Utroligt kørsel! {{forumTopicSubject}}
Dette enme er måske mere til bilgalleri, men også til mc galleri. Jeg forstår bare ikke hvordan flok ikke kan respektere det vejr som der nu engang er, F.eks jeg var på vej hjem fra roskilde, det begyndte at stå ned i store strømme, kan se 50 meter frem se, men folk foresætter bare med samme hastighed 130-140 Forstår bare ikke hvordan man kan være så ligeglad, for der skal godt nok ikke gå meget galt når du faktisk kører på vandet ?!
Dette er bare et off-topic hvor jeg meget gerne vil hører om du er en af dem der har så travlt at du "slå" hjernen fra engang i melle ?!
Mvh Jakob Nielsen, Flame gerne, vil bare gerne have lidt svar da jeg er lidt uforstående..
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er helt enig. Der er mange, der sejler boulevardsejlads oven på vandet i dårligt sigt.
Hvad mere er, de tænder ikke deres tågebaglygter. Dem skal man godt nok være forsigtig med i mørke, men i regntykning om dagen er de en genoldig hjælp.
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
men du har ret, folk er ikke gode til at køre efter forholdene.
Nu har jeg kørt en del i det sydtyske og der kan vi tale om nogle der i den grad ignorerer regnvejr, ydersporet sænker lige farten 10-20 kmt og så er vi nede på 160kmt.......
men de fleste tyskere skifter også deres dæk når de er nede på 3mm
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Det er da ihvertfald ikke 2% af danskerne der kan finde ud af at bruge det !!!!
Det burde krafstejlme sættes en brummer i alle biler hvor der er tågelys !!!
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Jeg er helt enig, oplevede det samme i dag på vej til arbejdet.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Altså jeg har ikke "platkondomer" fra THansen på mit landevejslokomotiv, og det heller ikke en fladtrådt brianbil, men jeg kan bare konstatere, at selv ved 100-110 kmt slår ESP systemet ret jævnligt fartpiloten fra.
Det er da fordi et eller flere af de drivende hjul slippe kontakten med asfalten.
Jeg er i øvrigt enig med dig i at i det midterste og sydlige Tyskland er de helt gale med regnvejrskørsel - det regner også sjældent mere end en times tid, inden der opstår motorvejsproblemer på grund af bulefester.
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 59 Svar: 464
For om man sænker farten 20-30 km i timen betydet ikke det store, Det er jo ikke hele turen du kører med forminsket fart, sjældent at det regner konstant.
Men uanset dæktype er det stor chane for ingen kontakt mellem hjul og asfalt, det sker jævnligt og folk finder først ud af det når det er forsent og når først kontakten er væk er det bare at vente og håbe på det bedste..
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
PS: Var sku godt nok blevet gennemblødt i dag.. Det er ikke sket siden bakken åbnede.. Lorte vejr
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Hastighedsgrænserne passer bedre til forholdene.
De fleste pansere er bange for at blive våde, så man møder ikke så mange stående med kikkertsigte og mælkebøtter i hatten.
Man kan køre hurtigere end i snevejr.
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Brønddæksler, rundkørsler, fodgængerovergange, blade, jord osv. Især rundkørsler har jeg dårlig erfaring med.
Ovenstående skal opfattes som et indlæg mod de tåbelige GENERELLE hastighedsgrænser, der fratager folk enhver evne til at vurdere forholdene og køre derefter på friske dæk af god kvalitet på landeveje i godt vejr.
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Jeg er bare så p....træt af de tåbelige regler og de ENDNU mere tåbelige straffe for at færdes med hastigheder, der i Tyskland anses for fuldt forsvarlige.
(og måske en lille bitte smule over)
Jan L
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
Syntes bliverne holdt en fornuftig fart, nogle kørte enda irriterende langsomt. Det der virkeligt pisser mig af er at når jeg prøver at holde en ekstra lang afstand til den forankørende i sådan noget vejr her, så er der øjeblikkeligt en tumpe skal overhale mig, for derefter at trække ind i hullet i bremse ned foran mig så man skal sætte farten yderligere ned for at holde noget afstand.
Det og så lastbiler, for pokker er de blevet designet til at skovle vand op fra vejen og kaste det i hovedet på MC'er?
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Bagegerum og bagsæder var helt væk og det træ han ramte (kurende baglæns) stod efter sammenstødet lige der hvor soltaget starter... KNALD!
Men hvem fa'en sætter også træer (uden autoværn) langs en motorvej??? Det er da kun i dk at sådan noget kan ske! Årsagen: At gøre vejene mere sikre koster penge, at dele fartbøder ud giver penge...
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Hvis man ville gøre noget alvorligt ved de alt for mange trafikdrab skulle man:
Fjerne de generelle hastighedsgrænser.
Sænke hastigheds grænserne på særligt farlige steder.
Fælde træerne langs vejene.
Tvinge folk til at bestå kørekuser på bane hvert andet år.
Lave veje med ordentlig friktion og afvanding.
Undlade at fylde vejsiderne med grus, som dårlige bilister "trækker" ind på vejbanen.
Undlade at tillade de ny STØRRE lastvognstog.
Lære cyklister respekt for højresvingende lastbiler.
Og sidst men aller vigtigst:
Øge antallet af spritkontroller. (Jeg har kørt 35000km i år på alle tider af døgnet, og er ikke blevet checket een eneste gang for sprit).
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Træerne må da også gerne står der, hvis bare de sætter autoværn op, men jeg er godt nok stadig muggen over at jeg nær var ved at miste min bor pga et stykke "vejpynt" ;-(
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Altid laveste fællesnævner:
En gammel k..... i en Skoda fra den gang de havde hækmotor med dårlige dæk i regnvejr.
Det er grundlaget for de generelle grænser vi har.
Mvh.
Jan L
Utroligt kørsel!