711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

CB400 Four, knastkæde, bremselys og sv CB400 Four, knastkæde, bremselys og sv

Har lige købt en CB400 Four, og skal lige høre om der er nogen som kan give lidt vejledning.

Knastkæde:
Hvor justere man den?

Bremselys:
Bremselyskontakten på forbremsen, sidder den foran lidt nede til venstre og er et rundt metaldims? Den virker nemlig ikke, og den jeg omtaler sender 16v når MCen er tændt, 16v når forbremsen er aktiveret, men 0v når bremselyset aktiveres med bagbremsen. Og bremselyset tænder kun med bagbremsen.

Så drypper den også lidt benzin, ser ud til at være en svømmer, hvordan går man lige til det og får det fikset.

Evt. hvis der er nogen som ligger inde med en værkstedsmanual, ville det hjælpe meget.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB400 Four, knastkæde, bremselys og sv
  • #1   1. apr 2010 Hej Lasse

Har lige hentet en cykel magen til din idag, dog fra 1976. Har en Haynes service manual som PDF fil. Kan sende den hvis det har interesse?

Jakob

• #3   1. apr 2010 Jakob - jowjow hvor i østjylland bor du? Kunne jo være sjovt lige at kigge lidt hehe.
    Har lige fundet en haynes jeg kan kigge i, så burde være kørende.

Tror nu også denne er fra 76, kan se de ikke er lavet i 78, men den er først ind.reg der.

• #4   1. apr 2010 Bor i Århus, biken står dog ved mine forældre tæt ved Randers. Kan se din er i meget pænere stand end min, den er fandme flot.

Der skal sgu laves en del på min egen. Satser på den skal laves til noget cafe-racer. Hvad med dig er der nogle planer med din.

• #5   1. apr 2010 Ja den er faktisk til en fødselsdagsgave til min far, så har lige 2 måneder til at gøre den klar til syn. Skal have skiftet blinklysrelæet, og fikset bremselyset, så burde den ryge lige igennem. Og ellers skal den bare pudses og gøres pæn hehe

Men overvejer allerede om man selv skulle have en også hehe

• #6   1. apr 2010 Knastkæde:
    (link fjernet)
    Og ja, det er kontakten til bremselyset. Pil stikkende af, og sæt et multimeter på og mål om der er fobindelse igennem. Altså det er modstanden du skal måle.
    Rens karburatorne og juster også svømmerens højde. Står i bogn hvordan det skal gøres.
    Kan anbefale du køber en rigtig haynes bog frem for en fra nettet med dårlig indscanning.

• #7   1. apr 2010 Du er sgu' en god søn. Så er det bare om du kan give slip på den om 2 måneder :o)

• #8   1. apr 2010 Det er sgu en fed gave...god stil smiley

• #9   2. apr 2010 Kanon link der. Nu har jeg desværre ikke manualen til den, men er det hele proceduren de beskrive her:

run the engine at tick over and release the cam chain adjuster locking nut. Loosen the locking bolt, now tighten in the reverse order. If correct tension is achieved you will hear a slight whine as the revs rise and fall

Dvs start maskinen, løsn bolte, og stram igen?

• #10   2. apr 2010 Ja, hvis strammeren altså ikke sidder fast. Men så står der længere nede hvad du så skal gøre.

• #11   2. apr 2010 Okay må få kigget på det så.

Mht bremselyskontakten foran, så er det jo sådan en pressure en. Er der nogen som ved hvordan den fungere indeni, kan det svare sig at pille den af og prøve at motionere den, så jeg skal til at udlufte bremser igen, eller kan jeg ligeså få fat i en ny med det samme?

• #12   2. apr 2010 Så fik jeg fikset bremselys og blinklys, det er da til at skrue i sådan en gammel en, og reservedele koster jo absolut ingenting hehe

Kommentér på:
CB400 Four, knastkæde, bremselys og sv

Annonce