{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.469 visninger | Oprettet:

Motor starter ikke efter parkering i gear!? {{forumTopicSubject}}

Efter kun 14 dages stilstand, skulle jeg ha mig en tur i det gode mc-vejr på min Kawa baby Ninja 250R.

Da jeg slog tændingen til, så det ud til, at alt virkede normalt, men hver gang jeg trykkede på starteren, resulterede det kun i en højlydt skratten "et sted nede fra cyklens ædlere dele", uden at motoren startede.

Jeg har aldrig haft start problemer før, og er ikke decideret motorteknisk kyndig, men selv efter en lang vinter startede den altid første gang med det nuværende batteri, som jeg lader på vinteren over. Cyklen har kun få tusinde km på klokken.

Eneste forskel fra tidligere er, at jeg for 14 dage siden for første gang parkerede den i første gear, hvor jeg normalt stiller den i frigear.

Jeg ved, at den er udstyret med flere forskellige sensorer for at forhindre farlige situationer i startfasen, som f.eks. at støttefoden ikke er slået ind.

Kan det tænkes, at en sådan kontakt hænger, så den f.eks. tror, at jeg prøver at starte den i første gear (gearindikatoren lyste dog i neutral) og dermed blokerer for at starte, og er der nogen der har erfaring med samme skrattende lyd, når man trykker på starteren eller er det bare tegn på, at batteriet er ved at være slidt og bør udskiftes?

Batteriet fik jeg ladet helt op igen efter de forgæves startforsøg og efter tip fra den lokale mc-pusher motionerede jeg cyklen lidt frem og tilbage i 1. gear inden jeg prøvede at starte den igen i frigear og NU lykkedes det første gang! smiley

Hvilken teori hælder i til? Er der nogen sammenhæng ml. parkering i gear og startproblemer, og har I været ude for noget tilsvarende?

PS. NU er det op på hesten igen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor starter ikke efter parkering i gear!?
Kommentér på:
Motor starter ikke efter parkering i gear!?

Annonce