962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Adskillese af gixxer1000 USD forgaffel Adskillese af gixxer1000 USD forgaffel

Hej...

Jeg skal til at skifte olie på min forgaffel inden den monteres. Jeg har siddet og kigget i værkstedshåndbogen, men er kommet lidt i tvivl...
I følge bogen skal man afmontere fjeder og det hele i løsdele. Men er det virkelig nødvendigt? For der skal da bruges noget specialværktøj.
Er der nogen der kan give en beskrivelse af hvordan det skal gøres?

Mvh Claus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adskillese af gixxer1000 USD forgaffel
  • #1   28. mar 2010 Glemte lige at skrive at det drejer sig om en K4 forgaffel...

• #2   28. mar 2010 Det hjalo lidt...Men det jeg studser lidt over at at det datamål der er opgivet når oliemængden skal justeres er opgivet uden fjeder i...

• #3   28. mar 2010 Ja nemlig, men så kommer jeg jo ikke uden om at skulle bruge specialværktøj smiley Jeg må se om jeg kan få det skildt ad smiley

• #4   28. mar 2010 udover måling af oliespejlet, kan det være svært at få pumpet luftbobler ud når fjederen stadig er monteret.
    Specialværktøjerne lavede jeg selv, se her: (link fjernet)

Jeg skrev også lidt om adskillelsen da jeg monterede mit cartrdigekit: (link fjernet)

• #5   28. mar 2010 Det var meget rart lige at se lidt billeder Rune. Det er ikke altid billeder i en værkstedshåndbog viser lige det man gerne vil se.
    Jeg nåede dog at få startet svejseværket og lavet fjederkomprimeringsværktøjet inden jeg så dit indlæg smiley Så jeg skal bare lige ha lavet en lås, så skulle jeg være kørende...

Kommentér på:
Adskillese af gixxer1000 USD forgaffel

Annonce