2.366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 81 Svar

Husk at stemme nej i morgen... ;) Husk at stemme nej i morgen... ;)

Det er så typisk dansk politik, det her.... smiley

" Som i kære danske vælgere ka' se, så er det jo lutter gode ting vi vil ha' jer til at stemme ja til.
Vi vil jo bare ha' bedre mulighed for at bekæmpe international kriminalitet, internet-svindel og sexmisbrug af børn... Det vil i da ikke sige nej til ? Vel da ? smiley "

Og nej... Det vil vi ikke, men der er lige det problem at "pakken" vi stemmer om også indeholder mere... smiley

" Som i ka' se, vil vi jer kun det bedste, så hvis i stemmer ja, så lover vi til gængæld, at vi for fremtiden nok skal tage disse kedelige og besværlige beslutninger for jer. Så ka' i bare læne jer tilbage i sofaen, drikke en kop kaffe mere og se "vild med dans"... "ikk os da" smiley smiley

GU' FANDEN VIL VI DA EJ !
Vi stoler ikke på jer politikere. Har vi nogen sinde haft en god grund til det ???
Stem NEJ - Så har du stadig en snor i dine folkevalgte som du ka' "rykke i" når de får lidt for meget fart på.... smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk at stemme nej i morgen... ;)
  • #1   2. dec 2015 Armen hold da op... Hvem kan hoppe på den?? Selvfølgelig bliver der stemt nej, alt andet er jo hjernedødt,

profilbillede
  • #2   2. dec 2015 Deres argumenter for at stemme ja er jo det rene opspind og propaganda politik, som er ude at trit med realiteterne og virkeligheder. Jeg kan ikke se én eneste grund til stemme ja. Deres argumenter er langt ude

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #3   2. dec 2015 Bare det at Lille Lars anbefaler et ja, er nok til at det SKAL blive et nej...

De forsøger at fucke med os, som SÅ mange gange før.

NEEEEEEEEEJ!

• #4   2. dec 2015 Som mange andre i dette land, så har jeg endnu ikke set én eneste god grund til at stemme ja.

Hvis du er i tvivl, så stem nej.

• #5   2. dec 2015

profilbillede
  • #6   2. dec 2015 Enig! Stem Nej, for Danmark! "Point of No Return" for vores land, som selvstændig nation!

• #7   2. dec 2015

profilbillede
  • #8   2. dec 2015 @Hapsi
    Hvad så den anden vej rundt: En du holder af bliver kørt ned i DK af en fra et andet EU land - skal vedkommende ikke kunne retsforfølges for det?

@Carsten
    Det er så typisk dansk mentalitet, det her....
    Hvis man ikke forstår det så sig NEJ!

• #9   2. dec 2015 Jacob. Det vil vedkommende også blive lige som i dag

• #10   2. dec 2015 skal nok stemme NEJ! Vi sælger sq ikke danmarks og danskernes rettigheder ud.

• #11   2. dec 2015 EU har i snart mange sager vist, at de slet ikke er handlekraftige nok. Men mit NEJ gives også for at vise min generelle politikerlede - med baggrund i den stigende distance i mellem hvad politikerne beslutter, og hvad folket ønsker...

• #13   2. dec 2015 Jeg forstår udemærket hvad vi skal stemme om... Derfor...NEJ

• #14   2. dec 2015 Jeg har været meget i tvivl indtil nu. Så meget at jeg har overvejet at stemme blankt. (Blive hjemme uden at stemme er ikke en mulighed for mig). Men jeg hælder trods alt også mest til NEJ.

• #15   2. dec 2015 Fordmændene for de danske ja-partier varetager kun deres egen interesse og ikke den danske befolknings. Skulle det værst tænkelige ske, at det bliver et ja, så står de danske formænd for ja-partierne i kø for at søge job i Bruxelles for at score kassen.

Når det bliver et nej, glæder jeg mig til at se Lille Lars med store våde øjne kigge op på Angela Merkel og fortælle på gebrokken tysk at det også denne gang blev nej til at Danmark ikke vil med i det store EU. Det skal opleves, så jeg stemmer nej.

• #16   2. dec 2015 Merkel ! ; Styr dit eget lorteland i stedet for at prøve at findre med vores ...

Lars flyt derned hvis du er så glad for hende ....

• #19   2. dec 2015 Grunden til at jeg nok vil stemme NEJ en meget enklere. I tilfælde af JA tager vore parlamentarikere stilling til tilvalget fra sag til sag. Tænk en gang på den uoverensstemmelse der er mellem Folketingets medlemme og befolkninigen i almindelighed i EU spørgsmål. Kan vi overlade dette til parlamentarikerne?

DET MENER JEG IKKE VI KAN!!!!

• #20   2. dec 2015 Og til jer der tænker på at stemme blank eller undlader at stemme, så husk at det er det samme som at stemme ja....
    Ganske enkelt fordi loven er så finurlig skruet sammen, at det kræver et minimum på 30 procent af de stemmeberettigede, der stemmer MOD forslaget for at forkaste det!

Derfor er det nødvendigt at tage stilling ellers gør regeringen det for dig og vil ende med at gøre det i fremtiden også, ganske enkelt fordi du har givet dem ret til at træffe beslutninger på dine vegne ved ikke at stemme eller stemme blank....

• #21   2. dec 2015 En yderst vigtig pointe: stemmer man blank, så stemmer man desværre også (in)direkte ja.

• #22   2. dec 2015 Altid NEJ.
    ville de samfundets bedste ville de straks nedlægge det cirkus , som det er at flytte EU frem og tilbage.
    Åbne grænser fremme kriminalitet og terrorismen, jeg har aldrig haft problemer med at køre en tur og vise mit pas.

Eu har ikke tilføjet danmark noget godt endnu

• #23   2. dec 2015 et gæt på resultat nej = 62% ja 36% blanke 2% er mit gæt , (og det ville glæde mig )

• #24   2. dec 2015 Jeg har fanme også gået og været forvirret over det hele..... Men hvis lars siger ja, så siger jeg nej, kan fanme ikke fordrage den mand....

• #25   2. dec 2015
    Det er sjovt så enslydende I alle svarer. Og naturligvis er der ingen gode grunde til et ja, okay... Og ja siden skal bare forsvinde ud af landet... Og ja siden er manipulerende... Og så al den forenkling, som at begynde at stemme for eller mod EU, eller endda om for eller mod åbne grænser, som afstemningen slet ikke handler om.

Der tales om at politikkerne ikke evner at stemme på vores vegne, jeg er snarer i tvivl om hvorvidt befolkningen er i stand til at stemme på egne vegne med den forståelse og nuancering der udvises.

Og ja, jeg har selv stemt ja. Jeg ser også negative ting, men primært gode ting. Og primært efter princippet om at det hele bliver mere og mere Europæisk og internationalt, så er vi for mig at se nødt til også at have en lovgivning som kan håndtere dette. Min kæreste er Polak, hvis vi bliver gift, får børn, hun kidnapper dem eller ift. Arvesager imellem Danmark og Polen, det dur simpelthen ikke at lovgivningen ikke tager ordentligt højde for disse ting.

Ift. Europol, det er muligt at vi kan få en parallelaftale igennem. Tidligere har vi fået nogle igennem, men andre er altså blevet afvist. Og de vi har fået igennem, de har taget flere år om at træde i kraft. Og selv hvis vi får en aftale, som man eksempelvis har det i Norge, så venter Nordmændene altså nogen gange i flere dage på svar – det er bare ikke så brugbart når man stopper en Rumænsk bil på en mørk jysk landevej.

Ift. Afgivelse af suverænitet, så er det pudsigt at man som nej-siger vil overlade det til resten af EU om vi må være med til de ting som vi gerne vil være med til, i stedet for at vores folketing kan vælge det. Desuden er Forfatningskommisionen enige om at man godt kan træde ud ved hjælp af et lovforslag og et simpelt flertal.

For nu også at nævne noget som jeg synes er negativt, er det at det ved et ja, kræver et mindre flertal for at få ting i gennem end i dag. Det er jeg lidt forloren ved, men omvendt, det gælder i forvejen al vores anden lovgivning.

Stem nej alt det I vil, men stem nej til det rigtige og ikke nej til åbne grænser eller nej til EU. Og så husk at EU er os alle sammen. EU handler ikke om formen på agurker. Forleden hørte jeg gennem mit studie, om et EU projekt hvor man kortlægger alle sundhudsrelaterede opkald til 112 for bedre at kunne disponere vores ambulancer, lægebiler etc. I fremtiden, så beredskabet bliver så robust som muligt. Det er da dejligt! EU er andre ting end de små latterlige ting (for de ér latterlige ja!) som formen på agurker som medierne elsker at hive frem, og som danskerne elsker at slubre i sig fordi det rent faktisk er noget EU de forstår.

• #26   2. dec 2015 Det skal lige siges at JEG syntes dem der vil stemme ja er lige så meget mennesker som mig men bare med en anden holdning. Jeg stemmer 110% nej og håber det bliver nej. Men der er plads til alle

• #27   2. dec 2015 Jeg må have misforstået demokrati. Er det ikke meningen at man skal stemme det som man selv føler for, og ikke det som andre beordrer en til?

• #28   2. dec 2015 Havde vi haft et fungerende demokrati, havde der været 22 emner, der skulle tages stilling til på sedlen i morgen. Men det har vi ikke, af den grund at et større eller mindre flertal af 179 politikere mener de ved bedre....

Gad vide hvordan de selvsamme politikere vil agere efter i morgen, hvis det bliver et ja...?

• #29   2. dec 2015 Jeg har uden at tøve stemt JA, men når man følger debatten kan jeg godt forstå at mange stemmer nej fordi det virker som et mere sikkert valg.
    Og går det galt imorgen og det bliver et NEJ. så får vores folketingspolitikkere noget af en opgave

• #30   2. dec 2015 De tager sgu heller ikke skade af at skulle arbejde lidt for føden....

• #31   2. dec 2015 Jeg tror en stor del af nej stemmerne hænger sammen med den politikerlede der er ,måske afstedkommet af den nedladene og bedrevidende arrogance de kommer med . pensionsalderen bliver hævet og der bliver sparet overalt ,samtidig med at de nægter at sætte deres egen ned . og smider rundt med ministerpensioner.

• #33   2. dec 2015 Vi skulle aldrig have været ind i den union, og jeg stemte også nej dengang begge gange, også selv om jeg blev truet med al landsens ulykker, hvis jeg ikke stemte ja.

Vi kan sagtens samarbejde i Europa, UDEN at vi skal have alting trukket ned over hovedet fra Bruxelles. Kan man ikke stoppe kvindehandel, hvis man siger nej? Selvfølgelig kan man dét; det er jo derfor man har sådan noget som f.eks. Interpol.
    Jeg synes, at vi har fået RIGELIGT dikteret fra Bruxelles allerede. Vi skal IKKE have Europas forenede stater - hvis det kommer dertil, så kunne Tyskland jo lige så godt have vundet 2. Verdenskrig dengang...

Jeg siger JA, men det er et ja til, at jeg stemmer NEJ!

• #34   2. dec 2015 Bruno, hvis interpol og europol er det samme, hvorfor har man så begge? De må jo være ens når du skriver at den ene er ligegyldig.

• #36   3. dec 2015 ja ska nok

• #38   3. dec 2015 Så er dagen kommet, hvor i skal hen og afgive jeres stemme... smiley

Om i stemmer JA eller NEJ, skal jeg ikke bestemme, men -

Hvis i der imod har tænkt jer at stemme "blankt", så er det faktisk bedre at i bliver hjemme, da en blank stemme "forplumrer" resultatet og kun til fordel for JA-siden... smiley

God dag til jer alle smiley

• #39   3. dec 2015 Om man stemmer blank, stemmer ja eller overhovedet ikke stemmer betyder i bund og grund det samme.
    Kun et kryds ved nej har nogen som helst betydning i dette spil....

• #40   3. dec 2015 @Henrik: Det er simpelthen ikke rigtigt! Hvis vi der var blevet holdt fast i at 30% skulle stemme nej så ja, men der er allerede meldt ud at et simpelt flertal vil blive accepteret.

• #44   3. dec 2015 Foruden de store politiske partier (DF undtaget), anbefaler stort alle danske organisationer et JA. Der er blandt andet tale om LO, Politiforbundet, FTF og Akademikerne. Det samme gælder Dansk Arbejdsgiverforbund, Landbrug & Fødevarer og Finansrådet. Ja-sidens kampagner har bare være for tilbageholdende, og derfor siger I nej på baggrund af antipati mod Lille Lars fra Græsted. Det er sgu for tyndt.
    Stem nej, hvis I mener det, men lad nu være med at gøre det til et personspørgsmål. Det er Danmark, vi taler om

• #45   3. dec 2015 Prøv lige at læse indlæg #19. Det rummer jo sagen i en nøddeskal. trilbage står at vi med Niels Hausgaard kan spørge: "Æ di flest mon di klåg, eller båre di flest'?

• #46   3. dec 2015 knud og jeg har netop lige stemt nej

• #52   3. dec 2015 Så blev der stemt NEJ!

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#53   3. dec 2015 #44 - Det er deres problem.

Der blev stemt nej, og udelukkende fordi jeg mener det er det bedste for Danmarks fremtid.

• #55   3. dec 2015 @40 det er rigtigt at de har sagt at de accepterer et simpelt flertal, men igen..... Hvem kan man stole på når lorten rammer ventilatoren?

• #56   3. dec 2015 @44 politiforbundet vil netop IKKE anbefale et ja, da flere af deres medlemmer har tilkendegivet at de vil stemme nej. Det vil forbundet ikke gå imod.

Det er rigtigt at de er et forbund blandt flere, der var inviteret op til statsministeren for at blive opfordret til at støtte op om ja kampagnen. Om der er flere der meldte pænt nej tak til at trække holdninger ned om ørerne på deres medlemmer er jeg ikke klar over.....

• #57   3. dec 2015 #56, Det er rigtigt at der i politiforbundet ikke har været enighed, men et flertal i bestyrelsen er for et ja. http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8183870/Politiforbundet+splittet+forud+for+folkeafstemning/

https://www.youtube.com/watch?v=DN0xYyFoIpY

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#58   3. dec 2015 Så skal man stemme nej.

• #59   3. dec 2015 @57 ja der er flertal for et ja i hovedbestyrelsen og formanden støtter også et ja. MEN da et ikke ubetydeligt mindretal ikke kan støtte op om et ja har man valgt ikke at gøre det!
    Formanden har dog tænkt sig fortsat at støtte et ja offentligt, det er dog ikke det samme og I mine øjne noget egoistisk ift hans medlemmer.

Det er ihvertfald det jeg læser ud af den artikel du linker til.

At de forskellige forbund og foreninger støtter op om et ja, betyder dog mindre for mig. Cheferne i de klubber og loger de er medlem af, er en del af samfundet jeg alligevel aldrig kommer til at træde mine arbejdssko i....

• #60   3. dec 2015 Jeg agiterer ikke for et ja. Jeg er bare imod synspunktet at "jeg stemmer det modsatte af en dum politiker, som jeg ikke bryder mig om". Det er bare for ynkeligt. Dan nu din egen mening, inden du sætter krydset. Og lad nu være med at lade være. Sidste chance!

• #61   3. dec 2015

profilbillede
  • #64   3. dec 2015 HUSK Mastricht afstemningen, den næste og de mange skud der fulgte

• #65   3. dec 2015 Knud hvorfor ,skal vi huske den ,i denne forbindelse ?

• #66   3. dec 2015 HURRAAA !!! smiley

Må jeg på Nej-sigerenes vegne takke for det det gode resultat og den høje deltagelse... smiley

• #67   3. dec 2015 er der nogle der kan se hvor mange % blanke/ugyldige stemmer der er afgivet ?

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #68   3. dec 2015 Du må klikke dig igennem kreds for kreds, men generelt er der ikke mange blanke/ugyldige http://www.kmdvalg.dk/Main/?valgart=AV

• #69   3. dec 2015

profilbillede
  • #70   3. dec 2015 "68" smart link , tak smiley nej det er ikke mange . troede faktisk der havde været flere blanke .

• #71   3. dec 2015 Michael: Den gang havde vi en udenrigministerder sagde:"W så dumme kan danskerne ikke være! Fatter de ikke at de kommer til at stemme igen og igen, til politikerne får deres vilje- et år efter havde vi de værste optøjer siden 2.verdenskrig!

Næ - den gang blev vort demokrati for alvor sat ud af kraft

• #72   3. dec 2015 jeg kan godt huske det , men foreløbig er der da intet der tyder på at historien gentager sig , lige nu står statsministeren og lufter sin EUskepsis ! var der nogen der sagde populist smiley

• #73   4. dec 2015 Ja... smiley
    Lille Lars står sgu allerede og fisker efter nej-sigerenes stemmer ??? Den mand har sgu da heller ingen hæmninger når det drejer sig om at skrabe til sig... smiley smiley

• #74   4. dec 2015 Man kan godt høre at folk går efter Lars Løkke, men husk nu lige på at også Socialdemokratiet, SF, Radikale og Alternativet altså også anbefalede et ja!

• #75   4. dec 2015 så omskriver de lortet, kalder det et nationalt kompromis og så er der ny afstemning om reelt det helt samme inden for ca. 6 mdr

• #76   4. dec 2015 Det blev desværre et nej, er lidt skuffet over at de idiotiske argumenter for et nej skar igennem.... meeeen vi får nok en ny chance smiley

• #77   4. dec 2015

profilbillede
  • #78   4. dec 2015

profilbillede
  • #79   4. dec 2015

profilbillede
  • Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#80   4. dec 2015 Hvornår indser i Ja-hatte at det ikke kun er personsager og fnidder der blev sagt nej til, men samtidig også en total overgivelse af vores borgerlige rettigheder til at blive hørt og spurgt i vigtige sager?
    Politikerne - både her og i EU, magter slet ikke opgaven på nuværende tidspunkt. Det har vi gennemskuet og derfor blev det et nej.

Ikke fordi Lille Lars lyver og bedrager, eller Gucci-Helle fusker med offentlige midler og snyder i skat, eller farven på stemmesedlen var forkert, men fordi de ikke har evnerne til at tage alle beslutningerne på vores vegne.

GODNAT, SAGDE KIRSTEN!!

• #81   4. dec 2015

profilbillede
  • #82   4. dec 2015 Spørgsmålet på stemmesedlen burde have lydt:

"Tør du, som dansker, overgive magten fra inkompetente og pilrådne politikere i Danmark til endnu mere inkompetente og pilrådne politikere i EU"?

Dérfor blev det et klart nej.

• #83   4. dec 2015 man får da ikke mere indflydelse af at være uden for - det er da en god portion sludder.

• #84   4. dec 2015 Næh Rene, det gør man ikke, men vi har et klart problem- selv Lars Løkke kan se det- Der er det problem, at danmarks befolkning ikke vil EU i sammen grad eller gear som politikerne, og den går jo ikke i et demokrati

• #85   4. dec 2015 afgjort ikke, så lad os da få en afstemning om eu medlemskab. smiley
    alt eller intet

• #86   4. dec 2015 Rene.
    Det er måske rigtigt. Men vi får heller ikke mere indflydelse ved at gå mere med i EU.

• #87   4. dec 2015 Rene:

Hvis du formulerer afstemningsemnet som "alt eller intet", kan du lige så godt lade være- så har du tabt eller det bliver et NEJ

• #88   4. dec 2015 Man kunne gå mere pædagogisk til værks, men hvis konsensus er at man ikke ønsker EU fordi man tror man ikke får indflydelse, så er der vel ingen grund til at være med i noget af det.

Jeg har lidt svært ved at man er med i en forening man kun vil plukke de gode ting fra og ikke bidrage på det svære smiley

• #89   4. dec 2015 Kig lige en gang på den enkelte medlemslande. De cherrypicker alle sammen Dannevang inkluderet! Den klub er ikke levedygtig

• #90   4. dec 2015 Næeh skuden synker sgu på et tidspunkt smiley

• #91   4. dec 2015 Rene : hvis du tænker sådan . hvordan dælen kan du så stemme ja (som Asger AA siger " hvem faen vil købe en lejlighed i et hus der skal rives ned ??

• #92   4. dec 2015 Fordi enten så hopper man ombord i skuden og hjælper med at øse vand ud, eller også snupper man en trunte og hopper i redningsbåden smiley

• #93   4. dec 2015 Michael B:

lAD VÆRE!

Manden tror på projektet der startede som en peace keeper (den europæsike kul og olietraktat´) der nok var værd at samle på. Den dag i dag kan Dannmark ikke eksistere uden EU, så jeg tror også på projektet, men ikke på langt sigt!

• #94   4. dec 2015 for min skyld kan man godt melde os helt ud . men jeg synes at det er sjovt du sammenligner det med en synkende skude .som du sidder i , og alligevel vil du købe en bindene billet til den færge ,til dine børn og børnebørn.

• #95   4. dec 2015 Asger aa er jo ikke den eneste der kan få lyse ideer.Som eksempel kan nævnes at indtil flere succesfuldt har ventet på ekspropriationer

• #96   4. dec 2015 Det er rigtigt Knud , ville også gerne have fremhævet en af dine , men kunne ikke lige finde en smiley god weekend.

• #98   4. dec 2015 Men Uffemanden er i gang igen

• #101   5. dec 2015 Det er jo helt galt at 90% eller mere af de repræsentativt valgte politikere er pro eu, når den bagved liggende befolkning nærmest har 50% tilhængere. Microsoft update havde noget om Uffemanden i går.

Kommentér på:
Husk at stemme nej i morgen... ;)

Annonce