500 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
er det fed.. er det fed..
jeg har en rs125 og står og er ved at lave den istand og gejle den op. der går en lille kant på fælget rundt langs med fælget. vil det se godt ud hvis jeg poleret det op og fik det givet klarlak at der kom en lille blank kant hele vejen rundt? ska lig siges at fælget er sort
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
dec 2004
det er linket her
okt 2004
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 128
Jammen helt sikkert... Det vil da se skide godt ud... men du skal ikke give det klar lak der hvor du polerer. Polerede alu. fælge og eller kanter (alu. i det hele taget), skal ikke lakeres... Ikke hvis det skal være flot, og forblive flot. Ja der er noget arbejde med at holde dem pæne... men sådan er det.
Hvis dun giver en poleret overflade klarlak, er det min erfaring at:
1 - det bliver ikke (overhovedet ikke) halvt så godt som hvis de "bare" er polerede.
2 - Hvis der kommer bare et enkelt stenslag i lakken, er de helt færdige med at se godt ud. Lakken krakelerer, der kommer luft ind under lakken, så kommer der en form for gullig farve i lakken og det begynder at skalde af i flager... og det ser sq ikke godt ud!!!
3 - Så er det næmmere at gøre det rigtigt fra starten af, også selvom at det kræver lidt mere vedligeholdelse og knofedt... Eller helt lade være, og "bare" ha' malede fælge.
Vh
Jens
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
dec 2004
maj 2004
Følger: 25 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 96
dec 2004