1.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

cb 650.. mangler gnist.. cb 650.. mangler gnist..

Hej! Har lige fået en cb 650 fra 1980.. Den har ingen gnist på nogle af de 4 tændrør.. som er nye. Jeg har været ved at måle på de to ledn. som går til hver tændspole og de får åbenbart konstant 12 volt når mcèn står med tænding på.. Når jeg så kører på starteren falder voltene lidt. Mit spørgsmål: Er der nogen med lidt specifik viden om dette.. Skal spolerne ikke kun få strøm når jeg kører selvstarteren igang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cb 650.. mangler gnist..
  • #1   19. apr 2011 Ja du vil kunne måle spænding på dine spoler med tænding på, lige så snart cdi enheden eller platinerne vil have en knist, slukker de kortvarigt for spændningen og spolerne giver gnist. Hvis du har to spoler og har gnist på nogle af tændrørene kan det være den en spole der er defekt. ellers ligger din fejl i cdi boksen eller platinerne.

Men jeg er ikke ekspert der kan være andre der lige ved hva der kan være galt

• #2   19. apr 2011 Hmm ok tak.. der er ikke gnist på et eneste tændrør. Og min model er med uden platiner.. altså elektronisk.. Mine to kontakter for oliestand og frigear ser i øvrigt ud til at være ok..

• #3   19. apr 2011 hmmm lyder sku underligt hvad med kontakten på styret står den på on ?
    eller en dårlig stel forbindelse til tændspolerne ?

• #4   19. apr 2011 Ja Jeg har lige målt med mit multimeter at kontakten på styret er ok og sender + videre som den skal. Under sædet sidder der to små lukkede bokse som modtager signal/ strøm fra signalgiveren nede ved svinghjulet.. og sender videre til spolerne.. (De ser forøvrigt helt nye ud)..Jeg er ikke 100% stiv i det for der sidder også en cdi boks, som jeg også vil mene skal være et sted før spolerne.
    Generelt syntes jeg også det er lidt mystisk. Det sjoveste var jo hvis jeg selv kunne lokalisere fejlen.

• #5   19. apr 2011 Sammen symtomer som jeg havde på min gamle CB650. Der var den CDi uniet der skulle skiftes, Dog var det kun galt på 2 cyl. så kun den ene uniet. Skifted dog begge.

Kommentér på:
cb 650.. mangler gnist..

Annonce