3.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Udstødning knalder lidt, SV650 med MIVV potte Udstødning knalder lidt, SV650 med MIVV potte

Min SV650'er knalder lidt fra udstødningen. Det er tit hvis den har fået lidt at leve af, så kan den finde på det i lidt tid efter. Men det er langt fra hver gang man slipper gassen. Jeg kørte en tur på 50 km forleden dag, og talte 4 gange hvor den skød. Er det noget at være bekymret for?
Jeg har læst lidt forskelligt med for lidt benzin og ventiljustering, til utæt toppakning. Nogen siger også, at det ikke kan være anderledes når det er en kort potte der sidder på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødning knalder lidt, SV650 med MIVV potte
  • #1   12. sep 2011 Min gør det samme smiley
    Tror ikke der er nogle grund til at være bekymret smiley

• #2   12. sep 2011 .. og har også en kort GP carbon potte på.

• #3   12. sep 2011 Det er uforbrændt benzin der bliver antændt i potten så afsted på rullefelt med den og få den kørt ind med Rapid bike, PC eller lignende
    og glem Teka

• #4   12. sep 2011 Det er sandsynligvis blandingsforholdet der er off. En PC og en justering et ordentligt sted var måske en god idé.

Min skød også kun en gang i mellem efter den havde fået en indstilling hos en forhandler. I mørke kunne jeg faktisk provokere en blå flamme frem. Så kom den et nyt sted hen, fik en ordentlig justering, og så kørte den perfekt.

Når man skifter potte, bør en cykel indstilles.

• #5   12. sep 2011 Den har aldrig kørt med standard potte på, forhandleren satte den på, så jeg går ud fra han også har indstillet den til en ny potte? Men der tager man måske fejl. Den kører jo fint nok, hverken hakker eller noget. Men lyder sjovt når den gør det, så hvis den ikke tager skade af det får den lov at gøre det:)

• #6   12. sep 2011 Min er også blevet justeret af en Suzuki mekaniker efter påmontering af den ny potte. Og synes ikke det er værd at smide en PC på det lille SVIN. Så hellere spare sammen til et kilo svin smiley

• #7   12. sep 2011 hehe.. Jeg sparer sammen til en Ducati. Det er min helt store drøm. Men der mangler lidt år hos forsikringen:) Og indtil videre er jeg mere end glad for Suzukien, ville også være ærgeligt andet efter 4 måneder.

• #8   13. sep 2011 mener det ligger i at std. potten er en 3 kammer potte og når man så smider en aftermarket udst. på, så er der større flow og mindre modstand... derfor er en justering nr. 1... der kan hentes lidt med en tekabox justering, men som Glenn skriver så er rapidbike box eller Powercommander det der giver det bedste resultat, - såfremt det er en proff der gør det med rullefelt.

• #9   13. sep 2011 Både min SV650 gjorde det og min SV1000..

Min sv1000 gjorde det KUN med de YOSHIMURA potter jeg havde på.. og det var vilde knald..

Men med de orginale, så sagde den ikke et kvæk.. så ved ikke hvorfor udstødningerne kan lave om på forkert blandingsforhold o.s.v.. så tror ikke det gør noget som helst smiley

• #10   13. sep 2011 Ved ikke om der er PAIR på 650'erne men hvis det ikke er proppet af på 1000'eren knalder den også en del med åbne potter, men jo en PC og indkørring vil athjælpe problemet, med det du snakker om ville jeg dog ikke bekymre mig det store

• #11   13. sep 2011 Du skal ikke regne med mcforhandleren har justeret den ind med potten, medmindre du har betalt for det.

• #12   13. sep 2011 Hvis du laver mere flow ved at skifte potte, filter eller forrør så kommer der mere luft til forbrændingen og den vil gå magert

• #13   13. sep 2011 Jeg har fået rullet flere cykler hos Fv motor , og de knaldede også i udstødningen
    Det hjalp dog meget at lukke pair systemet

• #14   13. sep 2011 Jeg har fået rullet min ved FV-motor og den knalder også.Ville da mene at den får for meget når der er uforbrændt benzin i udst.Uanset er rulning og justering det eneste rigtige i forbindelse med anden udst.Som side bemærkning synes jeg jeg har hørt noget om såkaldte smog-block-off-plates kan afhjælpe "problemet"(ved så ikke lige om det er det de andre omtaler som PAIR-systemet)

• #15   13. sep 2011 den får for lidt bensin hvis den knalder ......

• #16   13. sep 2011 det er det miljø-skrammel der sidder på sadanne moderne cykler.... og ja man kan købe noget til at blænde det af med... ebay er jeres ven.

• #17   13. sep 2011 Hvis du googler lidt er der vist flere der har proppet slangen fra luftfilterkassen og ned til "miljø" ventilen af, ex en umbracho bolt med hoved det passer i slangen. Billigere kan det vist ikke blive

• #18   13. sep 2011 Tror den får lov til at snakke lidt en gang i mellem. Jeg hygger mig vældigt når den gør det. Så når motorcyklen ikke tager skade af det, så er jeg ligeglad!
    I skal have tak for svarene alle sammen.

• #19   13. sep 2011 Hvis den kører for magert kan du jo brænde ventilerne af....

• #20   13. sep 2011 Tvivler jeg sgu på den gør,Finn ved Fv sagde min kører lidt for fedt. Og som udgangspunkt vil den få for lidt i mellemområdet og rigeligt ved fuld skrue når du skifter potte.

• dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #21   13. sep 2011 Je har den samme cykel som dig og samme udstødning. Min gør det også, jeg syntes dog kun det lyder fedt men tager den skade er det jo noget lort. Kører du med debet-killer? Jeg har snakket med egænghaven et par gange og de vil have en 6500 for at kører den ind med PC... Nogle billigere forslag?

• #22   13. sep 2011 smed : der sker nok ikke noget ved at den går lidt for magert i tomgang ????

Kommentér på:
Udstødning knalder lidt, SV650 med MIVV potte

Annonce