631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

r6 blinker som den var på speed! r6 blinker som den var på speed!

ja som sagt jeg har skiftet blinklys på min r6 fra 2001 og de blinker rigtig hurtigt! og det er IKKE led blinklys! men en 12 volt halogen 6w pære. skal jeg smide en snyde modstand på? eller bare købe et relæ, der er lavet til led blinklys?

på forhånd tak og god weekend Hilsen Martin k

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  r6 blinker som den var på speed!
  • #1   6. mar 2010 De blinker hurtigt da modstanden i dem er mindre end originalblinkene. Kan det ikke passe for mig at det er 10W pære der sidder i originalblinklys på en R6 ?
    -Så ja du kan løse det med en modstand eller et andet blinklysrelæ.

• #2   6. mar 2010 har lige kigget det er sku en 21w pære der sidder fra frabrikken WOW smiley så jeg skal sku nok ud og finde et relæ hehe gider ikke og skille hele bagenden af igen hehe

• #3   6. mar 2010 hmmmm de passer vel bare til din fart nu...

: )

• #4   6. mar 2010 jeppe hehe ja men nu tager jeg ikke et højre eller venstre sving med 200 i timen hehe

• #5   6. mar 2010 men nu er jeg ikke så skarp i det med strøm. men hvad for et relæ skal jeg vælge? når de nye blinklys er på 6w og de gamle er 21 w skal jeg fx vælge et relæ der kan håndtere effekter på op til 21 W eller hvordan hænger det sammen? håber der sidder nogle kloge hoveder der ude smiley

• #7   6. mar 2010 Et "gammelt" blinkrelæ virker på den måde, at der sidder et bi-metal i den, hvor strømmen løber igennem. Når den gør det, så bliver metallet varmt og da det er 2 forskellige metaller, som er valset sammen, så udvider de sig forskelligt - dvs det bøjer til den ene side.
    Når det bøjer, så slipper det forbindelsen og blinket slukker. Nu går der ikke længere nogen strøm, så bi-metallet bliver koldt og bøjer tilbage og tænder igen for strømmen, så det bliver varmt, bøjer og slukker, bliver koldt og tænder osv osv.

Hvis du ændrer på belastningen, så bliver metallet enten for varmt for hurtigt pga for høj strøm og så blinker det hurtigt, eller det bliver for koldt pga for lille belastning og blinker laaaaangsomt (LED-blink og små halogen)

Så enten en modstand på for at have samme belastning ELLER du køber et elektronisk blinkrelæ, hvor noget elektronik styrer blinkhastigheden uanset belastningen.

Mvh

• #8   6. mar 2010 allan tak for hjælpen, men skal jeg ha 4 modstande eller 2 en til hverside altså højre og venstre

• #9   6. mar 2010 Det kommer an på hvilke modstande. Du skal i hvert fald have til hver side, så minimum 2.
    Jeg ved så ikke, om diverse producenter laver til erstatning pr blink, så du skal have 4, eller om man kan få dem som erstatning for en hel side med 2 blink, altså så kun 2 i alt?
    -Det har jeg aldrig rodet med, så her må en anden byde ind, som selv har prøvet det.
    Men det er jo moderne at skifte blinklys i tide og utide ;o)
    -Så jeg ville nok kigge efter noget elektronisk blinkrelæ, så skal man aldrig mere tænke på at finde den rigtige belastning og modstande som efter sigende KAN blive varme og smelte ting i nærheden af dem? (Det må være hos folk, som blinker meget lang tid af gangen? -Eller har valgt for små modstande watt-mæssigt?)

Mvh

Kommentér på:
r6 blinker som den var på speed!

Annonce