2.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 71 Svar

Nyt gulv + gulvvarme Nyt gulv + gulvvarme

Er der nogen her der enten arbejder med gulve eller kan anbefale gode folk til sådan en opgave ?

Vi har et hus på 200m2 hvor ca 150m2 har grimme gulvtæpper og slidte ikke-matchende gulve, vi skal have brækket gulvet op, lagt et vandbårent gulvvarmesystem der IKKE skal støbes ned og så lagt et plankegulv ovenpå + laves finish med pæne lister osv.

Det er kun ca 120m2 der skal gulvvarme på (førstesalen skal bare have nyt gulv da vi varmer det op med luft-til-luft.

Tanken er at gulvvarmen i første omgang skal kobles på fjernvarmen, gas, (radiatore skal også væk) og når der er flere penge i kassen skal det udskiftes til et luft-til-vand.

Er der nogen der laver sådan nogle pakke-løsninger ?

PFT René.

del to:

mangler også en der kan gennemgå et lille badeværelse på første sal, der er et par installationer der ikke er "tidsmæssigt-legale" og en bruser, toilet og vask der skal udskiftes grundet 10 års stilstand.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt gulv + gulvvarme
  • #1   2. okt 2016 hvor i landet?

• #2   2. okt 2016 God info!!! - Stenlille, vestsjælland

• #3   2. okt 2016 Hvorfor vil I ikke have støbt slangerne ned i betonen? Det er klart det nemmeste og billigste smiley

• #4   2. okt 2016 har du fjernvarme? eller gas

• #5   2. okt 2016 Hej Rene
    Jeg gør mig lidt i dit projekt
    Så hvis du mangler et tilbud
    er du velkommen til at ringe.
    mvh. Peter
    Høvetømreren
    21930308

• #6   2. okt 2016 th&f rasmussen aut vvs 57610257

• #7   2. okt 2016 Jeg tvivler på det er billigst at skulle brække beton op og støbe det ned modsat at få lagt ovenpå. Desuden er reaktionstiden ringere når det er støbt. Eneste fordel er at jeg ikke skal hæve gulvet.

• #8   2. okt 2016 Hej Peter, jeg ringer lige lidt senere smiley Tak...

Jan, nr gemt....tak

• #9   2. okt 2016 Hej rene
    Ham her kunne os godt hjælpe, ring og høre om han har tid aut. VVS som jeg har brugt smiley rimelig i prisen +45 50 41 59 30

• #10   3. okt 2016 "Vi skal have brækket gulvet op" Det skriver du jo selv, at I skal?!

• #11   3. okt 2016 Noget af arbejdet er vi selv med til, hive gulvet af kan vi lige klare, men jeg lægger ikke selv gulv, gulvvarme osv på smiley

• #12   3. okt 2016 SÅ tager vi den lige en gang til for prins Knud: Når I nu alligevel har brækket gulvene op, og der jo så skal støbes nye! Så er det billigst, at få rørene lagt i betonen, og ikke ovenpå. Ja det reagere lidt langsommere, men det er ikke noget man lægger mærke til i hverdagen smiley

• #13   3. okt 2016 Den løsning som rene vil ha er tidssvarende
    Det er den billigeste og den bedste man mærker med det samme når varmen slår til
    Ring til din lokale tømre mester han kan gi dig et hurtig overslag
    Og han arbejder sikkert sammen med en VVS mand der kan klare opgaven det er ikke så vanskeligt
    Laver det til dagligt bare i Nordjylland
    Har selv samme system i mit eget hus og det virker bare
    Så bare klø på du bliver super glad for det en anden fordel er du får ikke sådan en knald hård og bastant gulv som vis det var støbt ??

• #14   3. okt 2016 Jeg brækker ikke beton op, men gulvbrædder og lægger nye ovenpå smiley
    Det er ikke planen at betonen under brædderne skal røres.

• #15   3. okt 2016 Nååårhhh ok, ja så er jeg med smiley

• #16   3. okt 2016 Det kommer jo også an på hvor højt gulvet så bliver, der er jo også dørkarme mm at tage hensyn til - ved ikke om man kan slibe beton ned så gulvet kan få en bedre højde? (er total novice i det her - også i det her) smiley

• #17   3. okt 2016 Går ud fra dine gamle gulvbrædder lægger direkte på betonen ??

Vandbåren gulvvarme skal lægges i varmefordelingsplader og disse skal understøttes mellem slangerne. slangerne er ø16. og fordelingspladerne er i 0,6 mm alu.
    Så hvis vi går ud fra dine nye gulvbrædder er af samme tykkelse som de gamle, så hæves dit gulv ca 17mm. og eftersom du ikke vil have tæpper på de nye gulve kan der fratrækkes gulvtæppets tykkelse ca 4-5mm....

Og så lægger du de gulvvarme slanger på 1 salen når du er i gang. det koster ikke ret meget, og er total uproblematisk når der alligevel er åbent til bjælkelaget. for når du først har gulvvarme i stueetagen, så vil du også have det ovenpå..

Sæt i gang.

• #18   9. okt 2016 Det er godt nok ikke let at udregne hvad projektet vil koste - nogen af jer kloge hoveder da kan sjusse jer frem til en pris ?

Det er ca 120m2 hvor der skal lægges gulvvarme og efterfølgende et trægulv (planke til ca 350kr pr m2)

Jeg hiver selv gulv og gulvtæpper af og kører det væk og sætter selv lister m.m op efterfølgende.

• #19   9. okt 2016 Sæt 200k af til det. Og køb mc for overskuddet når du er færdig smiley

• #20   9. okt 2016 200.000 er ikke uden for budgettet, tror dog ikke at det bliver en ny mc for restbeløbet smiley men det ville være fedt hvis der var råd til en ordenlig luft-til-vand pumpe og en større vandvarmer smiley

• #21   9. okt 2016 Det vigtigste I dit projekt er, at få fat i en vvs'er der ved hvad det drejer sig om. Så slangeførring og bland kredse spiller max!!
    Der er masser af arbejde der er lige så let som at rykke gulvbrædder op og monterer lister. Så på med arbejdstøjet. Så er der til den varmepumpe du ønsker dig smiley

• #22   21. okt 2016 Så er der bestilt tilbud hos 6 forskellige og th og f rasmussen har været ude og kigge og giver også et bud....

så mangler jeg bare at finde en der kan lægge gulvet og et par gæve gutter til at hjælpe med at fjerne det gamle gulv....

• #23   21. okt 2016 Håber da ikke du har ulejliget 6 mennesker med at give pris på samme opgave.....

• #24   21. okt 2016 Jo da....?
    Man indhenter tilbud.

• #25   21. okt 2016 Alt over 3 tilbud er at tage pis på håndværkerne smiley smiley
    Medmindre du har informeret dem om du indhenter tilbud fra hele kommunen.

Havde jeg fundet ud af nogle havde spildt min tid på den måde, havde de fået en regning på 3 timelønninger for tilbuddet..

• #26   21. okt 2016 Det var en hjemmeside hvor man taster sin opgave ind og den indhenter så tilbud på den specifikke opgave - jeg havde to opgaver, så jeg indhenter tilbud på begge - 3 tilbud på begge.

• #27   21. okt 2016 Hvad er det så du svare på i #24 ?? smiley smiley

• #28   21. okt 2016 ...at man indhenter tilbud ? Ja, kan godt se at jeg skulle have opdelt det svar lidt, men i mit hoved er det ét projekt - men to opgaver (vvs´eren vil ikke rode med gulvet, tømmeren må ikke rode med vandet) smiley

Men er godt nok spændt på om dine 200k er nok, har luret lidt på varmepumperne og de kan godt løbe op i 80k alene :-|

• #29   21. okt 2016 Mine 200k er nok....... Ellers kommer jeg sgu og laver det smiley

• #30   21. okt 2016 Deal - godt at have noget at falde tilbage på smiley

• #31   21. okt 2016 Var mit overslag egentlig ikke uden varmepumpe, men inkl en MC ??

• #32   21. okt 2016 Jo men en mc under 80k er da for useriøst? smiley så det går lige op

• #33   21. okt 2016 Hæ hæ hæ Rene' ... Troede du noget imod MC'er over 10k smiley smiley smiley

• #34   21. okt 2016 Det har jeg også - men mellem os er det fordi jeg aldrig får råd til at smide 80k ud på en mc - men tys tys!!!

• #35   21. okt 2016 Sgu da klart der er lavvande på MC kontoen, når du betaler 500,-/t for at få lagt varmefordelingsplader og rulle slange i dem, og det samme for at få lagt plankegulv smiley smiley

• #36   22. okt 2016 Nogen skal jo få danmark på benene igen ved at give håndværkerene arbejde ??

• #37   22. okt 2016 Stem på LA, så skal der nok komme gang i gamle dk smiley

• #38   22. okt 2016 Skrot nu det LA politik-crap væk, det er ikke snak for voksne mennesker smiley

• #39   22. okt 2016 nej ikke hvis man er forandrings forskrækket, og mener at staten skal begrænse folks frihed, og bestemme over deres penge. Så har du da ret.. jeg er heldigvis en af dem der godt kan lide frihed til individet smiley

• #40   22. okt 2016 gider ikke diskutere politik, slet ikke herinde - og som slut-note vil jeg ALDRIG stemme på et parti hvor der er risiko for at Joakim B olsen får en ministerstol...
    slut....prut....

• #41   22. okt 2016 Nogen der kender et godt sted at købe gulve til sådan en omgang, pt har jeg fundet flottegulve.dk hvor jeg kan få mit egetræ til 389,- PR. M2.

• #42   22. okt 2016 Brian S> Hvorfor er det at tage pis på håndværkere at indhente tilbud fra mere end tre? Jeg spørger bare af nysgerrighed smiley

• #43   22. okt 2016 Der har været en regel om at hvis man tog mere end 3 tilbud, så kunne de sende en regning på den tid der er gået med at regne tilbudet sammen.

• #44   22. okt 2016 Åh, på den måde.

Må man så heller ikke få tilbud på mere end tre motorcykler uden at skulle købe dem? smiley

• #45   22. okt 2016 Håndværkereres arbejde handler det om!

• #46   22. okt 2016 @søren.

Det drejer sig om hvor stor chance der er for at få penge for den tid man bruger..
    Jo flere gange en håndværker ( eks jeg) skal bruge 3 timer uden indtjening. Bliver Enter ugen længere, eller andre "rigtige" kunder skal betale mere.

Hvis man ikke kender kunden, er det hundesvært at vide om kunden går efter billigste tilbud eller billigste slutpris.

Hvis en ny kunde spørger mig om et tilbud, og informerer mig om at jeg er i licitation med mere end 2 andre, så siger jeg pænt nej tak. Udelukkende fordi jeg ikke vil bøvle med folk der mener alle opgaver løses ens, og alle pånær den billigste håndværker er nogle svindlere/ågerkarle.

Mener altid man skal have et kontrol bud på større opgaver ( medmindre man personligt kender håndværkeren for noget godt)

Laver jeg et tilbud til en fast kunde, så holder tilbuddet 100%, er kunden ny, og prisen MEGET vigtig, så et tilbuddet 100% udspecificeret, og ender oftest i at listen af ydelser uden for tilbud alen lang på regningen.......

• #47   22. okt 2016 Tak for forklaringen, Brian smiley

Det kastede lidt lys over det.

• #48   22. okt 2016 Går heller ikke efter at spilde folks tid, men sidst jeg havde brug for håndværkere brugte jeg også de 3 tilbud og der var riiiiimelig forskel i pris på en ret simpel opgave. Første bud skulle have 20.000, den næste skulle have 11.000 og den sidste 7000....

At jeg så brændte fingrene og der troppede 3 polakker op der tilmed lavede et lorte arbejde, ser jeg som lærerpenge smiley skulle have valgt tilbud 2

• #49   22. okt 2016 Eller tilbud 1 som måske var den reelle pris for opgaven smiley

• #50   22. okt 2016 Jeg tvivler på at det var den reelle pris da opgaven kunne klares på 6 timer og ikke kostede materialer andet end lak smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #51   22. okt 2016 Trægulve ligger meget sjældent direkte på betongulvet, men på strøer, som har ca. samme højde som en taglægte. Derfor behøver et nyt gulv med slanger lagt i flamingoplader af samme tykkelse som strøerne ikke at blive højere end det gamle. Vi havde det i det gamle køkken, men da jeg var for nærig til at købe en rigtig blandesløjfe blev det ikke særligt godt.

• #52   22. okt 2016 Hvorfor så overhovedet bede om tilbud ? Din lokale kvalitets håndværker havde været langt billigst.....

At sende 3 polakker til et 6 timers tilbuds job er sgu da flot smiley

• #53   22. okt 2016 det er jeg glad for at høre Ebbe.... jeg er vildt bekymret for gulvhøjden.
    i vores pejsestue ser det dog desværre ud til at der kun lægger et lag sten oven på beton så der må der påregnes en lille hævelse...

• #54   22. okt 2016 Jeg ringede til den lokale først, han havde ikke tid før 3 uger senere og vi stod og skulle sælge boligen - derfor blev det til den løsning.

Til polakkernes forsvar var de ikke 3 på opgaven, den sidste sad i bilen med nøglen i tændingen - de ville sjovt nok også gerne have betaling kontant...

• #55   22. okt 2016 Host host Ebbe..

Det er yderst sjældent der ligger strøer på et betongulv. Af den simple grund det ikke behøves.

• #56   22. okt 2016 Tá lige og hent din boremaskine rene. Og bor et hul i hjørnet. Så får vi tjekket afstanden til beton inden vi går i seng smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#57   22. okt 2016 Hvor ru er betonen under dit nuværende trægulv?

Man kan først udtale sig endeligt når man har haft et retteskinne på og kan se om der er høje områder.

Jeg havde det omvendte problem, nemlig at gulvet var flere cm, lavere på midten, da det var en støbt etageadskillelse. Vi brugte alt for mange penge på selvnivellerende spartel, hvor vi i stedet skulle have fyldt op med noget billigt materiale for at spare på det selvnivellerende spartel.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#58   22. okt 2016 Nå Brian. Det kommer så sandelig an på hvordan overfladen af betonen er.

Mit hus fra 1930 er én ting, men også min kammerats fra 1983 har spånplader på strøer.

Ellers findes der jo gulvspånplader med spor til slanger, i stedet for flamingoplader med slangespor og gulvspånplade ovenpå, som mit gamle køkkengulv blev lavet i 1999

• #59   22. okt 2016 Man lægger ikke strøer og spånplade oven på beton, det er en løsning der bruges direkte ovenpå bjælkelag, oftest i fleretage huse.

• #60   22. okt 2016 jeg borede igennem ca 4cm træ og så var der et hultum på ca 9cm

• #61   22. okt 2016 13 cm fra trædeflade til beton ??

• #62   22. okt 2016 Ja sådan føltes det.

• #63   22. okt 2016 Er der underetage med støbt loft ?

• #64   22. okt 2016 nej det er i stueplan - ingen kælder.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#65   22. okt 2016 Det er jo det jeg skriver, Brian.

Det du beskriver er måden man gør det på i dag, men masser af huse fra 50'erne og frem er bygget med et groft afrettet klaplag af beton, strøer opklodset på murpap og til sidst gulvet.

• #66   22. okt 2016 Jeg er sgu spændt på hvad du finder under brædderne. smiley
    Godt 4 cm passer med gulvbrædder og forskalling. Ca 9 kan sagtens være bjælker. Men hvorfor der skulle være beton så langt under forstår jeg ikke. Passer det så har dit projekt skiftet retning. Nu kan du få nedstøbt gulvvarme. Og det er en langt bedre løsning.

• #67   22. okt 2016 Ja jeg tænker det ikke som noget skidt, enten nedsænket varme eller mere isolering.

• #68   22. okt 2016 Er det dyrere at få nedstøbt - kontra at skulle lægge plader og andet hejs ?

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#69   22. okt 2016 Brian kan ikke have set så mange forskellige gulvkonstruktioner. Prøv at læse denne gamle tråd, René: https://ing.dk/indhold/137206

• #70   22. okt 2016 Hvis det i kalder betongulv, består af 8 cm "holde det værste vand og rotter ude" cementblanding direkte oven på jord. Så skal det jo under alle omstændigheder brækkes op så der kan lægges noget gulvflamingo. Alt andet er helt sort.

• #71   25. okt 2016 hvad med nyt køkken / bad /bryggers, gerigter paneler - og evt. vægge nu du er igang.
    sådan en gulvopgave bringer som regel en masse andet "sjov" med sig, i hvert fald hvis det skal laves ordentligt smiley
    de 200k passer nok meget godt til gulvet og er på ingen måde umuligt, men det er ikke en løsning som er 100% perfekt.
    havde det været en gl mc var der nok en del der havde sagt sælg og køb en ny smiley
    har selv brugt omkring 800.000 alene på materialer på min lille villa på omkring 150kvm - skulle jeg have betalt håndværkerløn havde jeg lige så godt kunnet købe et nyt hus på 250kvm istedet.
    jeg ville tænke mig om inden jeg investerede flere hundrede tusinde i noget gl.
    et klikgulv fra Bilka eller et nyt lækkert gulvtæppe, så er der til et par af de 80k kr mc jo smiley
    bottom line - overvej værdiforøgelsen en smule og held og lykke med projektet.

Kommentér på:
Nyt gulv + gulvvarme

Annonce