3.030 visninger
|
Oprettet:
MZ Startproblemer. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min gamle MZ volder mig problemer, de startede i sommers, men har ikke haft tid til at kigge på det før nu.
Problemet kom sådan set fra den ene dag til den anden, og består i at den absolut ikke vil starte, men derimod skyder fra tid til anden, min første tanke var et tændingsproblem, gnisten er dog fin, og der er prøvet med et andet tændrør, og andet kabel/hætte.
Planen var at motoren skulle renoveres her til vinter, men jeg vil meget gerne lige høre den igang, inden jeg starter på projektet.
Nogle forslag ? Evt en idiot guide til hvordan man stiller tændingen på sådan en MZ TS 250/0.
Mvh
Ronni
maj 2013
Emner: 2 Svar: 21
Hilsen Søren.
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
aug 2013
Den kørte dog faktisk udemærket, og havde absolut ingen problemer med at stå i tomgang - det er dog bestemt en mulighed at pakdåserne er gået helt til nu.
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
aug 2013
Måske skulle den blot rykkes fra hinanden her til vinter, pakdåserne skiftes, og så på med en anden tænding.
dec 2014
At rykke motoren fra hinanden og skifte tændingen løser ikke dit problem når du ikke ved hvordan du juster det bagefter så udskyder du bare problemet
aug 2013
Jeg er fra det mørke nordjylland, ikke langt fra Aars.
dec 2014
aug 2013
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 190
MZDE har den absolut bedste generator til sådan en tingest. DE holder ikke ret godt. Platiner/kondensator er normalt ikke et større problem, men tændspolerne har en absolut slutdato. Får du en flot blå gnist, når du klikker forsigtigt på kickstarteren?. DEn skal kunne tænde, bare du kører motoren rundt med en topnøgle.
MZ Startproblemer.