{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX-R 250 vs. Cagiva Mito 125 {{forumTopicSubject}}

Hej MC'ister!

Jeg er igang med at tage det lille kort til MC og vil selvfølgelig have en maskine at køre på når kortet engang er i hus..
Jeg har 25000 kr og vil godt have en sporty maskine..

Jeg er i et dilemma mellem Suzuki GSX-R 250 og Cagiva Mito 125..

Er blevet tilbudt en Mito fra 99' til 18000, der har gået 10000 km, men det er jo kun en 1-cyl to-takter, så den kræver jo noget vedligeholdelse.. Er tilgengæld VILD med designet.. --> Ducati er jo sagen!! Men når man så tænker på lyden falder rejsningen ligesom lidt.. :S

Suzuki'en har tilgengæld noget bedre lyd..
Har dog ikke rigtigt nogen Suzuki i kornet.. Mener dog at have set en der har gået 20000 km til 22000.. Men det er lidt svært at tro at en 15 år gammel maskine kun har gået 20000 km.. Og oven i prisen skal jo også lige smides et neddroslingssæt..

Hvad ville I foreslå??

Og lige til noget andet.. Hvis man køber en læderdragt (sikkerheden er jo vigtigst) er den så overhovedet til at komme af med når man skifter MC? Det er jo kun 2-3 år jeg skal køre på den lille kværn..

På forhånd tak for jeres svar..

MVH Michael Lassen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX-R 250 vs. Cagiva Mito 125
  • #2   8. sep 2005 lyden på en mito 125

(link fjernet)

jeg ventede ½ år på reservedele til den ... (cyl + stempel, om det var værksted eller impotørs skyld ved jeg ik helt) .. men kæft den var fed..
    og også hurtigere end suzukien ..
    og 18000 er billigt, er det ev modellen ? eller er der noget galt med den?

og ja, ved ik hvad du skal vælge smiley .. det svært ja..
    - Jan

• #3   8. sep 2005 Ja, det med læderdragten er jo ikke så vigtigt.. I know.. Ville bare være lir at have en dragt der passede i farven.. smiley

Bliver 2-takter ulovlige?? Hvornår i fremtiden i så fald?? Vil jo godt kunne komme af med den på et tidspunkt..

Hvis jeg skulle have en gixxer skulle den males som en SRAD.. Det ville hjælpe lidt på det.. (papa har styr på det med lakering) smiley

Ja! Har faktisk set to mito'er i det prisleje - de eneste jeg kan finde der er til salg..
    Den ene er til 18000 og har gået 10000..
    Den anden er til 20000 og har gået 11000..
    Begge maskiner har de 34 hk, så så vidt jeg ved er det begge evo'er???

Tak for svarene indtil videre..

MVH Michael Lassen

• #4   8. sep 2005 Ja meget!!! Skal helt sikkert også efterse og prøve begge inden jeg køber noget som helst..

Det gør jeg skam også.. Når valget og købet har fundet sted! smiley

Michael Lassen

• #5   8. sep 2005 Hey Michael
    bare for din egen skyld tjek lige forsikrings priser inden du køber.
    det der R i gsx-r er der nogle af forsikringsselskaber som spinner guld på og ligeledes, italiensk, rød "ducati agtig" og ny mc'er! ahh

• #6   8. sep 2005 ang. forsikring.. ved gf der er mitoen faktisk billigere.. det skal måske også tages med vurderingen ..
    mener jeg gav 1300 for mitoen .. hvorimod en gsx-r250 vil ligge omkring 2300 ...

• #7   8. sep 2005 Har også tænkt mig at forsikre den i GF! Det har jeg forstået på mange herinde at det er det der BEDST kan betale sig!! smiley

• #8   8. sep 2005 Har prøvet begge maskiner..
    Mito'en styrer, bremser og accelere bedre end gixxer'en.
    Men skal du køre langt hverdag, så er gixxer'en noget mere behagelig at køre på..

• #9   8. sep 2005 Skal kun bruge den til korte ture i dagligdagen, og måske nogle længere ture når far, brormand og jeg skal ud og rulle..

• #10   8. sep 2005 Indtil videre hælder jeg mest til Cagiva'en.. Hvis nogen har anden menig må de meget gerne skrive den!! smiley

• #11   9. sep 2005 Det lyder lækkert.. Er det så ok hvis jeg tilføjer dig som ven her på mcgalleri, for reservedele kommer man måske til at skulle bruge på et tidspunkt..
    Har selv rodet meget med knallert, plus at min bror og far er mekaniker.. Så det bliver noget jeg selv skal gå og rode med.. Det er jo billigst!! smiley

• #12   10. sep 2005 Jeg havde en mito fra 97 som min første mc den havde jeg meget sjov ud af og den er lige så hurtig som gsxr250...
    Udseende er også langt federe på mitoén en på suzukién ...

Kommentér på:
Suzuki GSX-R 250 vs. Cagiva Mito 125

Annonce