1.686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Sajmon ™
Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712

"Fed maskine" - men er den så det? "Fed maskine" - men er den så det?

Man hører ofte folk sige "nu har jeg lige fået XXXX motorcykel - FED / DEJLIG / LÆKKER maskine!!!"

Men er den virkelig det?

Er det noget man overbeviser sig selv om, i mangel på evne til at se realiteterne i øjnene - nemlig at man jo for fanden da gerne så en anden og desværre oftest væsentligt dyrere MC stående i garagen - eller ER alle folk virkelig så glade for deres MC'er?

Jeg er glad for min, ellers havde jeg ikke kørt så mange kilometer på den siden november 06.

Det irriterer mig at der er så mange som skal af med deres MC bare fordi der er en finanskrise som kradser lidt, eller at de står og mangler penge til alle de kedelige ting som livet byder på, i form af kommende børn eller hus eller whatever - SAMTIDIGT med at der i deres profiler står "FED / LÆKKER / DEJLIG cykel" eller en variation heraf - for det må per definition betyde at de har satset forkert lige fra starten, og derfor skulle lade det at eje en MC blive ved drømmen..

Er DU ærlig i din bedømmelse / beskrivelse af din egen MC?

Det lyder nok som et super mærkeligt spørgsmål - men bær over med mig og hold debatten sober. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fed maskine" - men er den så det?
  • #1   8. nov 2008 Jeg er ærlig. Jeg elsker min(e) maskine(r) men hvis valget stod mellem den og at have et sted at bo, ja så havde jeg sgu nok solgt den. For jeg elsker sgu egentlig også min seng...;-)

• #2   8. nov 2008 jeg er 100% ærlig omkring min tekst .så meget kan jeg da sige .

det var jeg også da jeg havde min tlèr . men da chancen bød sig så greb jeg den og købte min nye .

det kan ikke ireterre mig det fjerneste at der er nogen der skriver at de syntes deres mc er dejlig og fed og og og og . og den så samtidig står til salg .

• #3   8. nov 2008 Jeg helt ærlig, sys sgu min mc er super fed, finanskrise eller ej min bike blir her. ;=) Den er betalt.

• #4   8. nov 2008 Der er et "fagudtryk" man bruger i salgs-psykologien, der hedder e"behovspyramiden". Det betyder i grove træk, at for at man søger at dække sine lystbetonede behov, skal man først have dækket sine nødbetonede behov. Det betyder at man sagtens kan have et lystbetonet behov/motiv for at sige at ens MC er fed(og mene det), men samtidig have et nødbetonet behov/motiv for at sælge den... Giver det mening? smiley

• #5   8. nov 2008 Jeg synte jeg har en "Fed" mc.. Lige nu.. men derfor er jeg ikke blind, over for andre maskiner.. Og en mc er jo bare en ting, ikke en "baby" for mig..

• #6   8. nov 2008 Naaaah. Det handler jo også om hvor man står henne i sit (MC)-liv og havd man har råd til.

Ja, jeg synes i den grad at min MC er fed, lækker og dejlig, set ud fra de ting jeg vægter vigtig for en MC. Men det er jo ikke det samme som at sige at det er den ultimativt fedeste MC.

En RS250 bliver jo ikke en mindre fed/lækker MC bare fordi man gerne ville have råd til en 996 eller lign.

Og mht. salg, ja så skal der jo pyntes i teksten, men derfor kan den pågældende MC godt være fed, men blive sat til salg for en federe MC.

• #7   8. nov 2008 Min er ligesom min kone jeg har brugt så mange timer og penge på den så den er umulig at sælge.
    Per

• #8   8. nov 2008 Jeg er blevet forelsket påny.. i den nye R1er.. Men det kræver at jeg sælger mine gamle.. Simpelt.. gælfri fri med 50000kr+ på kontoen så er finiancering sku noget nemmere... meen det er godtnok svært at sælge en mc medmindre man vil give den væk. Jeg nægter simplethen at sætte min til 80000, så hellere køre på den en sæson til og så sætte den 80k. Jeg er glad for min R1er men ja mer vil have mer og jeg vil bare have mere power såre simpelt og ærligt.

• #9   8. nov 2008 jeg er RIGTIG glad for min, af hjertet, bliver ked den dag hvor jeg skla sælge den...

MEN skal da være ærlig at sige at jeg da gerne vil have en anden, MEN pengene er bare ikke til det, så må man jo finde den der er BEDST til de penge man nu har til mc, og så lærer man at elske den på godt og ondt, spørg bare dem med sphagetti racere

• #10   8. nov 2008 Jeg har både bil, egen lejlighed, og MC Jeg har ikke råd til det, derfor skiller jeg mig af med min bil smiley

Jeg har også svært ved at skille mig af med min bil da jeg har brugt mange penge og timer på den. Synes selv jeg har en fed bil.

Synes også selv min MC er fed ! Ellers havde jeg jo ikke købt den smiley

• #11   8. nov 2008 sajmon .

jeg kan ikke helt lade være med at fundere over din tekst her

"Jeg er glad for min, ellers havde jeg ikke kørt så mange kilometer på den siden november 06" .

mener du at hvis man ikke har kørt så mange km på sin mc så er man ikke rigtigt glad for den eller !? .

• Sajmon ™

#12   8. nov 2008 Chris - Det er lidt dårligt formuleret af mig, men nej det var ikke min hensigt at pege fingre af folk på den måde. smiley

Der er altid forskel på hvad folk har tid til og hvad de prioriterer - det siger jo sig selv.

• #14   8. nov 2008 Det vil jo være det samme som at definere om en trunte er lækker/dejlig/bedst til prisen... Det er et spørgsmål om smag og om hvor vidt man vil tillade sig at begejstre over sine ting eller man altid synes naboens græs er grønnere...

Om hvor vidt folk har "satset forkert fra starten af" er da efter min menig HELT ude i hampen!!! Vil det sige at man aldrig vil må sælge noget mere? Selvfølgelig skal man da sælge ud af det mest unødvendige FØRST når øko-krisen kradser. Alt andet ville da være for ondsvagt!!

/Jan

• #15   8. nov 2008 Godt spørgsmål, jeg syntes selv at min mc er dejlig, men der er mange ting jeg gerne vil lave om inden at jeg siger at det er en fed maskine, bevars jeg syntes den er flot og dejlig, men den ville være endnu mere lækker med sorte arata rearset, arrow udstødning, grønt seat cowl osv.
    Er lærlig og har knapt råd til mc, men det går da kæresten er forståelig så jeg er stadig helt paf over at jeg kan have en så ny maskine smiley
    Så ja jeg er sq glad for min maskine og den skal ikke sælges før jeg er udlært smiley

• Sajmon ™

#16   8. nov 2008 <b>Jan Skov (Århus)</b> - Det kan jeg sagtens følge dig i, men der er jo så også forskel på hvad folk mener er "nødvendigheder"...

smiley

Jeg mangler stadig at se folk forsvare den naturlige udskiftning der jo er i MC ejerskaber - idet "mere" altid på et tidspunkt vil have "mere". (Man bliver træt af 120hk og vil have 180hk f.eks)...

Jeg ved Chris står inde for den holdning - det behøver han slet ikke sige til mig. smiley

• #17   8. nov 2008 sajmon, forkalr nærmere, efter en godf del røvvin, kan jeg ikke lige tolke din politiske korrekthed smiley

• #18   8. nov 2008 Jeg er meget glad for min cykel, ville da hellere ha' en helt ny zx10r meeeen det er pengene ikke til OG så skal jeg nok have kasko på og det er ikk helt nemt p.t.
    Så kunne ikk nævne mange andre cykler i samme prisklasse jeg hellere ville ha'

MVH Simon J

• #19   8. nov 2008 Jeg savner en anden cykel, det ska ikke være nogen hemmelighed, men den har da opfyldt behovet som begyndercykel:)

• Sajmon ™

#20   8. nov 2008 <b>**</b>Skænker et glas rø<b>VV</b>in mere til Dækskifteren (aarhus) .<b>**</b>

Skål, du gamle!!!!111one

• #21   8. nov 2008 Jeg forstår ikke din holdning. Siger du at hvis man køber en fed/dejlig/lækker cykel, så må man ikke sælge den igen, eller siger du at folk for hurtigt ændrer opfattelse af hvad der er lækkert ?

/Jan

• #22   8. nov 2008 Jeg savlede efter RN12 i et år inden jeg købte min... fed og flot og vild kan jeg sagtens kalde den uden at blinke, for det mener jeg... men samtidig gad jeg godt have noget der ikke får mig til at skide i bukserne, for jeg synes faktisk den er lidt FOR vild.

Og bare fordi jeg synes min egen er fed, så synes jeg jo også at min kammerats lille cbr400rr er fed, alle mcer med V4 motor er fede osv osv

- Man holder vel heller ikke op med at glo efter damer når man bliver gift

• #23   8. nov 2008 HAHAHAHA lol det kan man da tale om stavefejl, men det går da nok godt i spænd med bæchokolade is smiley

men vil vi ikke alle gerne stræbe efter det som vi ikke har brug for eller råd til?

• Sajmon ™

#24   8. nov 2008 Min står da også til salg - men ikke for enhver pris - og faktisk vil jeg kun af med den til den rette pris og KUN til den rette køber.

Jeg købte netop MZ'eren og gik igang med at bruge den for at overdøve min trang til at købe en R1 fra 04/05 og bygge den om til fighter.
    Jeg har råd til det, men vil gerne se om ikke det kan udskydes et år eller to - og det mener jeg faktisk det kan, i og med SV'eren vil føles som en HELT anden maskine til næste sæson. Ny forgaffel, en anden bagdæmper, og en masse andre ting som sammen med 5 måneders stilstand vil give mig ny lyst til at køre på den.

Perspektiv er fanme noget af det mest opløftende man kan stå overfor i den her verden. smiley

• #25   8. nov 2008 Sajmon køb min og lav den om til en fighter... Total wheelie bike:) nej det er gas. Men syntes virklig at markedet iår er gået vildt ned, noget tl det bedre.. I starten af året kunne man se f.eks en 1998 busa til 150000. hmm ja ok. De er så nede i lidt over 100k. Må indrømme at det altid ahr været min drømme færge:)

• #26   8. nov 2008 Sajmon­­™
    Jeg købte netop MZ'eren og gik igang med at bruge den for at overdøve min trang til at købe en R1 fra 04/05 og bygge den om til fighter.

Jeg vil nu også mene du har gjort et bedre køb ved at købe den MZér.. Sikke en samligning.. Ha ha.

• Sajmon ™

#27   8. nov 2008 Jeg har prøvet både den gamle og den nye - ingen af dem tiltaler mig i standard trim... Men af med plastikken, så snakker vi....
    .
    Jeg kan godt se det fuldstændigt tåbelige i at have en nøgen / fighter med 180hk.... Er det i det hele taget ikke en fed tanke??? smiley smiley

• Sajmon ™

#28   8. nov 2008 Triko - Hahaha... :

Det var nu ikke for at sammenligne de to - men for at få mine tanker og drømme væk fra den skide R1'er ved at sætte min SV'er på hylden et stykke tid, for derefter at hive den frem igen med helt nye egenskaber....

• #29   8. nov 2008 Tja jeg har sku næsten det samme problem, jeg syntes der er mange fee cykler jeg bare må eje, når jeg så har fået den så er der sku en ny, og jeg er ikke så vild med at slippe den gamle, tja så nu har jeg 7 stk og de er fee alle sammen, og jeg er sku lun på en ny igen og har bestildt den, men jeg må nok slippe den ene af de gamle både pga penge og plads, men det er da ikke med god vilje.
    men det var måske ikke sådan du mente det.?. nå men iværtfald min version.
    MVH:KP

• #30   8. nov 2008 Jeg er da super glad for min og skulle jeg vælge mellem min cykel og min kæreste valgte jeg cykel. finanskrise og min bare røv, ville hellere være hjemløs og stadigvæk have min mc

• #31   8. nov 2008 Den naturlige forklaring fra min side, om hvorfor jeg skifter MC, er så simpel at det bare handler om, at jeg godt kan lide at prøve en anden MC der tiltaler mig

• #32   9. nov 2008 Jeg er super glad for min. tror ik der vil være nået jeg ville gøre om eller lave om, og ville heller ik ha købt en anden hvis jeg skruet tiden tilbage. smiley
    Jeg er rigtig glad for den, for mig til at smile hver gang jeg hopper op på svinet. smiley

• #33   9. nov 2008 Jeg er super glad for min, dejlig at være tilbage på en række 4, og den kan det den skal. De nye 1000'er synes jeg ikke er så meget federe end min egen, og slet ikke når man skal smide 100K ekstra hvis man skulle have en ny.
    Vil dog sige at den ny Aprilia RSV4 rykker lidt i bukserne, så man ved jo aldrig smiley

• #34   9. nov 2008 Det er vel lidt som ordsproget " Enhver so synes bedst om sine grise"
    smiley
    Jeg kender forøvrigt en der har haft 5 forskellige maskiner pt, og de har alle været "den bedste mc nogensinde" på hver deres tidspunkt. smiley

• #35   9. nov 2008 Hvis jeg skulle ha en ny kværn og hvis jeg havde råd til det så havde jeg købt en Honda NR 750 .... Nok my dream machine smiley

• #36   9. nov 2008 Nu skal jeg ikke kunne sige hvad sajmon mener / tænker men måske er det det samme som jeg nogle gange tænker...at folk ikke syntes at deres mc er det fedeste (hele pakken) At det virker som om der er mange der bare køre mc i en sæson eller på må og få for så at sælge den fordi det ikke var så fedt som de troede...eller fordi de mangler penge ect ect ect...

Jeg ville sgu hellere flytte i en mindre lejlighed eller skærer ned mange andre steder end på mc området og jeg tror det er det sajmon også mener-!

• #38   9. nov 2008 Gad ikke lige læse det hele igennem da klokken er ved at være mange smiley Men jeg syntes da min mc er både FED/LÆKKER/DEJLIG osv. men jeg har så ikke skrevet det nogen steder i min profil. For man går da ud fra at når man køber mc så er det lige præcis det man selv ser sin mc som, ellers havde man nok ikke købt den smiley At der så findes alternativer som er væsentligt dyrere og federe, det holder jo så bare en drømmene i live, og man kan jo ikke få alt hvad man peger på, hvis man ikke har pengene til det smiley

Også lige for at svare på spørgsmålet, Ja jeg er ærlig ang. beskrivelsen af min egen MC smiley

• #39   9. nov 2008 Jeg er så tilfreds og glad for min at den ALDRIG bliver solgt. Den bliver optimeret osv, men aldrig solgt. Hellere supplere op med en xtra bike på et tidspunkt!

• #40   9. nov 2008 Ja min er både fed, dejlig og lækker! Jeg havde faktisk overvejet at skifte min gamle gs'er ud til kawa's ER-6'er. Og da så GS'en blev totaltskadet kunne jeg jo ligeså godt købe den maskine jeg havde gået og kigget på. Dermed ikke være sagt at jeg ikke har en drøm om at købe en R1, men det bliver kun ved drømmen. For det første er den for dyr og så er den alt for kraftig til mig - jeg ville bare komme til skade på sådan én. Og efter jeg har købt bil er det tosset at have så dyr en maskine stående, da jeg ikke vil bruge den ret meget. Min mc er nu blevet til et legetøj istedet for et transportmiddel.

• #41   9. nov 2008 Jeg har en Yamaha Virago 250, og den er jeg rigtigt glad for, situationen taget i betragtning. Da jeg kun er 19, kan jeg ikke få noget større, uden at skulle til at drosle. Og jeg ville ikke eje nogen anden model af 250 cruiser-maskinerne. Racerne er udelukket, gider dem ikke.

Min Honda CB 650 er en maskine jeg har købt med henblik på at få flere kræfter og mulighed for at køre længere ture med højt tempo. Den er ikke min drømmemaskine, men en maskine jeg helt sikkert lægger kræfter og tid i. Jeg er begerænset af at leve på SU'en, så det er ikke mange penge jeg har til fritid. Men til de 9,500 jeg gav for den, plus det jeg er ved at ombygge den for, så bliver det helt sikkert en maskine jeg bliver rigtigt glad for. Fordi den er personlig og kan klare alle de krav jeg stiller til en maskine. Herunder skal den bl.a. ikke være yngre end mig. Jeg kan bedre lide det gamle. Der er ikke så meget rod med elektronik, blink, spejle, computere, indsprøjtning, osv. Mere simpel mekanik!

Men jeg tror jeg kommer til at savne trækkræft fra bunden. Min drømmemaskine er nok en gammel englænder eller en XS 650. Men i min nuværende situation, bliver jeg også nød til at betragte mine motorcykler som mine daglige befordringsmidler.

Kommentér på:
"Fed maskine" - men er den så det?

Annonce