Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xenon og syn??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #2   16. jun 2009 Det skal pilles af og blive ved med at være pillet af.

• #3   16. jun 2009 nej, det er nice!
    og man bliver ikke så nemt overset om nattan eller folk tror man er en knaldert! så lige så meget for sikkerhed!

• #4   16. jun 2009 *suk* endnu et xenonindlæg...
    Det er meget muligt du bliver set bedre, men på bekostning af at du blænder os andre og potentielt risikerer at vi kører i grøften, ind i en modkørende eller andet på grund af dit forbandede brian-lys...

• #6   16. jun 2009 det sidder på den cykel jeg har købt, så ville bare høre om den gik til syn!

• #7   16. jun 2009 nej, det går ikke til syn, da det ikke er lovligt.

• #8   16. jun 2009 nitte

• #9   16. jun 2009 Hvor står det i loven at xenon er ulovligt på en MC!? Hvis mig det, for det kan du ikke.

Dog, er der kun lavet detail forskrifter omkring biler, lastbiler og busser. Dvs. hvordan det skal være monteret.

Hvis syns hallen siger at det er ulovligt er det fordi de ikke har læst færdselsloven. Dog, er jeg enig med at man skal lave xenon ordentligt så det ikke blænder.

PS: Har det ikke selv, bruger også bare en kraftig philips pære.

• #10   16. jun 2009 Xenon burde squ være lovpligtigt!!!

• #11   16. jun 2009 Michael ®
    Nej, folk med xenon på MC og ulovligt xenon på biler burde have et gedigent spark i løgene smiley

• #12   16. jun 2009 ro på drenge!!!

• #13   16. jun 2009 Morten J
    Jeg er skam helt rolig smiley
    Er bare træt af at blive blændet af det l*** smiley

• #14   16. jun 2009 okay, det er rigtigt rart at køre med, og hvis det er indstillet ordenligt blænder det ikke!
    jeg personligt er aldrig blevet blændet af det, og har flere kammerater der kører med det!

• #15   16. jun 2009 jeg har ALDRIG oplevet en MC med xenon, hvor det ikke har blendet - du kan indstille lige så tosset du vil, men rykker du vægten 2 cm bagud på sædet er indstillingen røget og du blænder igen...
    Xenon er heller ikke bygget til de lygteglas, folk flest har - dvs. de ikke lyser korrekt asymetrisk, men nærmere spreder lyset til højre og venstre...

• #16   16. jun 2009 Jeg har ikke selv Xenon på, men det er kun fordi jeg ikke har fundt noget, hvor jeg stadig kan have lys i begge lygter... Har så en lille dims på, så der er lys i nærlygten, bare skruget lidt ned for det... !
    Ellers køre jeg squ altid med langt lys... Så kan de skide bilister squ lære at se sig for!
    Men er der nogen der har noget Xenon jeg kan bruge, så send lige en besked smiley

• #17   16. jun 2009 okay? tja, nu skal det jo nok af alligevel!

• #18   16. jun 2009 WOW!! men fedt, tak for det!! smiley

• #19   17. jun 2009 LARS H:
    Nu virker dit link ikke lige på den her skod pc. (er på jobbet)

Men ud fra hvad du har smidt op af copy paste, så står der kun at anvendelsen af xenonlys i den forkert lygte er ulovligt...

Dvs. Hvis du køber et lygtehus der er godkendt til >D< kan du sætte xenonpære i. Men ikke hvis dit lygtehus er godkendt til >H<!

• #20   17. jun 2009 Dan M: J ja, men der gælder også andre krav til Xenon:

Nærlyslygte med gasudladningslampe
    a) skal være forsynet med lygtevasker,
    b) skal forblive tændt, når fjernlyset er tændt og
    c) skal være forsynet med lygteindstillingssystem, jf. pkt. 6.02.021 (1). Systemet
    skal fungere automatisk.

Det er copy paste fra samme link Lars H har givet. Jeg har endnu ikke set en MC med lygtevasker eller automatisk lygteindstilling...

• #21   17. jun 2009 Jesper: Er ret sikker på det kun står i bekendtgørelsen for biler. Men da jeg ikke er hjemme ved siden af den kan jeg ikke tjekke lige nu, men er 99% sikker.

a) Man ville aldrig forvente at en MC skal have lygtevask.
    b) ingen problemer
    c) Netop, man skal købe et lygtehus der er godkendt til >h<

• #22   17. jun 2009 BTW: Endelig dejligt med en veldokumenteret diskussion, hvor folk ikke trækker tal og historier ud af røven. smiley

• #23   17. jun 2009 jeg tog chancen og vandt bamsen.
    den blev synet MED xenon og blink integreret i baglygte!! smiley

• #24   17. jun 2009 Cool. Glæder mig til at blive blændet af dit lys og overse dit signal når du blinker...

• #25   18. jun 2009 michael.-.. ang det med at de biler kan lærer, og se sig for.. vibralight.. der kan bilsterne sku se at det er en mc der komme..

(link fjernet)

det dur bare...

• #26   18. jun 2009 Kender godt vibra lys... Men er ej overbevist!!!

• #27   18. jun 2009 HADER også at blive blændet af Xenonlys.

Men der er dog en middelvej, for hos nogle forhandlere kan man få Xenon-sæt, hvor pæren har en "black top" - dvs. at pæren er malet sort i toppen, for at forhindre lysudladning lige ud af lygten. Det hjælper da en lille smule - det dæmper dog nok også lidt af det gode lys for føreren af motorcyklen (men heldigvis for os andre).

• #28   18. jun 2009 Sikke en flok sure gamle mænd....!

Tænkt at tage sådan på vej pga. noget lys der måske, måske ikke blænder i 1½ sekund... Hvilket er en del korte end det tager at skrive en SMS, snakke i mobil tlf, tænde en smøg, få et blow job, hidse sig op over den tumpe der nu trak ud - uden at se sig for (han havde jo blinket)....

Jesus mand... Kom da lige ind i kampen!!

• #30   18. jun 2009 bestemt, helt enig!! de er virkelig blevet slatne!!!

• #31   18. jun 2009 Micheal: Enig...

• #32   24. jun 2009 Jeg er sgu aldrig blevet blændet af Xenon, ikke mere end normalt lys om aftenen anyway.

Talte med en kørelærer i går, og han anbefalede Xenon, hvilket flere af de køresagkyndige som han arbejder med også gør (og selv har monteret på deres mc).

Er der nogen der har fået en bøde for at have det monteret, når de er blevet stoppet af policen?

• #33   24. jun 2009 Så vidt jeg kan læse ud af det indlæg og hvad jeg efterhånden har fundet frem til så må jeg lovligt have xenon på min cykel den har d e lygter (fiskeøjer) og spejlende lygtekasse, der ud over har jeg set det på en de lygte og det blænder altså ikke.men alle andre for helvede noget lort der smiley

Kommentér på:
xenon og syn??

Annonce