1.113 visninger
|
Oprettet:
diode blink og relæ {{forumTopicSubject}}
Hej.. jeg havde i tidernes morgen købt et blinkrelæ ved THansen. relæet skulle umiddelbart være ligeglad med hvad der er af modstand. således at uanset hvad man smider på af pærer/dioder, så blinker det samme hastighed.
jeg har så forleden fået sat det på og det virker også fint, når motoren er slukket.. men når motoren snurrer, blinker det fandens hurtigt. nærmest stroboskob agtigt..
Nogen der kender til problemet ? (det er til min suzuki)
Eller har gode erfaringer med et elektronisk relæ der bare VIRKER !! ??
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.935
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
det relæ til din suzuki er det ca 4 cm langt og 2 cm bredt..?
grunden til jeg spørger er at jeg har lavet diode blink på min zuzuki og det blink relæ der bare lige skulle skiftes er 4x2 cm hvor et alm relæ er ca 2x2 cm. så hele "operationen" var ikke helt bare lige som alle sagde;-)
så hvis dit ser lige sådan ud, ville du gøre en ung nedslidt mand glad;-)
feb 2005
når man har suzuki, så er blinkrelæ indbygget i samme relæ til støttebenskontakt og vidst nok også noget andet.. så de blink relæ'er man køber kan ikke bare skiftes direkte ud med det gamle..
man kommer ikke udenom at man skal pille ledninger fra blinker delen i det relæ man har, og på de ledninger skal man sætte det nye relæ. det er ikke plug n play på suzuki !
håber det besvarede dit spørgsmål. men ja det relæ jeg har købt i THansen i tidernes morgen var vel ca 2 cm bredt og 4 cm højt. der står ("ashok" på det)
har overvejet at prøve det louis.de har
http://www.louis.de/_100b4d8f6e4f75250e173b16da0793dffe/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=22&anzeige=0&artnr_gr=10033844
søger stadig gode input til hvilke relæer i kører med der bare virker..
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
jeg tror jeg har styr på det nu:-)
feb 2005
ja jeg kaster mig over et blink relæ fra louis. da en fra svrider havde oplevet nøjagtig samme symptomer med samme relæ.
det blev fikset da han skiftede til louis. de relæ,, så det er sådan et jeg køber. (bare lige for at runde tråden af- med en løsning p mit problem.. kan jo være det gavner andre på et tidspunkt)
diode blink og relæ