4.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Søren O
Søren O
Tilmeldt:
24. maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271

BMW K100 halter ved gasgivning BMW K100 halter ved gasgivning

Hej

For ca en uge siden skrev jeg et indlæg her i gruppen angående en BMW K100 fra 84 som havde svært ved at tage gassen. Jeg kom frem til at indsugningsgummierne var utætte. Disse er nu skiftet sammen med alle gummislanger omkring indsugningen og alt virker tæt hvis jeg sprøjter startgas omkring dem.
Men der er stadig lidt problemer med at tage gassen fra 1000 rpm til 1800 rpm, den er der ikke øjeblikkeligt, men halter i ca ½ sek. hvorefter den fint tager omdrejninger.
Det er værst når den er kold, når den er varm er der næsten ikke noget mærkbart ved kørsel.
Spjældhusene er synkroniceret.
Kan nogen hjælp mig videre i fejlsøgningen?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW K100 halter ved gasgivning
  • #1   29. jul 2011 Tændkabler og hætter er sjældent noget folk skifter på sådan en bmw , måske pga prisen , men mål dem igennem

  • #2   29. jul 2011 ps. synkronisering af spjældene misforståes også ofte og ligger ikke lige til benet !!!!!
    100% på det er gjort korrekt ????


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #3   29. jul 2011 Glemte at skrive at tændkabler og hætter er kontrolleret og fundet OK.
    Om synkroniseringen er gjort korrekt, Hmmm... Godt spørgsmål, men er der noget andreledes på Bimsen end på andre MC'er?
    De er justeret så de ligger ens i vacum.


  • #4   29. jul 2011 Det lyder nu til at du har styr på synkroniseringen, men prøv lige at se gas den op et par gange. Mens synkroniseringenurene er på, hvis den tager flask luft ind. Vil det den cylinder, der suger falsk luft. have problemer noget svært ved at falde ned igen. Rest simpel test, og det virker HVER GANG !!!....

    Her ud over er det selv indsprøjtning, der styre tænding og fuel flow. Og med den alder din cykle er ved at have. Kan jeg let mistænke dine dyser, for at IKKE at lever ens mængte benzin.

    Dit lokale Bosch center, kan let klare ultralydsrensning og flow test. Hvilket ca koster 200,- pr dyse. Et tilstoppet benzin filter, vil tit give problemer i tomgangs området.
    Hvis dette ikke afhjælper problemet, så er det div sensore til motorstyringen der skal testes.


  • #5   29. jul 2011 Ja så må du jo give den en krykke!!!!!!! Ikke??!! En krykke.
    Du må jo så give den en helt ny krykke, så den ikke halter mere!!!!
    For så får (mææææh) den dårlige knæ og vil så halte til den anden side bagefter....




    Undskyld... Jeg er blevet fuld igen...


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #6   29. jul 2011 En ting der undrer mig meget, den slange der på spjældhuset ved cylinder 4 og som går til trykregulatoren. det ændrer ikke motorgangen når jeg piller den af. Hvordan virker den og hvilket tryk regulerer den, Trykket fra benzinpumpen??? Benzinpumpen har en lidt markant støj så hvis den ikke gav tryk nok ville det måske kunne give problemet. (?)

  • #7   29. jul 2011 det er anderledes end lige umiddelbart ! altså i forhold til andre mcer , du har på hver enkelt en co% skrue og spældene er grundjusteret på 3 af husene


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #8   29. jul 2011 Urbanviking - tror ikke helt jeg forstår dig. siger du at co-skruerne har noget med synkroniseringen at gøre??
    Hvad er anderledes i forhold til andre MC'er?


  • #9   29. jul 2011 måden det gøres på , normalt indstiller man spjæld , på bmw har spjældene tomgangskanal ( altså et særskilt tomganssystem !


  • #10   29. jul 2011 Et ring til BMW i Ølgod ( Expedit ) er et rigtig godt bud, de kender problemet.

  • #11   29. jul 2011 ring hellere til Lunø eller hmc , de kender de ældre bmwer smiley


  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #13   31. jul 2011 Nu er problemet løst. Efter alle slanger er blevet tjekket for utætheder flere gange og tændingssystemet også tjekket, havde vi ikke flere ideer men prøvede at putte lidt dyserens i benzinen.
    Efter 20-25 km begyndte den at gå ufatteligt dårligt, men lige pludselig var det som om noget skidt løsnede sig i brændstofsystemet og alt virkede normalt. Går faktisk rigtig godt nu...


Kommentér på:
BMW K100 halter ved gasgivning

Annonce