2.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

tørne motor..? tørne motor..?

er det no go at tørne en motor MED tændrørene i..

ifgl. min manual burde jeg kunne afmontere tændrørene blot ved at skubbe køleren frem (se de sidste 2 billeder i fotoalbum "projekter")

men der er virkelig ikke plads, kræver det noget specielt værktøj? det endte med at jeg begyndte at skille det hele ad, tanken, luftfilter, men kunne stadigvæk ikke komme til hehe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tørne motor..?
  • #1   31. jan 2010 Hvis den bare er lidt lige som min CBR600, så er det lettest og pille køleren af, selvom man skulle kunne komme til uden.... Men bøvlet og manglende hud på hænderne bagefter ved ikke og fjerne køleren, gør jeg tager køleren af...

• #2   31. jan 2010 du kan da bare pille tænrørshætterne af så er der jo ikke tændning

• #3   31. jan 2010 Hvis det du mener, er at tørne motoren med "hånden", imens den står stille her i vinterperioden. så er den eneste grund til at afmontere tændrørerne, at den er lettere at tørne når tændrørerne er ude.
    Der er ingen teknisk grund til at afmontere dem

• #4   31. jan 2010 Erling, det er faktisk ikk så meget køleren der er i vejen, det er mere det at jeg ikke kan komme til OPPE fra, der er faktisk ikke plads til at pille hætterne af..

Supermoto, tændingen er heller ikke noget problem, jeg trykker bare dødmandsknappen på OFF, så er der ingen tænding..

Carsten, nej ikk med hånden, jeg ønsker at køre motoren på starteren uden tænding, men ideen er jo at det helst skal ske med så LIDT modstand som muligt, for at belaste lejerne så lidt som muligt, hvilket er den tekniske grund til at pille tændrørene ud..

• #5   31. jan 2010 Ok, jamen så bare slå dig løs smiley

Men du starter med at spørge om det er no go at tørne med tændrørerne i. Og nej, det sker der ikke noget ved. Og dine lejer er jo konstrueret til at modstå "trykket" fra kompressionerne, så der er stadigvæk ingen teknisk grund til at rykke dem ud smiley

• #6   31. jan 2010 så så rolig nu pisset er jo ikke lavet af glas og tis....
    af med hætterne og tryk du så roligt på knappen indtil du syntes at det er nok..

mvh

• #7   31. jan 2010 godt så.. det må være í orden smiley

Kommentér på:
tørne motor..?

Annonce