618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Steffen  H
Steffen H
MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57

Inspiration og ideer søges.. Inspiration og ideer søges..

Hej folkens,
Min hjerne slår knuder eller noget..
Jeg har endeligt fået tid til at gå igang med et nyt sæde.
Men jeg kan ikke helt beslutte mig for hvordan det skal se ud.
Som det kan ses på billedet, så er der to sæde støtter, forreste er 4 cm og bagerste er 6 cm. Det ideelle ville være at skære dem af, men jeg har besluttet at jeg ikke vil skære i stel, så den løsning er no-go.

Pt overvejer jeg at købe et fladt sæde og så sætte en holder på forreste den af sædet så sædet er vandret.

Men et alternativ ville være at lave et sæde som var 2 cm højere på bagerste del. Så det ligsom gik i to niveauer.

Den sidste del af stellet bliver brugt til nummepladeholder og baglygte så det bliver lidt gemt.

Hvilken løsning tro I ville blive bedst?
Eller har i andre ideer?

På forhånd tak for svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inspiration og ideer søges..
  • #1   30. mar 2016 Få lavet en sædebund og sæde specielt til dit stel, det bliver uden tvivl den bedste løsning. Jeg kan anbefale at lave en sædebund i sandwichplade og få Helle Bang til at sy det, hun klarede mit til min cafe racer, det blev ret godt.

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

#2   30. mar 2016 Tak for svar... Tænker du har ret i at det bliver bedst med et custom sæde.
    Ville du gå for fladt look eller 2 niveauer?

• #3   30. mar 2016 Prøv at tjekke min gamle CB, der ville jeg nemlig heller ikke skære i stellet smiley

• #4   30. mar 2016 Jeg ville lave selve bunden efter dine forhøjninger, men med et flat sæde - så sædeskummet er højere/lavere afhængigt af dine forhøjninger.
    Det ser nok mest harmonisk ud.

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

#5   30. mar 2016 Tak Haddock...
    Det giver god mening!
    Jeg tror jeg vil forsøge og lave en mockup udfra det du beskriver.

@morten, det er godt nok en gennemført cb du har lavet. Kan sagtens se meningen med sædet. Tror dog det ville blive lidt for tyndt til min sarte bagdel med så tyndt et sæde smiley

• #6   30. mar 2016 Jeg vil give dig ret i at det var meget ukomfortabelt, havde kun 20mm skum i det. Det blev en af årsagerne til at jeg solgte den forholdsvis hurtigt efter jeg havde bygget den smiley

• #7   1. apr 2016 Du kan se min CB500T. Jeg lavede en bund som passer til min cykel. Jeg har heller ikke skåret i stellet, men har fået de lange stænger bag ud integreret meget godt ved at lave bagagebærer. Jeg har så lavet et sæde til at montere på bagagebæreret så jeg kan have passager på hvis jeg vil smiley

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

#8   1. apr 2016 Mikkel tak for svar. Det var faktisk en ret god ide at gøre det på den måde. Tak for inspirationen og godt arbejde!!

• Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

#9   29. maj 2017 Så blev sædey færdig.. byggede glasfiberbund omkring broen. Herefter " gravede" jeg ud i skumblokken til den passede ned over bunden.
    Gav det et afsluttende tyndt lag skum og så kunstlæder..
    Ikke den nemmeste fremgangsmåde og ikke saddelmager kvalitet, men er ok tilfreds med første forsøg..

profilbillede
Kommentér på:
Inspiration og ideer søges..

Annonce