Problemer med forgaffel olie pakning! Problemer med forgaffel olie pakning!
Hej
Jeg er i gang med at skifte pakningerne i min forgaffel.
Min Mc er en Suzuki RF600R med en 41mm forgaffel. Det er vist den samme som også er på SV650 og andre lignende mcer.
Jeg er stødt på et problem: Jeg har skilt den ad.
altså fjeder, damperrod osv. Jeg er nåede dertil hvor jeg lige har afmonteret støv pakningen og den låsering der sidder bag ved.
Så står der i manualen at jeg bare forsigtigt skal trække inderrøret ud og så følger oliepakningen med. Men det sker virkelig ikke! Jeg har prøvet at varme på yderdæmperen og samt spænde den fast og trække. Den Flytter sig ikke en mm. ER der nogen der har ideer eller tips til hvordan man får den oliepakning af??
jeg har checket underside af dæmperen og jeg har fjernet den bolt der sidder der.
Den gamle olie lignede kakao da jeg hældte den ud så den har nok ikke været skiftet mangen gange på de 17 år den har levet. I hvert fald er det langt tid siden.
angådende inderrøret, hvad kan jeg slibe det med? jeg har før haft succes med at slibe kromet på udstødningen med noget sol(er ikke 100 på at det hedder det) slibe paste. Men ved ikke om det bliver fint nok til ikke at ødelægge den nye oliepakning.
VH
Jesper
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
http://www.youtube.com/watch#!v=5A0p2OH6FmI&feature=related
Har du husket låseringen? (se video ved 4.40 min)
Og er det "voldsdelen" der virker lidt voldsom?
Min erfaring siger at nogle forgafler adskilles nemt, mens andre skal have "med meget fast hånd"...
Håber det hjalp...
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 141
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
Øster
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773