{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Cagiva mito vil ik starte {{forumTopicSubject}}

Hey MG

Nu har jeg virkelig brug for nogle eksperters råd og viden.

Jeg har de sidste par dage ligget og rodet med min cagiva mito fordi at den ik vil noget som helst.

Det startede en morgen i sidste uge hvor den lige pludslig gik længere og længere ned i omdrejninger hvor jeg til sidst måtte holde ind, og så ville den ik starte igen. Så jeg måtte hentes af autohjælp. Nedtur!

Men jeg fik så kigget på den senere og når jeg prøver at trille den igang skyder den ud af udstødningen, og nogle gange kan den godt starte, men tager ik omdrejninger og til sidst skyder den og går ud.

Først troede jeg det var tændrøret, så købte jeg nyt tændrør, men det er helt det samme.
Nu har jeg så også skiftet tændrørskabel, renset karburator og bundkar.
Jeg har haft topstykket taget af for at se til cylinderen, men den ser fin ud.
Membranen er tjekket og jeg har prøvet uden udstødning. Jeg har haft tændingslåsen taget af og renset den. Der var en smule fugt i den.
Har også prøvet uden filter og med mit nye KN filter.
Jeg har tjekket multistik og stelforbindelse og der er gnist på tændrøret. Jeg aner ik hvad der kan være galt.

Måske kan det var noget med at den giver tænding på et forkert tidspunkt eller at der er et eller andet der er kortsluttet pga. vand.

Men hvad kan det være?

Hjælp mig! Ellers må den jo på værksted.

I kan se info under min profil.

David G


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cagiva mito vil ik starte
  • #2   8. jun 2006 Hehe. ja, jeg har tjekket at der er benzin nok på og olie og kølervæske.

    David G


  • #3   8. jun 2006 Hva med benzinpumpen, kunne det måske være den?

    ¤Trofast


  • #4   8. jun 2006 Der sidder ik nogen benzin pumpe.

    Det er jo kun en 125 ccm 2 takter, så benzinen løber bare direkte ned i karburatoren.
    Der sidder en olie pumpe, og den virker fint.
    Den blander jo benzin og 2 takts olien i karburatoren.

    David G


  • #5   8. jun 2006 ER tændrøret vådt når du løber med den, altså kommer der benz til cylinderen

  • #6   8. jun 2006 Jeg synes da også at have hørt set at de kan have problemer med deres CDI....
    Hmm - du sagde at den gik længere og længere ned i omdrejninger og så gik helt kold. Nu har du vel prøvet længe på at den sku springe i gang og har vel også haft lader ¨på batt. Men hvad med ensretter/ladeanlæg, så den evt ikke lader og derfor måske har kørt sig død fra strøm på batt.. Eller er batt. måske klappet sammen så der ikke er forbindelse..
    Det lyder da drastisk med stempel osv. Håber kun det er en el-fejl selv om CDi vist ikke er det billigste at få nallerne i.
    Lykke til.


  • #7   8. jun 2006 Uden på nogen måde at vide en skid om 2-taktere....
    Så tror jeg Hekto har ret i at det første du skal tjekke er om stemplet og stempelringe er ok. Sliddele!
    (det som Hekto siger kan du godt begynde med)

    Men som du selv er inde på så kunne fugt oxo være et problem....kan du ikke stille den et tørt sted....
    Fx. i solen i det dejlige vejr og så stille den ind inden der falder dug... og vendt med at foretage dig yderligere inden du er sikker på der ikke er vand i eldele...
    Ellers ender du med at have splittet den ad og have flere problemer end du havde til at starte med.
    Hvis du ikke selv har forstand på at skrue så lad være! Du kan hurtigt justere og splitte den ad langt ind i helvede...
    Tag det roligt ingen panik pga. det gode vejr ellers laver du noget panik og smadrer for 1000vis af kroner smiley
    Vær omhyggelig og tag den tid det tager, samler du noget og ikke er 110% sikker på det er ok, er det en ommer med det samme smiley


  • #8   8. jun 2006 Arh du er elektriker.....så er du jo nok 1000 gange klogere på det end mig ...glem alt jeg skrev smiley

  • #9   8. jun 2006 Synes det lyder mistænkelig meget som et færdigt stempel, havde en knallert der lavede samme nummer, skød også ud af udstødningen osv.

    smiley


  • #10   9. jun 2006 Hey.

    Nice med nogle der kan komme med nogle nye foreslag til hvad det kan være.

    Der er gnist på tændrøret og det er fugtigt af benzin.

    Jeg har haft topstykket taget af og der er ikke hul i det, der er ingen ridser i cylinderen når jeg køre stemplet frem og tilbage. Det ser ikke ud til at det er en stempel ring, men jeg har ikke haft hele cylinderen taget af.
    Det kunne være jeg skulle prøvet at tjekke de stempel ringe rigtig her i weekenden.

    Jeg håber også lidt på at det er en el fejl.
    Men ja, jeg er på skole til svende prøve om et par uger som elektriker.
    Men er det muligt at måle på en CDI om den er død?

    Jeg fik nyt stempel og plejlstang sidste år og har kørt det til med lidt ekstra olie i benzinen ca de første 1000 km.

    Så der burde ik være problemer med stemplet.

    Det der med om der er fugt i stikkene osv.
    Den har stået i solen om dagen og haft sådan en MC garage lagen over om natten i en uge.
    Så der skulle ik være fugt tilbage.

    Men jeg må hjem og rode den igennem igen i weekenden, ellers kommer den nok op til Frankies MC i Randers hvis jeg ik selv kan lave det. Synes ik rigtig der er nogle ordentlige værksteder i Århus området.

    David G


  • #11   9. jun 2006 Fandt lige en CDI på ebay til 55 euro.
    Det kunne være jeg skulle prøve og købe den og se om det vil hjælpe.


Kommentér på:
Cagiva mito vil ik starte

Annonce