{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Diode-pærer {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Jeg har tænkt på at udskifte mine alm. pærer i bremselys, baglys, positionslys og nr. pladelys med diode-pærer. Jeg har kigget på www.dioder.dk

MEN...nu spørger jeg de erfarne diode-folk:

1. Er lysspredningen i bremse- og baglys lige så god som med alm. pærer?

2. Hvad med lysstyrken? Hvordan er den sammenlignet med alm. pærer?

3. Jeg antager at jeg skal vælge hvide diode-pærer til baglygten, og ikke de røde?

4. Det org. positionslys er på 4 watt med bajonetfatning og dioder.dk har to forskellige modeller at vælge imellem, BA15 og BA9s. Hvilken model skal anvendes? Pæren står lodret inde i forlygteparabolen, så vil lysspredningen være tilpas stor med diode-pære? Kan man få kraftigere diode-pærer hertil, som også matcher 6000K xenon?

5. Er der evt. bedre eller billigere steder end dioder.dk?

Mvh. Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diode-pærer
  • #1   27. jul 2006 Køb en baglygte hvor hele skidet er i så du ikke selv skal til at lave alt det om! Du kvæler dig selv i lodninger og små modstande..! Købte en baglygte til min R6 hvor alt var lavet og det var med orig. stik og det hele...! Det virker perfekt...! Og ser kanon godt ud...! God arbejdeslyst

• #2   27. jul 2006 Søren B - Der skal ikke loddes eller monteres modstande, kun skiftes pærer. Ganske simpelt. At købe ny baglygte er som at skyde gråspurve med kanoner.

Mvh. Christian

• #3   27. jul 2006 Måske fik jeg ikke præciseret det - vi taler om færdigmoterede diode-pærer, ikke noget samlesæt bestående af mange små dioder.

Mvh. Christian

• #4   28. jul 2006 Til baglygten skal du anvende røde diodepærer, da de giver de bedste lys. Diodepærerne giver en lille smule mindre lys end alm. pærer. Men sagtens nok til baglygten.
    Om du skal bruge BA9 eller BA15 kommer an på hvilken størrelse din fatning har. BA9 er 9 mm i diameter og BA 15 er 15 mm

• #5   28. jul 2006 Matthias - Har du nogen erfaring med lysstyrke/lysspredning på positionspærerne?
    Jeg vil gerne have kraftigt lys som matcher xenon-lyset og god spredning.

Mvh. Christian

• #6   28. jul 2006 Positionspærerne lyser også lidt svagere end de normale positionspærer, men jeg synes de spreder lyset ret godt. Positionspærer og xenon lys er to vidt forskellige ting. Positionspærer anvendes som parkeringslys, hvor xenon anvendes som nær- og fjernlys

• #7   28. jul 2006 Matthias - Jeg har 6000K xenon i H4 pæren og derfor skal positions-pæren matche denne, istedet for den nuværende glødetråds-pære som jo lyser gulligt i forhold til xenon-lyset. Jeg har set andre profiler herinde med kraftige diode-pærer i positionslyset. Hvor mange dioder er der i din positionspære? Hvor stor er den enkelte diode i mm?

Mvh. Christian

• #8   28. jul 2006 Nu er det ikke mig, men min søn der forhandler pærerne.
    Du skal nok bruge en blå diodepære for at få det blålige lys. Så vidt jeg ved, så er der én diode i BA9 på 10 mm og tre på 5 mm i BA15. Hvor meget lys de udsender ved jeg ikke. Der er du nødt til at kontakte dioder.dk

Kommentér på:
Diode-pærer

Annonce