1.147 visninger
|
Oprettet:
Kørsel m. forskel cylinder størrelse.. {{forumTopicSubject}}
Ja sidder og lurer på ebay...
Og faldt over en cyl ....
Og kom til at tænke på noget som jeg faktisk ikke ved.....(utroligt nok )
Hva er konsekvensen af at kører med fx. 2 forskellige cylinder str (boring)
Mit eksempel en 250 2 takts V2er...men indrag bare alle andre multicyl 4 takt osv...
Regner ikke med der er nogen konsekvens ved at den ene cyl er standard og den anden en overstørrelse eller 2....
Eller?
Og hva nu hvis den en cyl er fra et 300 cc kit hva så....
Hvor sker katastrofen...... eller blir den bare svær at få til at gå ordentlig
Osv find selv på flere spørgsmål vedr emnet?
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
kunne man forestille sig at den ville æde hovedlejerne fordi krumtappen kommer ud af balance , her tænker jeg på at det ene stempel vil være større end det andet , og på en to-takter med høje omdrejninger kunne jeg forestille mig at det ville gå pænt hurtigt
forskellen på 250-300 kunne så igen være i slaglængden , og så ville jeg mene at du sagtens kunne sætte et 300 kit på den ene side hvis det var her forskellen var....
som du selv siger kunne der være vanskeligheder med at få den til at gå ordentligt - karburatorjustering.......
bare lidt at tænke over
mvh Jørgen
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 380
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men har små forskelle noget at sige.....fx. 56,00 til 56,25 og hvis ikke hvor går grænsen sårn rule of thumb
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 380
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 380
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Det må absolut intet koste..... da cyklen intet er værd....
Ved ikke helt om det er nødevndigt endnu men frygter det værste
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
jeg kan godt se at det er meget meget lille forskel , men men , det virker ikke fornuftigt på mig , med det kendskab jeg har til to-taktere.....
men hva hvis kittet er billigt og du alligevel skal renovere motoren det første år den kører..............
lidt mere at tænke over
mvh Jørgen
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men ja den eksploderer jo nok alligevel indenfor de første 500 km...
? er så bare om det hedder 200 meter ved 0,25 mm forskel
Egentlig bare en tanke fodi jeg ikke kender konsekvensen.....
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
http://cgi.ebay.de/Zylinder-Suzuki-RGV-250-Aprilia-RS-250-neu-beschichtet_W0QQitemZ150094228399QQihZ005QQcategoryZ88506QQrdZ1QQcmdZViewItem
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Jeg har budt lidt med spredhagl......
og vi er slet ikke i de priser....endnu
Det var såmænd bare et spørgsmål der opstod mens jeg sad her i varmen foran pcen
Har endnu ikke revet cyl af min cykel så aner ikke om de er ok eller færdige.... og hva mål de har.
Tænkte bare at hvis det var billigt nok, skete der jo ikke noget ved at ha et par xtra på lager
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 183 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 797
under 3/tiendedele af en millimeter, det er vist ikke noget der er værd at bekymre sig om!
Min mening og vurdering
Jonas
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
For mange år siden havde jeg en RD 350 som kørte med std. boring på det ene stempel & +0,5 på det andet. der var intet at mærke på motorgang-vibrationer eller holdbarhed, det var lavet da jeg købte den og opdagede det først da motoren blev adskilt for at skifte pakdåser på krumtappen, da havde jeg kørt 15K på den -)
Kørsel m. forskel cylinder størrelse..