{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

polering {{forumTopicSubject}}

hey jungs....

jeg vil sgu blive glad hvis nogen herinde kan forklare en dum mure hvordan man polere alu og krom flot igen.

og hvordan fra bunden får slibe/polere alu op fra bunden.

og hvad der skal købes ind til at lave det....

på forhånd tak

Æ murman

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  polering
  • #2   31. maj 2013 nitromors skulle være det bedste til at fjerne maling.
    Ellers er det igang med vandslibe papir og slibe helt ned, sidst jeg havde rå alu jeg skulle polere op, startede jeg med at slibe svejsninger groft med vinkelsliber med sandpapir skive, så fik den korn 200, 400, 1000, så på med polerskiven i drejebænken med 1500 omdrejninger, og da det så fint ud, fik det til sidst med en klud med autosol også stod jeg med noget der lignede et spejl smiley

• #3   31. maj 2013 hey david

Her er et godt link som der står en del på om det
    http://www.poleringsguide.se/english/

Du finder ud af hvad du vil have poleret op og så kan du finde det du skal bruge her
    http://abcpolishing.co.uk/

Jeg har poleret meget op og hjælper gerne hvis det er

• #4   31. maj 2013 For det første skal du have en maskine du kan indstille omdrejninger på, dernæst er det også godt med en excentrisk til det sidste.
    Så skal du have forskellige slibe skiver til dem, der er forskel i grovhed, ligesom der er i sandpapir.
    Og slibemiddel....ja der er også grovhedder på dem, og kan kombineres med slibe skiver......
    Skal jeg skrive det hele? ;P

• #5   31. maj 2013 Hej David.

Jeg læser det som om, at du gerne vil polere dit aluminium op så det ligner krom, korrekt?
    I det tilfælde er det rimelig let, men bare meget tidskrævende og beskidt arbejde:
    Det første du gør, er at sikre dig, at det rent faktisk er aluminium og ikke bare stål. Det letteste er at sætte en magnet på metallet. Hvis magneten "klæber" sig til metallet er det stål, men gør den ikke kan det være aluminium.
    Polering af aluminium har flere budgetter, så jeg skal nok forklare den dyre og den billige:

Den dyre: Når du har sikret dig, at det er aluminium finder du en eller anden hakket makker der har en sand/glasblæser med meget fint sand/glas der kan blæse din del helt ren. Desto finere sand/glas desto bedre.

Den billige: Sandpapir, masser af sandpapir! Ikke bare meget sandpapir, men ret så meget sandpapir! Start med noget korn 80 eller 120 indtil du har fået alt malingen af, og gå derefter stille og roligt opad i korn.

Når du så har din del fri for maling begynder det virkelig tidskrævende arbejde, nemlig at slibe med meget fint papir. Start med en korn 400 og slib, slib, slib. Når du så er sikker på, du har slebet hele delen over det hele og har fjernet alle større ridser fra tidligere sand/glasblæsning eller korn 120, så sliber du den lige lidt mere med korn 400 bare for at være helt sikker.

Derefter er det korn 600 med vådslibning. Vådslibning er stort set lige som almindelig slibning, der skal bare godt med vand på. Dyb gerne sandpapiret i en bøtte vand inden du starter, og så er det lige som korn 400, nemlig bare slib på livet løs, og arbejde sig op. Afhængig af hvor ridsefri du vil have den del du polere, kan du godt nøjes med korn 600, men desto finere, desto bedre.

Når du så har slebet den med fint papir ( gerne op til korn +1000 ), så skal du polere, og det sviner! Igen, to budgetter:

Den dyre: Køb en reel polermaskine med gode bomuldsskiver og en rigtig lækker poleringsvoks. En kvalitetsvoks vil holde glansen længe, og ser bare godt ud. Polering med voks har jeg ikke gjort mig i, men det foregår ca. sådan her: http://www.youtube.com/watch?v=gyOodLNI4BQ ( du skal 3 minutter ind )

Den billige: Monter en boremaskine med ledning lodret og sæt en bomuldsskive i, så som denne: (link fjernet) Herefter smører du din del ind i Autosol, og begynder at polere lige som ham makken i videoen. Tør gerne delen af med et tørt håndklæde mellem hver gang du polerer. Poler gerne to eller tre gange med Autosol. Denne metode har jeg masser erfaring med, og tager ikke særlig lang tid når man lige har fundet metoden.
    Top tip: Hvis polerskiven drejer urets retning, så poler fra højre mod venstre, så det ikke splatter på det du lige har poleret.
    Når du så har poleret det hele, så giv tør den over med en REN klud med en lille smule Autosol, og så er du faktisk færdig.

Den billige metode kræver, at du polere din del op med noget autosol en gang hver anden måned ca. afhængig af hvor meget du kører.

Det sidste der er at gøre, er faktisk bare at montere delen igen, og så tage ud og lave nogle damer med dit poleret aluminium.
    Kig gerne under min profil, så kan du se hvad man kan med den billige metode og masser af tålmodighed og god musik på anlægget.

God arbejdslyst, og smid gerne nogle billeder op.
    Skriv hvis du har nogle spørgsmål.

- Steffen.

• #6   1. jun 2013 Kunne ikke være mere enig Steffen

• #8   2. jun 2013 takker max super fed med alle de indlæg mange tak

Kommentér på:
polering

Annonce