{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.951 visninger | Oprettet:

Vinter startproblemer.... {{forumTopicSubject}}

Så kom morgenkulden.. og startproblemerne...

Når det er koldt, omkring 2-6 grader, så er den godt nok svær og hive igang på elstarteren. Og det er en skam, for min suzuki SV650 fra 2001, har kun elstarter.

Den lavede samme nummer sidste år, og jeg valgte derfor at skifte mit batteri til et sprit nyt Varta batteri. Er ca. 5 måneder gammelt. Men den laver stadig problemer om morgenen..

Den kan stå og trække starteren rundt i 15-20 sek, og så er batteriet dødt. til tider er der ingen hosten eller noget fra motoren. Som om den slet ikke laver nogen form for eksplosion. andre gange småstarter den, men i for lave omdrejninger til at holde sig i live.

Nogle råd, har ikke mulighed for at sætte den inden for.

Forsøgt mig med at komme lidt kaburatorsprit i benzinen. Men hjalp ikke her til morgen.

Kører dagligt to ture af 12 km. er det overhoved nok til at batteriet kan holde sig i form, Eller burde jeg pille batteriet af en gang om ugen og lade det helt op?

Ian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter startproblemer....
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   21. okt 2010 Køb dig en CTEK lader hos tsvansen for 499 kroner. Der får man et sæt ledninger med som kan monteres på cyklen, så man ikke behøver pille batteriet af hver gang det skal lades.

    Hvis den er fra 2001 - så SKAL der karburatorsprit på den...


  • #2   21. okt 2010 har smidt en alarm på.. Men kan vel ikke bruge det store.. Mener der stod den havde et forbrug på 4 Milli ampere.

    Tænkte på om de korte turer kómbineret med det kolde vejr kunne gøre det?

    Og når den bare står og trækker motoren rundt uden tænding, tænker jeg også brandstof?


  • #3   21. okt 2010 Nej.. Det var alarmen ikke.. Den er blevet monteret, efter at nogle havde prøvet maskinen, og væltet på den.. Så er ikke meget for at fjerne den...

    Mener i at de små ture på 12 km er nok til at lade batteriet?

    Og kan tænkes at jeg bruger for maget blanding af kaburatorsprit.. har brugt ca. 1 dl til 15 l benzin.. på dunken står 2-5 dl pr 50 L.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #4   21. okt 2010 Er du sikker på at din choker virker, kablet kan godt ruste fast, prøv at løfte tanken og kig om chokeren bliver aktiveret på karburatoerne, når du flytter på håndtaget, hvis dine tændrør er gamle så skift dem, sprøjt noget wd 40 eller andet fugtfjerner op i tændrørshætten og på kablerne og spolerne og stikkene på disse, der kan komme fugt i elektronikken på en fugtig nat, så gnisten springer et forkert sted.

  • #5   21. okt 2010 Nej. Det har jeg ikke...

    Men tænker på to seperarte problemer der begge kan være til stede.

    problemer i benzinen, da den ikke laver eksplosion...

    Og problemer med batteriet..
    Den kan dog trække starteren fint rundt i 15-20 sek, før den går død..
    Men ved ikke om den trækker starteren hurtigere rundt, ved højere spænding, og derved nemmere får motoren op i omdrejninger så den er selvkørende.

    I morges fik den motoren igang på 1000 om pr min. og da jeg slap starteren, gik den ud.

    Hvis jeg derimod langsomt gav gas, druknedede den, og gik ud.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #6   21. okt 2010 Hvis den drukner er der en karburator svømmer der hænger, er du sikker på at den drukner, det kan også være mangel på benzin som jeg skrev ovenfor.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #7   21. okt 2010 det er ikke unormalt at et batteri er fladt efter 20 sekunders startforsøg, der er en anden grund til at den ikke starter

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #8   22. okt 2010 Det du beskriver med at den vil "starte" på ca 1000 rpm og dør når du rører gassen, lugter langt væk af dårlig choker funktion. Den skal starte indenfor 5 sekunder og ligge på ca 2500-3500 rpm så længe der er choker på. Det med at batteriet dør efter 20 sek, kan være mange ting men jeg ville starte med at kontrollere om den lader nok - ved 2500 rpm skal spændingen ligge over 13,2 volt og ved 5000 rpm tæt på 14,4 volt. Cyklen er 9 år gammel så stik og kontakter kan sagtens være irede.

  • #9   22. okt 2010 Helt iorden.. Mage tak for rådene..

    ville forsøge med de ting som i har beskrevet, og så ville jeg vende tilbage hvis der stadig er problemer...


Kommentér på:
Vinter startproblemer....

Annonce