{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.371 visninger | Oprettet:

Nyt gulv {{forumTopicSubject}}

Ja, det er mig med alle spørgsmålene - hej hej.

I den nære fremtid, når jeg lige er blevet færdig med at male og lavet inddækning på en dør i stuen, så skal jeg have skiftet gulv i stue og køkken.

Cirka 45 kvm fordelt på sammenhængende stue og køkken. Af hensyn til hunde har jeg en overgang overvejet vinyl/linoleum i stedet for trægulve. Jeg har ikke umiddelbart tænkt mig, at lave gulvvarme.

Laminatgulve er billige, men hvor længe skal man regne med de holder før udskiftning? Og så er der bare lige igen den faktor med hunde.

Vinyl skulle være temmelig holdbart, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om det bare er for trist i en stue.

ER det bare den smarteste løsning, at vælge et trægulv, som engang i fremtiden bare kan slibes ned i stedet for at skulle skiftes? Jeg ved godt det måske er lidt dyrere i indkøb, men jeg føler heller ikke rigtig for at skifte gulv igen om 5 år.

Hvad mon man skal regne med det koster, hvis professionelle skal skifte det? 200/kvm? 300/kvm?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt gulv
  • #1   4. sep 2018 Et laminat gulv kan vel nemt holde 20 år uden at blive slidt ned, hvis man bare går med strømper og ingen beskidte sko.
    Så er det også super nemt at holde rent og pænt.

Jeg tror ikke hunden vil slide det ekstra, det gør de ikke her, men de har svært ved at stå fast på det pga det er glat.

• #2   4. sep 2018 Nå ja, man skal da også lige have i hovedet, at det kan være lidt glat og de har svært ved, at stå fast.

En levetid på 20 år i hvert fald mere end godkendt.

• #3   4. sep 2018 Overvej mærket Alloc,det er norsk. Utrolig nemt og lægge. Det skulle være meget slid stærkt.

• #4   4. sep 2018 Arg.. 20år holdbarhed på laminat gulve med dyr, er vist noget man skal skyde en hvid pil efter.

Der er mange fordele og ulemper ved alle slags gulve, det er mere hvad du selv er til og hvad du forventer.

Vinyl, kan du glemme alt om, det er et pvc produkt, som bare ser tosset ud i en stue, det ser knald godt ud i køkken eller bryggers og lign.
    Men igen , et pvc produkt som dyrene kan være meget hårde ved og evt. skrabe hul i.

Linoleum, er et natur produkt, meget slidstærkt og bruges mange steder, f.eks børnehaver, skoler osv.
    Men deres klør laver igen mærker.

Noget jeg synes du skal bevæge dig ud i er enten laminat gulve, eller planke gulve.

Laminat gulve, er en billig løsning og må derfor også beregne et hurtigere slidtage, men prisen er jo også derefter og er en engangs fornøjelse som ikke kan sllibes over, hvis/når dette skulle blive aktuelt.
    Det kan være vanskeligt at udbedre slid og skader på laminat
    Kløer fra katte og hunde kan hurtigt ridse et nyt, blankt gulv, og det snavs, dyrene slæber med ind, skraber som sandpapir på gulvet, er også lige noget man skal ha i baghovedet.
    Kravene her, er +/- 2mm pr. 2m
    Det kan godt være en udfordring sommetider, hvis man har har gulvtæpper på, det plejer der være en grund til hvorved man ikke skal regne med gulvene er helt plane smiley

Planke gulve, er en god og dyre løsning, sørg for at vælge hårdt træ, hvis det er noget som bliver aktuelt.
    Der jo ikke så meget mere at skrive , det meget al'a laminat gulvene, fordelen er jo så at der er et slibelag, hvor det måske kan slibes 2-3 gange før sådan et gulv er slidt.
    Så der er mulighed for at få et flot og pænt gulv igen nogle gange, før sådan noget er slidt at se på.

Hvor henne i jylland holder du til?

• #5   4. sep 2018 Alloc sad jeg lige og kiggede på imens du svarede - de har godt nok et bredt udvalg i farver, mønstre og priser.

Det har de i Bauhaus, kan jeg se, så jeg må lige derud en dag og kigge.

• #6   4. sep 2018 4> Tak for gode input.

Jeg TROR også, at jeg har slået ideen om vinyl ud af hovedet igen. Det var netop fordi jeg tænkte, at det ville se pissegodt ud i køkkenet - og så skulle der være en aluliste mellem køkken og det vil jeg egentligt allerhelst undgå, da jeg gerne vil have samme slags gulv begge steder (uden den adskillelse).

Måske hælder jeg også mest selv til enten laminat eller planke. Jeg har ingen anelse om hvor længe det nuværende laminatgulv har ligget, men det er i hvert fald slidt og træls at se på. Smertegrænsen hedder nok 15.000 i materialer (til nød 20.000 hvis det er et plankegulv).

Jeg bor i 8300 Odder.

• #7   4. sep 2018 Du kan få laminatgulve, med kliksystem, der både ligner og føles som træ til forveksling, og der er 30 års garanti til private hjem. Så kan du ikke gøre det bedre.

• #9   4. sep 2018 8> Må man være nysgerrig og spørge hvor du endte med, at købe? smiley

• #10   4. sep 2018 #6 Hvor mange kvm snakker vi om?

Jeg forstår godt tanken omkring alu'profilen.
    Vælger du laminat, skulle du gerne lande langt under.

Bauhaus osv. som sælger laminaten, er samme kvalitet som mange andre dyre gulv firmaer sælger, prisen er bare anerledes fordi de køber andre former for partier hjem.

• #11   4. sep 2018 10> Cirka 10 kvm i køkkenet og resten i stuen.

Når jeg lige kigger priser, så tror jeg godt, at jeg kan finde noget ordentligt og pænt laminat til 10.000.

• #13   4. sep 2018 Jeg hentyder jo selvfølgelig til produkterne gulvfirmaer sælger, ikke Bauhaus egen lort smiley

• #14   4. sep 2018 Alloc er alloc, om du køber det fra gulvfirma eller Bauhaus, Bauhaus er bare billigere.
    Omformuleret, så det forstås rigtigt smiley

• #16   4. sep 2018 Uden at du må hænge mig op på det,mener jeg alloc enten kører,eller skal til og køre nogle gode priser. Vi kører ihvertfald rigtig meget alloc ud til byggemarkederne lige for tiden. Få lige det undersøgt. Der kunne måske være penge og spare.

• #17   4. sep 2018 Vær opmærksom på at "flydende gulve " skal netop kunne flyde og det at binde to rum sammen i en døråbning uden adskillelse kan give så store spændinger at klikgulve kan skride fra hinanden

• #19   4. sep 2018 Det alloc jeg lagde for ca 14 dage siden var klik gulv,enorm nemt og lægge. Jeg har til dags dato ikke stødt på noget alloc som skulle bankes sammen.

• #22   4. sep 2018 Nu skriver du at professionelle skal lave det, så er det ikke sikkert at det er velset at du beder dem arbejde med et gulv som du har købt på tilbud i jem &fix!! Nu kan jeg ikke se at du skriver hvad gulv/underlag der er nu, er det et støbt gulv skulle du måske tage fliser/klinker med ind i dine overvejelser. Det kan holde til det meste, og er vel næsten nemmere at holde, har du en kasse ekstra kan det også repareres hvis der skulle ske noget.

• #23   4. sep 2018 22> Ikke nødvendigvis. Mest var jeg bare nysgerrig efter hvad professionelle skulle have for det.

Jeg forestiller mig ikke det er gratis, så det ender nok med, at at selv lægger det.

• #25   5. sep 2018 Undergulvet skal være indenfor tolerancen på +/- 2mm pr.2m vaterpas.
    Så jo, det SKAL være rimelig plant!

• #26   5. sep 2018 Tak for alle de gode råd og input.

Selve det at lægge gulvet er jeg ikke vildt nervøs ved og ellers må jeg bestikke en tømrer med en pose øl mod lidt assistance.

Er der mon nogen, der kender noget til dette gulv: https://www.bauhaus.dk/traelast/gulve-tilbehor/gulve/pergo-laminatgulv-living-stueeg-1-835-m.html (jeg tænker på serie samt specifikationer)?

• #27   5. sep 2018 jeg har ikke læst hele tråden, men vil da gerne komme med mine erfaringer.
    det tidligere hus vi havde var der plankegulve, de blev ødelagt af hunden.
    i det nye hus er vi på 2 år med pergo laminat gulv, der er intet slid at se.
    selvom vi har 2 børn der kaster med legetøj og en hund der tonser frem og tilbage hele tiden.

• #28   5. sep 2018 Det virker som om, at Pergo laminat slet ikke er en dum vej, at kigge ud fra de erfaringer flere af jer har med dem.

• #29   5. sep 2018 når vi skal have nyt gulv i køkkenet bliver det helt sikkert pergo så længe vi har hund og mindre børn. det er utrolig holdbart.

• #30   5. sep 2018 Jeg føler mig også mere og mere overbevist om, at det godt kunne ende med Pergo.

Som en skriver, så er det måske en god ide, at holde øje med kommende gode tilbud. F.eks. ser jeg tilfældigt, at Davidsenshop fra fredag sætter et Pergo laminatgulv ned fra 180/kvm til 80/kvm, så det vidner jo om, at man kan spare mange penge.

• #31   5. sep 2018 tag evt ud til en forhandler og se på en gulv prøve. så kan du jo tage en skrue, sten eller noget helt tredje med og teste om det laver mærker ??

• #32   5. sep 2018 Yes - jeg drager en tur i Bauhaus en dag og kigger lidt med fingrene derude.

• #33   5. sep 2018 De har Pergo laminat i Davidsen til 150kr m2
    Har selv lige købt, og der er 20 års garanti, men om den dækker hvis det er hunde osv som har ridset/slidt det ved jeg ikke, ligesom alle andre læser jeg heller ikke det med små bogstaver smiley Men det er et flot gulv, og hvis det bare holder 10 år er jeg da mere end tilfreds.

• #34   5. sep 2018 Og dette kommer på tilbud på fredag til 80/kvm jfr. deres avis: https://www.davidsenshop.dk/pi/Pergo-laminat-3-stavs-domestic-extra-gr%C3%A5-eg-1200x190x8-mm-~_5785312_152791.aspx

Heldigvis bor Davidsen lige præcist ved siden af TDC, så der skal jeg lige over og kigge også.

• #35   5. sep 2018 Hvorfor kommer TDC ind i billedet . Jeg må tilslutte mig laminat flokken . Vi købte Pergo og samme år fik en kammi den noget dyrere naturtræs Pergo vores holdt langt overti år og Jens s blev hurtig slidt

• #36   5. sep 2018 35> Jeg arbejder ved TDC, så det er ganske hurtigt at stikke snuden derover og lure smiley

• #37   5. sep 2018 #36 Det tror jeg ikke på, du er måske ansat ved TDC, men der er da ingen der arbejder i den bix??? smiley

• #38   5. sep 2018 37> Jeg får løn - ergo behøver man ikke lave noget smiley

• #39   5. sep 2018 Starks tilbuds avis. smiley

profilbillede
  • #40   5. sep 2018 det gulv som nr 39 linker til er det vi har liggende i stuen ??

• #41   5. sep 2018 39> Fra fredag kommer det på tilbud i Davidsen til 80/kvm - jeg skal over og tjekke det ud smiley

• #42   5. sep 2018 #41 Hvis det er et rigtigt godt tilbud, er det svært at presse prisen længere ned, og det er jo næsten det sjoveste! Men jeg slog også til i Harald N. i dag, 64 ruller 3lags lokumspapir for en 50er!! Så nu skal der skides igennem smiley

• #43   5. sep 2018 Er det alloc som kommer på bud ved Davidsen?

• #44   5. sep 2018 43> Nej, Pergo.

• #45   5. sep 2018 Det her.

profilbillede
  • #47   6. sep 2018 46> Fedt - hvis dit allerede (af samme type) har holdt 14 år, så er jeg på ingen måde nervøs ved laminat smiley

Jeg tror, uden at være ekspert, at den i Bauhaus lige er en tand højere i kvalitet end den i Davidsen. Prisen afspejler det selvfølgelig også, men den merudgift betaler jeg gerne.

• #49   6. sep 2018 Mon kvaliteten direkte kan læses ud af det de kalder 'brugstallet'?

Så svarer brugsklasse 32 nok til almindelig kvalitet, brugsklasse 33 til mellemklassen og >33 til den bedste. I så fald vil det give en LILLE mulighed for, at kunne sammenligne på tværs af modeller, mærker og den slags.

• #51   6. sep 2018 50> Perfekt. Så lærte jeg lidt mere om det i dag. Og det gør det da om ikke andet bare lidt nemmere at kunne sammenligne udover på selve prisen smiley

• #52   13. sep 2018 Jeg har ikke ændret mening omkring gulvvarme, men omvendt set vil jeg også lige sørge for, at jeg ikke skyder mig selv i foden, nu jeg alligevel skal have hele gulvet op. Om ikke andet, så kunne jeg da lægge slangerne sammen med det nye gulv,

Der er fjernvarme samt kælder under både stue og køkken: omkring 50 år gammel og på ingen måde ret godt isoleret mellem guvl og kælder, så jeg frygter, at der vil blive et forfærdelig stort varmetab, hvis man begyndte at bruge gulvvarme (og der ikke samtidig blev efterisoleret - men dér er jeg så lidt udfordret på selve højden i kælderen).

Skal jeg bare givet omstændighederne droppe alt om at lægge slanger ned også?

• #54   15. sep 2018 53> Jeg tror du har ret smiley

• #55   15. sep 2018 Hvis gulvet er uisoleret beton skal det jo alligevel brækkes op... lægger det på strøer så isolerer man mellem og lægger varmeslangen i varmefordelingsplader.... der er ingen gyldig undskyldning for ikke at lægge gulvvarme..

• #56   15. sep 2018 55> Jeg tror faktisk blot det er uisoleret beton - så kan det da godt ske jeg skal overveje det en ekstra gang smiley

Kommentér på:
Nyt gulv

Annonce