1.541 visninger
|
Oprettet:
Motor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en Kawasaki Er5 2003, som ikke vil starte, den kan sagtens tørne rundt, men vil ikke starte, der er kommet benzin i olien. Har i nogen forslag hvad dette kan skyldes, og om det er noget jeg selv kan gøre ved: ( fedt hvis der kommer nogen hurtige svar)
Vh Martin
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Og ja! Svømmerne skal lukke i karburatorerne men helt tætte svømmere kan godt være lidt tricks, De er tit mere stænk-tætte end totalt lukket.
Er det som jeg nævner med en måske utæt benzinhane risikerer du en smadret motor eller starterdrev hvis den er hydrostatisk blokeret af benzin.
Been there done that sidste sommer, det var lærerigt men havde gerne undgået det hvis jeg havde vidst bedre dengang
Og som der skrives, ud med olien hvis der er benzin i den. Den bliver ødelagt af det
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Jeg ville:
1. skifte olien
2. tjekke om tændrørerne gnister, hvis ikke så skift dem
3. Prøve at starte igen
4. Lukke benzinhanen når du stiller den fra dig (så undgår du at den løber over en anden gang, hvis hanen ikke lukker helt og dine svømmere heller ikke lukker helt.
Jeg ville så som nr 5. få tjekket svømmerne og svømmenålene i dine karburatorer. Selvom benzinhanen ikke lukker ordentligt burde dine svømme holde benzinen tilbage fra at løbe til motoren.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
2. Tjek benzinhanen
3. Når de 2 ting er i orden, så skift olie og filter
Ved ikke om den model er med karburator eller sprøjt.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Altså 3 indstillinger af hanen, normal, prime og reserve?
Min Yamaha kan ikke lukke permanent, har kun de 3 nævnte indstillinger
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
Tjek gnist
Tjek benzin tilførelse
Motor vil ikke starte