5.901 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 86 Svar

Utilfreds med regning. stoppet toilet. Utilfreds med regning. stoppet toilet.

Hej Alle.

Håber i kan komme med input til hvordan jeg skal forholde mit til en regning jeg har fået.
Sagen er den at mit toilet på 1. sal stoppede til en onsdag for et par uger siden. Jeg kontaktede derfor en kloarkmand, som kunne komme fredag og kigge på det. Der skete det at vandet steg i kummen når man trak ud og så faldt igen meget langsomt. Vores håndvask, badekar og bruser var der ingen problemer med og de løber på samme ledning et par meter fra toilettet.
Fredag kom der en gut forbi der var hos os i 2 timer. Han spolede lidt udenfor og brugte en svupper. Han kørte herefter og fredag aften kom jeg hjem og problemet var ikke løst. Firmaet havde travlt og sendte derfor en ny mand onsdag ugen efter. Han var der 2 timer og brugte en håndholdt kamera samt pillede toilettet af. Da han kørte kom jeg igen hjem og nu var både toilettet og de andre installationer stoppet til. Fredag kom han igen forbi og igen blev der spolet. da jeg kom hjem fredag virkede de så stadigvæk ikke. Jeg ringede med det samme og talte lidt frem og tilbage. Herefter kravlede jeg op på loftet og fjernede en ventil, som sad på snorklen til faldstammen. Og herefter virkede alt som det skulle.

Nu sender de en regning på 5590 kr som jeg ikke har lyst til at betale.

Men hvordan skal jeg lige forholde mig. Jeg undre min over at jeg skal betale for 3 X spolinger, en timeløn på 750 kr og arbejde som jo ikke er udført.
Desuden fiksede jeg selv problemet og står stadigvæk med et toilet der ikke er sat fast igen.

Her er regningen

550 Spulerbil - Kloakrensning 2 time 80,0% 710,00 284,00

552 Vand & Miljøafgift 2 stk. 80,0% 40,00 16,00

d. 30.01-2017 Tilstoppet kloakledning

fyldt med aflejringer i etageadskillesen,

Rensning af øvrige afløb i bad samt

afmonteret toillettet

.

550 Spulerbil - Kloakrensning 1,5 time 710,00 1.065,00

552 Vand & Miljøafgift 1,5 stk. 40,00 60,00

560 Håndholt tv 1 time 45,0% 1.250,00 687,50

D. 31.01-2017 Slamsuget, spulet samt

marcorenset

.

551 Slamsuger - Kloakrensning 2 time 875,00 1.750,00

552 Vand & Miljøafgift 2 stk. 40,00 80,00

502 Overtid pr. mand 2 time 265,00 530,00

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utilfreds med regning. stoppet toilet.
  • #1   8. feb 2017 Jeg ville helt klart tage en snak med firmaet, de har jo ikke løst/færdig gjort opgaven..

Når det så er sagt, så slipper du ikke for en regning... men du kan sikkert få den reduceret..

• #2   8. feb 2017 Sig det som det er - de løste ikke problemet på 3 forsøg og du fik det klaret selv, så du vil ikke betale den regning for "ikke udført arbejde" - Og bliver de ved med at opkræve beløbet, så skriv til forbrugerklagenævnet, og få det på mail, som du kan videresende til firmaet.

*redigeret*

Hvis det var mig, ville jeg stræbe efter ikke at betale noget som helst, jo de har brugt tid på det, men det er ikke løst - Det en regning (efter min mening) som firmaet må sidde på.

• #3   8. feb 2017 Du skal da slet ikke betale noget som helst. De har ikke kunne lave det, ærgerligt for dem.

• #4   8. feb 2017 Overtid pr. mand? Det er sgu da arbejdsgivers problem, ikke dit.

• #5   8. feb 2017 Check om firmaet er medlem af en brancheorganisation, de kan som regel hjælpe dig.

• #6   8. feb 2017 Der er IKKE noget, der hedder "No cure - no pay" i dansk lovgivning.

Man skal betale, for det arbejde man sætter iværk.

Så har man ikke aftalt en fast pris på løsningen af en opgave, ruller taxameteret.

• #7   8. feb 2017 Kontakt en sagfører eller advokat og hør hvordan de mener din eventuelle sag / muligheder ser ud...
    Og lige advisere kloakfirmaet om du har kontakt til en advokat, så du tilbageholder betalingen indtil videre....( det sidste på mail/ brev, med gemt kopi til dig selv).

• #8   8. feb 2017 .

• #10   8. feb 2017 Hej alle.

Tak for jeres input. Vil lige sige at jeg måske har formuleret mig lidt forkert ang. betalingen. Jeg har ikke lyst til at betale de 5500kr for det arbejde jeg jo ikke mener de har udført. Problemet blev ikke løst, det tog over en uge og jeg ordnede selv problemet, hvilket var en defekt ventil. Desuden står jeg med et toilet, som ikke længere sidder fast til gulvet.
    Men jeg anderkender at de har været forbi og for at udføre et arbejde, Spole rør´. Jeg kan dog ikek se at det skulle være nødvendigt at gøre 3 dage i træk.
    Derfor vil jeg gerne betale en fornuftig regning, der tager hensyn til det lange forløb, de 3 forsøg på at løse problemet. Men forventer så også at firmaet tager i betragtning, at de ikke løste problemet, de brugte for mange timer, ikke fejlsøgte ordenligt, mangler at ordne toilettet.

Jeg har taget forsigtig kontakt til firmaet, men mester mangler at ringe tilbage til mig.

Jeg forestiller mig at jeg gerne vil betale en regning for spoling og arbejdsløn for det, da det jo er et reelt stykke arbejde der er udført.

Hvordan lyder det?? jeg forestillede mig 1000-1500 kr?

Ang. timelønne på 750 kr. hvordan ser i det? sidst jef fik en timeløn fra en håndværker var det på 400-450 kr. Men det var en murer.

• #12   8. feb 2017 Jeg fik engang lavet en lignende operation af sådan en spuler og det varede et par timer - jeg mener, at huske, at regningen lød på 1200-1500 kroner.

• #14   8. feb 2017 du skriver spolet,det må da være spulet,når de kommer med en spule vogn. smiley

• #15   8. feb 2017 Spørg dig selv: er de rimelige eller ej. Er de rimelige så betal og se glad ud. Hvis ikke så lad være at betale. Lad være med at spørge steder som her. Her svarer folk, hvad du gerne vil høre

• Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #16   8. feb 2017 måske burde du ha forhørt dig om timeprisen da du ringede,hmmmm du løste selv problemet og så vil du ikke betale

du er på arbejde,mester giver dig en opgave,det driller,så har mester lige et lille trick han viser dig og det er fixet,altså så får du jo selvfølgelig ikke løn eller hvad,jeg forstår ikke du ringer efter dem igen,de viste jo 1 gang at de ikke kunne løse problemet,havde du ringet efter mig 3 gange,så kom du til at betale,overtiden virker dog urimelig

• #18   8. feb 2017 Selvfølgelig ringer man efter dem igen, hvis ikke det virker første gang. Så må de gøre arbejdet om, og der bør gøres uden beregning, hvis ikke det skyldes noget helt særligt som man ikke kunne finde ud af første gang.
    Bestiller man en ny, så er det fuld betaling en gang til.

• #19   8. feb 2017 Betal---Du får ikke meget advokat hjælp for 5000 smiley

• #20   8. feb 2017 Fandme en sjov tråd, man skal bare betale, sådan er det!! Gad godt læse samme tråd, hvor lokummet var udskiftet med en MC, så var der nok nærmest lynchstemning mod den lede forhandler der opførte sig sådan smiley

• #22   8. feb 2017 Tjaa--Lad være med at betale-Få brev fra en advokat smiley

• #24   8. feb 2017 #23...Hold op, du må være trængende smiley ..kun en ???

• #25   9. feb 2017 Ang. det med overtid, så er det jo ikke unormalt at flere professioner tager ekstra efter et hvis klokkeslæt, og jeg er 100% sikker på at vvs'er er en af dem. Hvis du ringer kl. 21 om aftenen med et sprunget vandrør, så kan du da være sikker på at skulle betale overpris smiley

• #26   9. feb 2017 Meld ind, når du har talt med mester

• #27   9. feb 2017 Simon H, det burde der da næsten være, Jeg ville da synes det er pisse træls at betale en regning hvis at jeg ikke har fået det at jeg har bestilt

• #28   9. feb 2017 Jeg talte med dem i går og de ville lige høre "mester" ad. Men de har ikke ringe tilbage endnu. Jeg ringer lige til dem i morgen hvis der ikke kommer noget inden kl 12.
    Hvis vi kan blive enige om en pris på 1000-1500kr vil det være ok tror jeg. Hvis ikke må jeg skrive en mail med mine argumenter og tilbageholde betalingen til det er forelagt Forbrugerrådet eller evt et forbund som de er medlem af, som en af jer foreslog.
    Men nu må jeg lige se hvad vi kan blive enige om inden jeg maler fanden på væggen. Jeg kan godt acceptere en betaling i 1000kr klassen da jeg jo selv ringede efter dem og de jo har udført en form for arbejde. Dog ikke noget der lige løste mit problem. : )

• #29   10. feb 2017 De skal jo også lige huske at komme retur og fæstne dit toilet

• #30   10. feb 2017 Hvad blev udfaldet?

• #31   10. feb 2017 Ringede til dem kl 1230 da jeg endnu ikke havde hørt fra dem. De tog desværre ikke telefonen så lagde en besked om at de skulle ringe mig op.

• #32   11. feb 2017 2.000 vil nok lyde af meget for det du har fået lavet, eller ikke lavet, men tvivler på du kan gøre ret meget ved at det ikke lykkedes, de skal jo have for tiden og de hjælpekøretøjer de har kaldt ind.

• #33   11. feb 2017 Du skal ikke betale en klink min ven... De ved sgu godt hvad de skulle ha gjort fra start, og derudover skal du da ikke betale for et jarbejde de ikke har kunnet udføre, det er deres egen fejl... Se den sådan her, min bil er i stykker hr mekaniker, den brøler helt vildt lige pludselig, hvis så de ikke som PROFESSIONELLE ved hvor de skal starte med at kigge, i det her tilfælde udstødningen, så skal du sgu da ikke betale for at de starter med at checke luftfilter-karburator-vindspejle eller hvad fanden de nu går igang med, og de så slet ikke finder fejlen og udbedrer den... Det hedder sgu tabt arbejdsfortjeneste, den er ikke længere.... Så kan vi allesammen sgu lave mange penge hvis det er den forretningsmetode man har.... Det var noget andet hvis de efter spuling første gang, tænker det her virker sgu ikke, mon det kan være ventilen på faldstammen, det checker vi lige, og så den var fikset... For fair nok, hvis de ikke tænkte det som det første, og så alligevel, det er deres profession... Jeg ville kontakte gratis advokatrådgivning og høre dem ad... Det der er sgu bondefangeri.... 5500 for et tilstoppet lokum????????? Tror ikke der findes en ret herhjemme der ville sige det er okay.... Og slet ikke metoden og de ikke fiksede det, at du selv måtte finde ud af det og oveni selv sætte lokummet fast igen... Du skal ikke betale en skid......

• #34   12. feb 2017 Bor du til leje?

• #35   12. feb 2017 Vestergaard. Får det mere og mere sådan jo mere jeg tænker over det. Men hvordan og hvorledes man lige skulle forholde sig til det og hvad man har af muligheder var jeg lidt usikker på. Tænker jeg i 1. Omgang skal have en dialog med selskabet og så tage den derfra. Nu er problemet bare at få fat i dem : ).
    Men skal nok vende tilbage med en status.

Jeg bor ikke til leje

Jeg tænker dog ikke jeg slipper uden at skulle betale et eller andet men nu må vi se.

Han nævnte noget med at optagelse fra kameraet hvor man kunne se noget aflejring. Men den er ikke gemt og han kan ikke finde den igen.

• #36   12. feb 2017 Hvorfor spørger du egentligt ikke bare på BoligGalleri? smiley

• #37   14. feb 2017 Nyt? smiley

• #38   14. feb 2017 Vi har sendt en mail til dem, men ikke hørt noget endnu

• #39   14. feb 2017 Jesus - useriøs firma.

• #40   14. feb 2017 Få taget billeder af det hele og kommuniker fremover kun via mail. Det kunne godt lyde til at det måske kunne trække i langdrag.

• #41   14. feb 2017 Det lyder til, at være meget svært for "mester" at kunne betjene en telefon på simpel vis - at indtaste et nummer kan han da ikke finde ud af.

Kør derind, slå i bordet og forlang, at komme til at snakke med ham med det samme. De gider jo ikke ringe tilbage. Og de trækker tiden så lang tid, at du snart modtager en rykker - vupti så er det ikke deres hovedpine, da det er overgået til inkasso. Afsted med dig og find en løsning selv. De amatører kommer sgu ikke på banen af sig selv.

• #42   14. feb 2017 Så har vi snakket med dem. De ringede tidligere i dag. Det viser sig at de er tale om 2 firmaer hvor jeg kontakter det ene, der er der 1. Dag. De giver så jobbet videre til et andet firma da je ringer og brokker mig Ove at det stadigvæk ikke virkede efter 1. Besøg.
    De var egentligt fine at tale med og det foregik i god ro og orden. Vi blev bare ikke enige. De argumenterede for deres sag og jeg for min. De vil lige tale med det 1. Firma og så vende tilbage men det kan godt tage en uges tid pga ferien.
    De fastholder at aflejreningerne var årsagen og ikke en defekt ventil. Jeg forklarede hvordan jeg oplevede det osv.
    Vi afventer nu deres tilbagemelding.

• #43   14. feb 2017 Var de kommet igen havde de nok fundet ud af det med ventilen, og regningen var så blevet endnu større.

• #44   15. feb 2017 Var det aflejringerne, så havde dit toilet jo virket da de kørte og de ville have haft sat toilettet på igen, og derudover er det jo ikke dig der har involveret et andet firma efterfølgende fordi de åbenbart ikke kunne deres job, det er vel egentlig bevis nok i sig selv. Så jeg ville holde på mit og sige det til dem, da du ikke vil betale for et stykke arbejde der ikke har virket, og slet ikke færdiggjort... Sig at hvis de holder på deres, så må det går rettens vej.... og så må du søge den gratis retshjælp og høre deres mening. Måske du har fri retshjælp gennem din forsikring "Indbo" op til et vist beløb, det har jeg f.eks... check det....

• #45   15. feb 2017 Hvis de mener at det var deres spuling som afhjalp problemet, så ville jeg da tilbyde dem at sætte ventilen som den stod og så kan de da selv komme og konstatere om det virker smiley Var det deres spuling som hjalp, vil der jo ingen problemer være...

• #46   15. feb 2017 Det er fordelagtigt, at de arbejder i VVS-verdenen, for vaske fingre kan de da finder ud af - det virker godt nok som et pinligt firma, der gemmer sig bag, at "mester" ene og alene kan komme med en løsning (og iøvrigt ikke kan finde ud af at holde en aftale, hvilket nok siger mest om ham). Og når man så får fat i "mester", så er pludselig et andet firma, der har skylden.

Det minder mig, om Rune Klans rolle i 'Tak for i aften', hvor han spiller ekspedient i Silvan - selv det mest simple spørgsmål er han nødt til, at få undersøgt i baglandet og kommer tilbage helt rundt på gulvet: "Det blev et nej" til spørgsmålet om hvilken størrelse vasken fås i smiley

• #47   15. feb 2017 Nu kunne det jo tænkes, at det er gentagen "spoling" af rørene, for at fjerne obstruerende aflejringer, der har fået ventilen til at lukke !?!?

Men næ - det er sjovere at piske en lynch-stemning op, gå i "nationen-mode" og udtale sig kategorisk om ting, man ikke aner en klapskid om..

• #48   15. feb 2017 Man behøver ikke tage Nazionen-hatten på, for at konkludere, at "mester" er et fjog. Det mest enkle her i verden er, at ringe tilbage til en kunde, når denne ønsker det. Og nu er det pludselig blevet et andet firma's "problem", at regningen er blevet så stor. Det skal da ikke tage en uge før man gider ringe tilbage.

• #49   15. feb 2017 Og derfor de efterfølgende selvfølgelig sætter toilettet på plads når fejlen jo er fundet og alt er iorden. NOT... Ikke noget med lynchstemning, det handler kort og godt om firmaet har udført arbejdet ordentligt og lavet det stykke arbejde de nu engang skulle udføre, og ikke om noget som helst andet... Hvad der er iorden og ikke iorden.. Og den her historie er absolut ikke iorden, og derfor skal de også holdes op på det... Længere er den ikke...

• #50   15. feb 2017 @søren
    Hvis din arbejdsgiver læser med her står du til en fyreseddel smiley

• #51   15. feb 2017 Brian S> Huh? smiley

• #52   15. feb 2017 I din virksomhed er det ABSOLUT ikke let at ringe til en kunde. Og selv tage ansvar når man får andre til at grave.... Det gør man da på INGEN måde smiley smiley smiley

• #53   15. feb 2017 Mine "kunder" (de kørende teknikere) kommer ikke til at vente en uge på jeg ringer til dem - det ligger helt fast smiley

• #54   15. feb 2017 @vestergaard
    Bør man ikke høre sagen fra begge sider inden man konkluderer ? Ofte er det meget små faktorer der tipper sagen smiley

• #55   15. feb 2017 @søren

Hvordan kan jeg få ændret status fra erhvervskunde til kørende teknikker ? smiley smiley

• #56   15. feb 2017 Brian S> Procenter - procenter, Brian smiley Kniber det med, at få nogen til at ringe til dig i TDC-regi?

• #57   15. feb 2017 @søren
    Efter jeg endeligt opsagde mit manglende internet er kontakten blevet markant bedre.. faktisk bliver jeg nu helt uopfordret ringet op og tilbudt det ene fantastiske produkt efter det andet smiley

• #58   15. feb 2017 Brian S> Jeg synes da klart du skal tegne nogle flere abonnementer, så jeg kan få smør på brødet og værktøj smiley

Og nej: det er heller ikke i orden, at TDC ikke ringer tilbage.

• #59   15. feb 2017 jeg HÅBER MEGET at trådstarter kan se at dette ikke er det rette forum at bringe sådan en sag op i!

• #60   15. feb 2017 #59, enig Knud, det varer sgu ikke længe inden lokummet flyder over igen smiley

• #61   15. feb 2017 #59 Strammer du den ikke lige lidt rigeligt Knud? Du har da aldrig holdt dig tilbage med at søge råd, til biler, computere, vaskemaskiner, græsplæner og så videre smiley
    Så længe det er OT er det fint nok, det eneste jeg gerne ser at man holder langt væk er politik smiley

• #62   15. feb 2017 Jeg vælger at tro at det Knud mener er, at man ikke kan finde brugbare svar på den slags på offentlige foras smiley
    Og her er jeg 100% enig... alt for mange er alt for hårde i filten på andres vegne.

• #63   15. feb 2017 #62 Jeg kan godt følge dig, men der er så også mange unge der bare betaler, de mangler måske lidt "moralsk" opbakning til at turde sige fra! Og jeg tvivler stærkt på at du bare havde betalt uden brok smiley

• #64   16. feb 2017 #62

helt enig

• #65   16. feb 2017 Og den er stadig ikke skruet fast

profilbillede
  • #66   18. feb 2017 Brian S... Det er klart at der er to parter i enhver sag, men nu går jeg jo ud fra det der bliver fortalt, og måden det er beskrevet på af vores ven herinde, og går jo ud fra at historien er snurrelige, og det er det mine udtalelser går på... Håber jo ikke at man spørger om råd, udfra en røverhistorie smiley Og ud fra historien herinde fra vores ven hvis den er sand, så i forhold til den, så står jeg klart fast på mine udtalelser og måden at håndtere det på smiley

• #67   18. feb 2017 Jeg er ikke enig i at det ikke hører til her - Jeg ser intet problem i at bringe det op, sålænge at firmaet ikke nævnes ved navn.

Alle ved, at der er kundens oplevelse af sagen, og det er den der tages udgangspunkt i. Det er surt at have den oplevelse, og så er det rart at høre hvad andre tænker og selv har oplevet, samt hvordan de har håndteret det.

Var firmaet nævnt ved navn eller hængt ud, ville jeg være enig i at det ikke hørte hjemme.

• #69   18. feb 2017 @Sebastian.

Selvfølgelig må emnet da være her.... Spørgsmålet er om det giver noget brugbart. Og det mener jeg ikke det gør. Brugere vil som Vestergaard forholde sig 100% til den fremlægning trådstarter har, det bestyrker trådstarter i at "nogen" i dette tilfælde tager røven på ham... Havde vi læst historien på VVSBOSSgalleri så havde Vestergaard formodentlig givet modparten 100% ret i at kunden bare var et svin der prøvede at rende fra regningen... I disse sager er det ofte så ufattelige små ting der vipper på vægtskålen. Hvad er der 100% sagt,hørt og gjort og i nøjagtig hvilken rækkefølge....

Svar på disse emner puster ofte til ilden i stedet for at slukke den... Vi er så let påvirkelige selvom vi tror noget andet smiley

• #70   18. feb 2017 Det er rigtigt Brian S.. Også derfor jeg henviser til at man som udgangspunkt i en tråd går ud fra det er den sande skinbarlige historie man læser, og det man så tager udgangspunkt i.. Har trådstarter pyntet på historien, vil han heller ikke kunne bruge vores svar til noget, da vi alle forholder os til det beskrevne ord for ord... Er der ændret bare en lille smule i historien, er vores svar jo ikke relevante... Men ellers, håber vi jo det er brugbart det vi kan melde ud...

• #71   18. feb 2017 Brian: Jeg læser hvad du skriver og kan sagtens følge dig og forstå det. For mig er det vigtigste dog, at firmaet ikke hænges ud - så ville det være problematisk netop, da der kun var en side af historien.
    Men ja - din pointe har du ret i når man ser på det store hele billede mht nettet og emner som disse

• #72   18. feb 2017 Hej alle.
    Endnu en gang tak for alle jeres input.
    Jeg skrev her da regningens størrelse kom helt bag på mig og ville lige høre jeres vurdering. Mest fra folk der havde erfaring for erhvervet.
    Det der gjorde mig lidt usikker var nok mest hvordan man skulle forholde sig når man følte sig taget ved næsen. Her nok primært tilbageholde betaling eller dele af det.
    Jeg er godt klar over at jeg er farvet af at være den ene part her, men som jeg før forklarede, så anerkender jeg at de har udført et stykke arbejde som jeg selv har sat i gang.
    Jeg vil dog være ked af bare at betale et beløb, når jeg undre mig over at man tager betaling for det samme arbejde 3 dage i træk. Forløbet tager 1 1/2 uge og de hver gang mener de har løst problemet. Når man så selv løser problemet og stadigvæk står tilbage med et toilet som ikke er sat fast endnu, så virkede hele forløbet bare uprofessionelt. Når så regningen ramme 5500kr incl betaling for overarbejde som man ikke har hørt noget til, så begynder jeg at blive træt. Så skal der ikke så meget til før men føler at de kun er ude på at snyde. Tænkte eks en timeløn på 750 eks. Mons lød af lige lovligt meget.

Men jeg syntes selv jeg har gengivet forløbet så godt som muligt "fra min side". Og jeg har været meget opmærksom på ikke at hænge firmaerne ud, for der er 2, fandt jeg så ud af.
    Men afventer lige en tilbagemelding fra firma 1 her i næste uge og så vil jeg opdatere her inde.

• #73   19. feb 2017 Og som du har beskrevet det jacob, så har du ihvertfald min mening om hvordan jeg ville gribe det an.... Det er helt hen i vejret det der, og jeg ville ALDRIG betale for et ikke udført arbejde og den måde det der er foregået på.... Og den går altid begge veje, man skal jo også kan se sig selv i øjnene.. Held og lykke med det... Opdater senere, så vi kan høre om finalen smiley

• #74   19. feb 2017 Et syn og skøn kan også være en mulighed, så kommer der sandsynligvis en fra lauget og vurderer arbejdets/opgavens omfang og så ruller den derfra.

• #75   5. mar 2017 Hej alle. Lige en lille Update. Efter jeg sendte en mail til dem for ca 16 dage siden om at jeg ikke havde i sinde at betale 5500kr blev jeg ringet op af et af firmaerne. Vi snakkede lidt frem og tilbage og så ville de kontakte firma 1 og vende tilbage. Vi har så ikke hørt fra dem i 14 dage og afventer stadigvæk. Tænker at så længe jeg har sendt en mail som de har reageret på, så er det vel fint. Jeg afventer altså bare deres udspil?

• #76   5. mar 2017 Hvor længe skal der gå inden du tager derind og forlanger en løsning? 14 dage - plus den måned der allerede er gået - er tilsyneladende ikke nok.

Jeg synes det er pinligt at to firmaer kan være så handlingslammede.

• #77   5. mar 2017 @Søren

Nu konkluderer du med skyklapper på smiley

Ventetid kan let være bevidst. Og er tit et godt middel på vejen til sejr. smiley

• #78   5. mar 2017 Mjaaaah - det ved jeg nu ikke om jeg gør. Hvor længe skal det da tage at blive enige (de to firmaer imellem) om en regnings størrelse? smiley

• #79   5. mar 2017 @Søren

Jeg vil da æde min gamle hat på at de 2 firmaer har været enige længe.... De vil have så meget som muligt...
    Og det er jo ikke nogen nyhed at ventetid tærer på nerver,humør og generel livskvalitet. ( og her menes ikke hos firmaerne) jo længere tíng trækkes jo større er chancen for at få hele beløbet... LANGT de fleste forbrugeres liv er mere værd end 5500,-. Og derfor betaler vi ofte en højere "urimelig" pris bare for at få "det" ud af verden.... Og går derfra "så meget klogere"

Havde jeg været den erhvervsdrivende havde jeg heller ikke reageret ( forudsat at jeg mener regningen er ok)

Havde jeg været kunde, havde jeg hævet er stak kontanter og taget hen til mester. fundet en løsning og fået det ud af verden med det samme smiley

Liver er simpelthen for kort til den slags bagateller.

• #80   5. mar 2017 Det er præcist det jeg mener - hen og bank på døren og så find en løsning.

Havde firmaet (eller dem begge) været enige om, at dette VAR prisen, så var betalingsfristen jo forlængst overskredet. Og de havde sendt en rykker. De har de så tilsyneladende ikke. Så længe de ikke gør det, så kan man jo bare lade være med at betale, og spille deres spil. Eller gå derhen og 'forlange' at finde en, der kan tage en beslutning.

• #81   5. mar 2017 Reglerne for rykker fremsendelse er MEGET lange. Bare man har gjort opmærksom på sit tilgodehavende hvert år så kan det køre hele livet...

Det er bare lettere at få hele prisen når kunden er "mør"

Var i en lign situation for mange år siden ( med en ejendomsmægler) jeg lod regning være regning, og havde fortalt ham at "han kunne kneppe sig selv" (det føltes rigtig på daværende tidspunkt smiley )jeg ville max betale det halve af regningen, som var en anelse over det vi havde aftalt ... mundtligt..

Pludseligt fik jeg en opkrævning fra en anden mægler, som havde opkøbt ejendomsforretningen... Han ville skide på mig og gik prompte gennem en advokat.... Jeg gjorde det samme og fik datidens længste næse smiley
    Uanset hvordan regnestykket blev skrevet ville taberen hedde Brian..

Jeg gik fra advokaten klogere på flere ting.
    1: alle aftaler skal være på skrift
    2: jeg har altid et ansvar
    3: gid jeg havde læst jura og var blevet advokat... de vinder altid.

Gik direkte hjem og aftalte et møde med den nye mægler, og fik en løsning på problemet... Det var lettere nu jeg var blevet "mør" smiley smiley smiley

• #82   5. mar 2017 Så snart der er en advokat involvereret, så bliver man kneppet smiley

Men er det virkelig nødvendigt, at det skal derud (jeg tænker i det her tilfælde hvor firmaerne virker til at være ligeglade)? Der må også være en pris man som erhvervsdrivende ikke er villig til at betale - det kan godt ske, at man plukker en kunde for 5000 uretmæssigt, men hvad så hvis 20 andre kunder flygter?

• #83   5. mar 2017 Ja uha det skal vi nok ikke ud i.
    Tænker mest at når de siger:"vi snakker lige med det andet firma om det og vender tilbage". Så skal jeg ikke foretage mig ret meget før de vender tilbage til mig med et nyt forslag. Eller fastholdelse af regning hvis de er det de ender med?

• #84   5. mar 2017 Hvis de fastholder deres krav forlanger du syn og skøn!

• #85   5. mar 2017 @Allan
    Tror du bare man kan forlange syn og skøn ?
    Og tror du det er noget som den erhvervsdrivende skal tage sig af.
    Og hvem tror du oftest ender med regningen for dette?

Det kræver grundig overvejelse

• #86   5. mar 2017 Det har jeg hørt i flere sager, ofte har sagsøgeren tabt, fordi den løste opgave netop tog den tid der var skrevet regning for, men i det her tilfælde er der jo netop brugt alt for mange timer, så derfor er min mening at syn og skøn kan blive løsningen.

• #87   5. mar 2017 #86 Glem det! Hvad vil du have "syn og skøn" på? Et lokum der virker fint? Der er jo ikke tale om et støbt gulv hvor man har glemt cementen!

• #88   5. mar 2017 Det er godt nok større sager jeg har kendskab til, ved ikke om de vil afvise syn og skøn med sådan et lille beløb?

• #89   5. mar 2017 Altså......
    For at få syn og skøn så skal man først rette et civilt søgsmål (koster penge) så skal man i retten (koster penge) så skal de kloge ud og besigtige opgaven ( koster mange penge) så skal retten beslutte hvordan landet ligger ( koster penge)
    Så falder der dom. Og her besluttes hvordan omkostningerne til syn og skøn fordeles ( yderst sjældent en part skal betale det hele)
    Og så er der en advokat som også lige skal have til en ny bmw...

Syn og skøn er det mest tåbelige råd der er givet i denne tråd......

Jeg synes også det er mange penge. Men fakta er jo at der faktisk er blevet brugt mange timer, hvorfor dette ?? Det er jeg sikker på vvs'eren kan underholde om i timevis.
    Beløbet er stadig meget lille set med "nu går vi rettens vej" briller på...

Slå en handel af med firmaet... de taber nemmelig også kun penge i retten, også selv om de får ret smiley

• #90   5. mar 2017 #88 Det har intet med beløbet at gøre, men nu er alt jo i orden! Så hvad i alverden vil du have at nogen skal vurdere?? Påstanden vil jo være, at der var 3 kubikmeter hårdt sammenpresset lort i rørene, som de brugte laaang tid på at fjerne! Syn og skøn virker ikke som du tror, tvivler på at du har erfaring med det.

• #91   6. mar 2017 Jeg har erfaring med syn og skøn, seneste sag blev ALLE håndværkere på projektet sablet ned, både af byggesagkyndig og deres eget laug.
    Der gik lang tid med det!

• #92   1. maj 2017 Endnu en Update. Firmaet ringede for 3 ugers tid siden og undrede sig over at regningen ikke var betalt. Jeg henviste til mail og tidligere samtaler med en ansat. Oplyste at jeg ikke havde intentioner om at betale regningen som den var nu men henvisning til tidligere samtaler og mails.
    Har ikke hørt fra dem siden.

• #93   7. maj 2017 Kan være den er røget til inkasso i så fald.

Kommentér på:
Utilfreds med regning. stoppet toilet.

Annonce