Vinter startproblemer.... {{forumTopicSubject}}
Så kom morgenkulden.. og startproblemerne...
Når det er koldt, omkring 2-6 grader, så er den godt nok svær og hive igang på elstarteren. Og det er en skam, for min suzuki SV650 fra 2001, har kun elstarter.
Den lavede samme nummer sidste år, og jeg valgte derfor at skifte mit batteri til et sprit nyt Varta batteri. Er ca. 5 måneder gammelt. Men den laver stadig problemer om morgenen..
Den kan stå og trække starteren rundt i 15-20 sek, og så er batteriet dødt. til tider er der ingen hosten eller noget fra motoren. Som om den slet ikke laver nogen form for eksplosion. andre gange småstarter den, men i for lave omdrejninger til at holde sig i live.
Nogle råd, har ikke mulighed for at sætte den inden for.
Forsøgt mig med at komme lidt kaburatorsprit i benzinen. Men hjalp ikke her til morgen.
Kører dagligt to ture af 12 km. er det overhoved nok til at batteriet kan holde sig i form, Eller burde jeg pille batteriet af en gang om ugen og lade det helt op?
Ian
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Hvis den er fra 2001 - så SKAL der karburatorsprit på den...
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 62
Tænkte på om de korte turer kómbineret med det kolde vejr kunne gøre det?
Og når den bare står og trækker motoren rundt uden tænding, tænker jeg også brandstof?
dec 2008
Mener i at de små ture på 12 km er nok til at lade batteriet?
Og kan tænkes at jeg bruger for maget blanding af kaburatorsprit.. har brugt ca. 1 dl til 15 l benzin.. på dunken står 2-5 dl pr 50 L.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
dec 2008
Men tænker på to seperarte problemer der begge kan være til stede.
problemer i benzinen, da den ikke laver eksplosion...
Og problemer med batteriet..
Den kan dog trække starteren fint rundt i 15-20 sek, før den går død..
Men ved ikke om den trækker starteren hurtigere rundt, ved højere spænding, og derved nemmere får motoren op i omdrejninger så den er selvkørende.
I morges fik den motoren igang på 1000 om pr min. og da jeg slap starteren, gik den ud.
Hvis jeg derimod langsomt gav gas, druknedede den, og gik ud.
apr 2007
apr 2007
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
dec 2008
ville forsøge med de ting som i har beskrevet, og så ville jeg vende tilbage hvis der stadig er problemer...
Vinter startproblemer....