870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Scottoiler dele Scottoiler dele

Hejsa smiley
Så var der lige en rigtig flink "medborger" her på Galleriet, der gav mig en Scottoiler, efter jeg har ledt efter en billig brugt i 6 mdr.
Eneste problem, er at der mangler Vacum slange, og den slange der fører det ned til tandhjulet, og den der overfører til tandhjulet.
Hvor får man de dele billigt?

Tak for hjælpen!!

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scottoiler dele
  • #1   16. maj 2010 Benzin slange Eet ved thansen eller et auto / mc værksted

• #2   16. maj 2010 slangen til tandhjulet
    akvarie slange i 5-6mm klar - koster ikke mange penge i en dyre/akvarie handel - måske 10-20kr/m
    dysen er bare et tyndere metalrør - med indre diameter på en 1-2mm og yder svarende til slangens indre - kig hos din lokale vvs eller smed
    vakuum slangen er bare en tynd "luftslange" kig samme sted - vvs/smed

der ville jeg finde sagerne hvis ikke det var fordi jeg havde dem alle i garagen smiley

Lars

• #3   16. maj 2010 Hej Jesper.

Kigge lige skuffen igennem engang mere, og jeg har ikke det slange der liggende desværre smiley

Men.

Biltema har jo et udvalg af en anden verden, ja der ligger faktsik en hernede i næstved, alternativt så steder der forhandler dele til akvarier, jeg købte sådan noget tyndt slange du søger til min RS Turbo engang i en dyrebiks da de havde det i akvarie afdelingen.

Henrik J.

• #4   16. maj 2010 Hehe Lars U beat me ;0)

• #5   16. maj 2010 JA, det var Henrik, der gav mig den, tak igen Henrik, fandme sødt gjort!!

Regnede også med at kunne bruge alternativt materiale, derfor tråden, som inspiration, til hvad der kunne bruges smiley

Overvejede, at lave det af sprinkler slange, Kanule (en af de store) osv.
    Fedt med input, tak for hjælpen alle!!

Begynder med at finde dele i morgen, så den kan monteres inden ugens udgang smiley

Hvilken olie er at foretrække, Scottoilers, eller?? (alm motorolie?) både smørreevne/"svineevne"

/Jesper

• #6   16. maj 2010 scottoilers

du kan til en hver tidspunkt tørre din kæde fuldstændig ren
    og ikke have det sorte klistrede stads som følger med spray udgaverne

der er lidt med viskositeten - hvad du kan bruge - jeg har kørt 45000km på en scott oilet kæde på min FJ - touring og hverdags brug og den var flot som ny til det sidste - men selvfølgelig slidt og strukket

ellers kan du købe tingene flere steder hvis du vil have de originale dele
    og du kan også godt bruge noget benzin/olie bestandigt men det er bare billigere og nemmere at se i den klare akvarie udgave smiley

Lars

Kommentér på:
Scottoiler dele

Annonce