så meget raslen og klirren fra ventiler og knaster og oven i købet en mere rolig motorgang ved lave omdr....?? - men :-)
6/8-09 Nye svømmerventiler og nye tændkabler
monteret...
Den starter og kører efterhånden som en drøm.... :-)
Vinterens projekter....
Topstykke og cylinder skal af igen og der skal 1-2 mm
extra under cylinderen for at sænke kompresionen...
Plejlstængerne skal renoveres med nye krydspinds-lejer...
Da der ikke er plads til en intercooler, skal der istedet laves et vandindsprøjtningssystem...
Med disse ændringer burde jeg kunne hæve ladetrykket til 0,5-0,6 og nærme mig de 100 HK... :-p
Rent kosmetisk skal der være mere " Uruk Hai " over den.
Det skal opnås med noget læder/gummi m. nitter og syninger.(tror jeg nok)
Den skal bare være mere "OND" at se på...!
9/4-2010
Nye bagdæmpere fra HAGON monteret da de gamle fra Marzocchi var noget utætte efterhånden....
27/4-2010
Flyttede lige ånderøret fra krumtaphuset ind i luftfilteret.
Det sviner bare ALT for meget når det går i det fri...
Juni 2011
Ny benzinpumpe monteret og ladetrykket skruet op til 0,6 bar.
Matsort maling på Røv, tank og forskærm.
Indsugningstrakt monteret istedet for det store T-Hansen filter... Det kører sgu udemærket... :-D
Tak til....
Søren "superlærling" for svejsearb. i alu...
Meteor A/S for lån af værksted og maskiner...
Min kæreste Marianne for den store tålmodighed hun har vist mig i den tid ombygningen varede... :-)
Se hele ombygningsfasen her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10182
Også denne MC er åbenbart en "lavstatus" model...?
Den eneste MC den ka' vinde udfordringer over, er en Suzuki GSX 750 ES...? (En som min anden MC)
Yamaha XS750 TURBO-BÆSTET® **SOLGT**
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
mar 2010
Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 35
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Jeg glæder mig til at se nogle resultater og billeder. Har du fået din hue igen ?
mar 2010
Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 35
Lidt nyt om din bäst:
Planen er at lakere den i gule og sorte felter som Yamahas totaktere för i tiden og så skal turboen skjules lidt mere, evt. vrides 90 grader så udstödningen kan gå ud under sädet.
Så vi skal nok passe på din bäst.;-)
Hilser Frostie.(Mogens)
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 75
Stock Sucks !
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
feb 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 2
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 5
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1
Mit tlf nr er 27 84 94 49 eller mail mail@frankbruhn.com.
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 115
cool projekt klart en x-høj
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
...Yamaha får hermed en X-tra høj herfra. Den lyder ond på en pæn måde og den yder grundigt, og det matsorte udseende er virkelig flot.
dec 2003
Følger: 120 Følgere: 116 MC-er: 3 Emner: 126 Svar: 981
Det er sgu et fedt projekt du har gang i der
Og det er cool at du laver tingene selv !
RESPEKT !
MVH
Jimmy
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
Jamen then it´s all good..
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Jov det er da rigtigt....
Men den sidder dejlig diskret hvor den sidder nu.....
(Bent betjent du ved)
Og fint beskyttet og i en højde hvor olien kan "løbe fra den" igen uden problemer......
Og forøvrigt har jeg ingen problemer med effektiviteten. Den ka' lave mere tryk en jeg ka' bruge...
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
MEGA snedigt projekt cykel der... Total i orden stil at kaste noget tryk efter den. Gætter på det er et plads problem der gør at møllen sidder bag motoren... du kunne ellers med fordel smide den tættere på udstødningsportene i motoren..
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 15
Det skal den ha' den er sku' rigtig sjov og alt det grove på den skønne måde - flot arbejde :o)
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 434
Hej Fister
Kommer du ikke over og viser svinet frem til vores træf her sidst i maj.
www.exterminators.dk
mvh
flemming Ex mc
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Tja ... konen siger den lyder som en gammel taunus med knækket udstødning.... Håber ikke DET passer...
I tomgang ca.800 omdr. lyder den ganske blid. Ved 4-5000 omdr. kan jeg måske godt genkende den larmende taunus.
Ved 7-8000 omdr. "vræler" den ganske skønt, og hvis tændrørene ikke er rigtig varme kan den da godt "skyde" lidt i potten. Ved overhalinger ved høje omdr. kan man godt lige ane den hæse væsen fra turboen i "genlyden" fra den overhalede...
Ved motorbemsning og nedgearinger med "mellemgas" buldrer og brager det bare noget så skønt...
Men jeg må jo få lavet en lydoptagelse jeg ka' ligge på nettet, for jeg kommer sgu nok ikke lige forbi Storkøbenhavn...
PS. der er da lidt lyd på dette lille klip : http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=4918
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Super fed gammel Yamaha. Jeg så den i Thorsminde igår, og jeg må indrømme at jeg synes mere end godt om den =)
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Alt er igen godt.....
Det kører bare...!
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
Hej sej kværn med mølle, respekt for dit arbejde....
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 4 Svar: 54
ser læækker ud, damnn, !! hvordan er det med turbo, kan man tilpasse en turbo alle cykler ? hilsen ras
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 361
Super fedt! Hvor sidder membranen ?
aug 2005
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 112
hej fister fed kværn har du det ellers godt hilsen rasser (ex høj)
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
MCG's mest specielle cykel tror jeg
På den positive måde sgu! Flot arbejde
nov 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 2
Det er fedt =o)HéHé
Den fortjener en X-høj =o)
VH.
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
den er ser godt ud må jeg nok sige!
God fornøjelse med den flotte gamle cykel.
Hilsen Jonas
www.KawaZmc.dk
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 37
Min kammerat har en 850ccm, også 3cyl og med kardan. Det er en sjælden cykel høj her fra, for dit projekt!!!
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Har ikke haft den på vejen endnu... Vi må se...
mar 2005
Følger: 25 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 271
Fed ombygning... Respekt for det...
Men giver hele cyklen sig ikke når du ligger fra land... Jeg syntes ikke stel-konstruktion og bagsvinger ser så overbevisende ud, når man tager en turbo med i betragtningen?
Mvh
Michael
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Har også tænkt mig at isolere forrørene med power-wrap for at få en bedre og hurtigere respons på gassen...
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Ja, der er "ladetryk" i svømmerhuset , på benzinen og under rullebælgen i karburatoren...
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Ja, måske stille til 5grader senere tænding!
Ellers opnår du tændingsbanken, og det er umuligt at høre når der først er fartvind og hjelm på!
Jeg vil da tro du har mulighed for at justere tændingen på en cykel som din?
Hvad med benzintrykket? har du ladetryk i svømmerhusene?
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Ville du tænde senere eller hvad...?
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Har du styr på benzintrykket? Ellers ender du med huller i stemplerne... Kompressionen på sådan en gammel høne er nok ikke så voldsomt, så det passer sikkert fint standard, men du gør nok klogt i at rykke ændingen lidt!
Jeg har smadret 3 stempler på den konto!
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
det ser satme frisk ud alt mulig medvind ønskes her fra.. :O)
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
De kører godt og lyder kanon :o)