421 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

HJÆLP - knastkædeproblemer på cbr 600 HJÆLP - knastkædeproblemer på cbr 600

Hej MC-galleri.
Jeg er ved at købe en honda cbr 600 fra 93 som har 55.000 km. Umiddelbart er prisen meget lav, så km-tallet rører mig ikke så meget.
Men han siger at den rasler i koblingen når den er kold?

Tror i ikke bare det er knastkædestrammeren der skal skiftes?

Mvh. Henrik Hansen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - knastkædeproblemer på cbr 600
  • #1   14. mar 2010 Har sælger nævnt noget om at han ikke har forstand på motorcykler siden du ikke tager hans ord for gode varer ??.

Det KAN jo være både det ene og andet men hvis han har forstand på motorcykler så kan det jo godt være koblingen ! .

• #2   14. mar 2010 Hmmm... nu har jeg tænkt længe over det. Ud fra det du skriver, er jeg ret sikker på at der er et eller andet der rasler når den er kold. Det kan godt være knastkædestrammeren, måske er det koblingen eller vent, måske er det noget helt tredje.

Det er umuligt at sige hvad det er ud fra en beskrivelse på fire linier. Du kan højst få et gæt på hvad det kan være. Hvis du vil være mere sikker, så få en motorcykel kyndig med ud og kig på motorcyklen, og ikke mindst til at lytte til den.

• #3   14. mar 2010 Okay. Jamen jeg skriver bare som sælger har forklaret det. Ellers tak for svarene. Men ja, sælger udgiver sig som en der ikke har forstand på mc, hvilket jeg selv mener at have en del erfaring indenfor.

• #4   14. mar 2010 kan da ikke se koblingen skulle skramle , men hvis du har hørt og set på den , kan du så ikke høre om det er knastkæden ?

• #5   14. mar 2010 Har ikke set den endnu. Der er 300 km ned til sælger, så vil sku ikke køre turen forgæves. Men nej, jeg kan heller ikke se hvorfor koblingen skulle skramle. Han siger at hans far er mekaniker, og han siger at lyden skal have en mere "metal-lyd" for at være knastkædestrammeren.
    Men jeg må bare køre derned, og så må prisen jo være derefter.

Formålet med mit spørgsmål, var bare om der er nogen der har erfaring med at koblingen skulle være en svaghed på sådan en f2'er. For hvad jeg kan læse mig frem til, så er det oftest ensretteren og knastkædestrammeren. Men der er jo ikke 2 mc'er der bliver kørt ens, så det afhænger jo lidt af sælgers kørsel ..

• #6   14. mar 2010 Udrykkerlejet kan jo godt være sløjt

Kommentér på:
HJÆLP - knastkædeproblemer på cbr 600

Annonce