{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.109 visninger | Oprettet:

Kære Bilist - Glæd dig dog:-) {{forumTopicSubject}}

Nærmest hver morgen kører jeg ad Frederikssundvejen mellem Ølstykke og Herlev – nogle gange i bil men oftest på MC. Når jeg kommer frem viser det sig oftest, at der er 15 minutters forskel på de to transportmidler – og det skyldes ikke at jeg kører voldsomt stærkt på MC.

Derimod skyldes det, at der faktisk altid er 3 steder med mindst 500 m kø i alle vejbaner. På MC kan jeg så forbikøre de bilister, der holder stille i højre bane (jeg kører mellem 10 og 20 km/t når dette sker), hvilket er absolut tilladt. Af og til bliver man så af hensyn til den øvrige trafik nødt til at køre inden om bilerne i venstre bane på deres højre side. Dette er ikke tilladt, men da det sker af hensyn til den øvrige trafik, så er det i hvert fald diskutabelt.

Mange MC-ister har gjort dette i årevis, og mange bilister har gennem tiderne nedsat sig som selvbestaltede politifolk og med deres placeringer mere eller mindre bevidst forsøgt at hindre dette ”snyderi”. HELDIGVIS har jeg gennem de senere år observeret, at der er langt færre af de selvbestaltede lovhåndhævere end tidligere, og filtering(kørsel på MC mellem rækker er blevet meget sikrere), men alligevel – det sker, at en bilist trækker ud/ind, når vedkommende ser en MC i bakspejlet, eller man indkasserer somMC-ist et arrigt dyt, når man passerer en række biler på ovennævnte måde…..
…når dette sker, så er det, at jeg undrer mig for alvor – hvordan kan man som bilist i kø irriteres af, at nogen gør køen kortere?

Kære Bilist – Glæd Dig Dog!

…..og overvej så bagefter om du ikke bare anvender det forkerte transportmiddel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kære Bilist - Glæd dig dog:-)
  • #1   14. sep 2011 HEHE ja det er sku rigtig, hvert et ord.

• #2   14. sep 2011 Er det lovligt at køre imellem biler når man holder i kø? Troede jeg at var ulovligt.

• #3   14. sep 2011 Daniel så længe du ikke slingrer frem og tilbage, lovgivningen siger bare at der skal være plads til dig, og så længe du HOLDER dig på samme side af linierne så er det ikke ulovligt.

Knud. Så sandt som det er sagt, men der er altid nogen der vil have ondt i deres lille røv over at de kører 206 SW pga konen bestemmer der hjemme ;o)

• #4   14. sep 2011 Knud du har så evigt ret, har prøvet det mange gange. Dog skal det siges at det hjælper gevaldigt på folks forståelse når man kører på en stor og larmende HD (evt med lidt bredt styr), kontra en smidig lille offroader. Desværre er HD ikke den nemmeste, at sno sig med haha smiley
    Men en sjov holdning folk i madkasserne har.

• #5   14. sep 2011 hørt hørt - her til sommer var jeg en tur i alperne og italien at køre MC. Når der var kø kørte vi også på midterstripen, hver gang der ikke var plads var det pga en dansk bil smiley

Mvh

• #6   14. sep 2011 lovlig tjaaaa teori ja, praktisk måske. Hvis det skal gøres så skal det gøres absolut farefrit og det ville du aldrig kunne bevise hvis en betjent sigtede dig for det.

og din placering skal være korrekt,

• #7   14. sep 2011 Lovligt?? UHA den har vi diskutteret mange gange her inde..
    MEN bare det, at der i lovgivningen er tvivl på området, gør at tvivlen skal komme dig til gode.

Jeg er tiltalt for det 7 gange, plus stoppet flere gange end jeg kan huske for det, og har endnu ikke betalt en bøde.

Som sådan er det fuldt lovligt, når de holder helt stille, når de triller, er der 2 loveder gør sig gældende, den ene siger ja, den anden nej.

da der i loven er tvivl, kommer det jo tiltalte til gode (hvis der er kørt pænt og forsigtigt, plus ingen slalom.

I øvrigt helt enig med dig Knud, selv om jeg nu selv sidder i madkassen

• #8   14. sep 2011 Jeg har undret mig over præcis det samme, blikdåserne har nu aldrig været min kop te smiley

Ang. lovligheden mellem at kører mellem biler, så tror jeg nu ikke der er faldet en dom på dette område som afklare hvordan færdselsloven skal tolkes på dette område, jeg vil ikke komme nærmere ind på dette da der er lavet utallige posts og skriverier i medierne igennem tiderne om samme emne.

Men man kan da argumentere sig ud af en bøde hvis man bliver stoppet, det har jeg hørt flere er lykkedes med, samt at der er flere der taler om at de har fået bøden frafaldet når de klager.

• #9   14. sep 2011 Jesper L (Hvidovre) S

HA! der var jeg sku lige lidt langsommere til at få samme pointe igennem smiley

• #10   14. sep 2011 Det er så ikke lovligt. Og ja vi har haft den oppe mange gange før.
    Sakset fra færdselsloven:
    § 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.
    Så den er ikke længere.

Men personlig forstår jeg ikke hvorfor det ikke er tilladt, som du beskriver.
    Stille og roligt mellem bilerne i kø.

• #11   14. sep 2011 Jens E.. når bilerne holder STILLE så er det en forbikørsel på samme vis som hvis den var parkeret..

• #12   14. sep 2011 nej ikke føres men må gerne forbikører samt overhale i samme vognbane.

'jens E så er den vist ikke længere.

• #13   14. sep 2011 Læg lige mærke til at jeg Ikke siger, at det er lovligt, men diskutabelt. Derimod er det muligt og efter min opfattelse gavnligt, når det ellers gøres med omtanke

• #14   14. sep 2011 I ´lille Danmark er det desværre janteloven der konkurrerer med færdselsloven
    og i krigen på den dan danske landevej gælder alle kneb smiley desværre forbløder de bløde trafikanter på statistikkerne

men kan da være man skal montere nogle raketstyr osv. på kværnen til at indgyde lidt respekt og i grelle tilfælde statuere et eksempel smiley

• #15   14. sep 2011 Køre samme vej som dig Knud, og første gang jeg kørte imellem bilerne, var der en "klovn" som spærrede.kørte bare ind i modsatte kø som han var i, og kunne overhale ham med et stort smil,og fredstegn (to fingre) som jeg ikke er i tvivl om at han så :-))

Det som mange billister ikke ved er at en luft/oliekølet mc som min jo bliver varm og lyder underligt når den køre i gå tempo.

Jeg køre idag udenfor kø tidspunkter, så har ikke problemet mere smiley

• #16   14. sep 2011 fredstegn (to fingre)

= 1 lang finger fra hver hånd ? :o)

• #17   14. sep 2011 Ha ha ha ja tænkte det samme lige da jeg postede det :-))

• #18   14. sep 2011 Du har så evigt ret knud:-)

Oplever også tit folk som elsker at spærre for mc´er.

skal over broen fra frederiksund til jægerspris( kong frederiks bro)
    hvor der altid er kø og der er folk heldigvis ved at blive bedre til at give lidt plads.
    men skal forgå i tøffe tempo.

Var desværre vidne til et mc uheld i fredag.
    da jeg holder i køen til broen væk fra frederiksund.

Ser jeg at 3 biler foran mig bliver der åbnet op i køen så der kan komme en bil ud fra en sidevej på højre side.
    damen som skal ud sidder pænt og kigger til begge sider så godt hun kan.
    og kører så ud.
    Da hun kører ud høre jeg en mc med godt smæk på komme bagfra.
    og han nåede kun at blokke bremsen kort før han ramte bilen foran i siden.
    og fik en kæmpe flyvetur over bilen og asfalten.:-(
    Bilen havde fået ødelagt forskærm. forlygte. bukket kølerhjelm, ødelagt for kofanger.
    og mc´én var godt ødelagt foran og bukket forgaffelen.

• #19   14. sep 2011 Speedy, den omtalte MCist, har så heller ikke kørt efter loven desværre.

• #20   14. sep 2011 Faktisk synes jeg folk er blevet meget mindre tiulbøjelige til at blokere og chikanere ved filtering end for bare 3-4 år siden, og jeg mener snildt det kan gøres her i landet. Men men men...man gør det ikke med 80 kmt. Skifter en bilist bane, så skal han have plads til det. Man skal heller ikke ligge og køre imellem de sidste 50-100 m før et kryds. Her er alle - mc-ister inklusive - alt for ufokuserede til at det kan lade sig gøre.

• #21   14. sep 2011 bilisterne bør være glade for det, køen bliver ca 6 meter kortere hver gang en mc forlader køen og kører mellem bilerne smiley

• #22   14. sep 2011 En forbikørsel er højre om venstresvingende, og ik andet.
    Så med mindre alle dem i 2 bane blinker til venstre, så er det ulovligt.
    Bilerne i højre bane er ik parkeret, og derfor må man ik føre mc'en i samme bane.
    Overhaling er også forbudt i samme bane, medmindre der er 2 tydelige baner hvor der i hver bane kan føres en bil, afmærkede eller uafmærkede.

Det hele står i færdselsloven og burde i have fået at vide da i tog jeres mc Pap.

Siger ik jeg forstår det eller overholder det, men sådan er reglerne.

• #23   14. sep 2011 Jens E:

Dertil er blot at sige, at sådan udlægges det i hvert fald ikke, men lige onvendt. Bilerne i højre bane må forbikøres, hvis de ikke kører, hvis man ellers har plads til at gøre det I vognbanen. Det er hele forskellen på forbikørsel.

At køre i højre bane forbi køretøjer i venstre bane er også forbikørsel, og acceptabel, hvis trafikken fremføres tæt og i flere rækker.

Diskussionen opstår, når man i venstre vognbane kører højre om en bil, der ikke kører, og her er problemet, at man kan havne der af HENSYN til den øvrige trafik ..... øh.....

Der er INTET, der er klart her:-)

• #25   14. sep 2011 KAWA gut:

Det tror jeg vi alle gør - når vi ellers husker det:-)

• #26   14. sep 2011 Knud: Jeg er kørelære og uddannet til at uddanne kørelærer.
    En forbikørsel er KUN til højre forbi venstre svingende.
    Mc må ikke føres i samme bane som andet køretøj.
    Hvis køretøjet er parkeret, hvad det ikke er, når det holder i kø, køre man forbi.
    Hvis køretøjer var parkeret i kø, skulle man jo blinke for at sætte i gang..... smiley
    Overhaling forgår ik i samme bane.

Mc betjentene jeg har snakket med, sætter en ære i at stoppe folk der gør det.

• #27   14. sep 2011 At køre forbi køretøjer i venstre bane er lovligt, hvis farten bliver bestemt af køretøjet foran og det foregår i tæt trafik, men mc må stadig ikke føres i samme bane, så den går altså ikke.

• #28   14. sep 2011 Jens E:

Det er dels det jeg siger - i venstre bane og i samme række - det er forbudt, men helt som at standse på en motorvej, kan det forekomme af hensyn til den øvrige trafik.

Jeg tvivler ikke som sådan på dine kvalifikationer, men jeg har jo også mine oplysningskilder (en MC-betjent gudhjælpemig). Dette her er på ingen måde entydigt, og så sent som mandag morgen kørte jeg mellem rækkerne - lige i baghjulet på en MC-betjent - spøjst ikk:-)

• #29   15. sep 2011 Niklas, jeg vil påstå du ikke helt har ret, gider ikke rigtig argumenterer, da jeg har gjort det så mange gange her inde, søg forum og Lane splitting!! smiley

MEN vi er enige, det skal ikke gøres i høj fart, selv om det faktisk er lovligt på motorvejen at kører mellem bilen i yderste vognbane, og striben, hvis der er nok plads. nok betegnes vel efter om der var kontakt eller ej?

• #30   15. sep 2011 Det er den evige debat om os super proffesionelle mc'ister som gerne må køre lidt råddent bare vi buker, bøjer og rygklapper hinanden inden for paragraffernes vide rammer.

Det er faktisk en ære for resten af verden hver gang vi starter vores mc. Hver gang vi lige sparker lidt friskt til den eller overhaler raskt uden om en gammel pensionist eller en træt murersvend i hans kassevogn - så redder vi faktisk en killing et sted i verden.

Vi er engle og har kun gode intentioner - vi nyder vores køretur, medens andre helst bare ikke vil forstyrres i deres trætte og travle kø medens de febrislk via mobil prøver advare SFO, børnehave, vuggestue eller dagplejer om at de igen bliver forsinket pga kø. De åndsvage billister altså!

• #31   15. sep 2011 PS. jeg kører som det passer mig - synes bare det er lamt at pakke min friske kørsel ind i vat og paragraffer smiley

• #32   15. sep 2011 Niklas, jeg har som tideligere beskrevet, haft kontakt til utalige betjente, vagthavende m.m. der siger det samme!!

Jeg har været sigtet for det (hvis jeg husker rigtigt) 7 gange.
    Jeg har været standset for det flere gange end jeg kan huske. indtil jeg solgte min MC gjorde jeg det hver morgen til arbejde i KBH. i mange år!

som bonus kan siges, flere og flere giver plads nu!

HVER eneste sigtelse er frafaldet, da politi advokaturet, ikke vil føre sagen, da de ikke mener de kan vinde den.
    Den ene havde video af mig, gennem et par km. MEN jeg gør enormt meget ud af ikke at skifte vognbane! og derfor kunne det ikke bruges!

Jeg har mange gange efterlyst folk her inde, der har tabt en sådan sag i retten, endnu ikke fundet en!
    Jeg har desuden opfordret folk til at gøre opmærksom på det hvis de bliver stoppet, det har redet flere fra bøder, da selv Politiet er i tvivl om det!!

FDM m.fl. har prøvet at undersøge det, og kommer sammen til samme resultat, under rette forudsætning kan det være lovligt.

HVAD er det så du ved, som vi andre ikke er klar over?

Personen kan også blive forskrækket over det han hører i radioen, men den må godt køre.......

Vi taler her KUN om folk, der gør det med respekt, ved køkørsel, og som IKKE giver gas imellem!

• #33   15. sep 2011 NÅ nat nat, her er en smule læsning, det er diskuteret så mange gange smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=161289

• #34   15. sep 2011 jesper: hvilket argument har du brugt for at undgå bøde, altså hvad har du sagt til betjente der har stoppet dig, eller hvad har du skrevet i et klagebrev efter at have modtaget en bøde?
    Meget rart at vide, såfremt det skulle overgå mig.

• #35   15. sep 2011 Citat:
    Spørgsmålet er om du agter at fortsætte med at køre så ringe til en anden trafikant kommer til skade eller kommer af dage p.g.a. din uhensigtsmæssige færden i trafikken?
    Citat slut-

Niklas, kan kune sige 18 på mc, i københavns traffik.. Og kun 2 uheld ved lanesplitting, en der bevist åbnede døren foran mig, da jeg "ikke skulle springe over" jeg var så heldig, at det var de ord han brugte til politiet, der holdt modkørende og så det ske! han blev anholdt, og jeg kom senere til den bakke åbning!
    OG en der skiftede vognbane over spærelinie, i den sikre tro, ingen kunne komme der lovligt, og derfor ikke kiggede i sit spejl......

Nu kører jeg jo ikke rundt med hovedet oppe i røvn, men er meget bevidst, om at jeg ved lanesplitting placerer mig selv mere udsat, end i en kø.. og derfor er jeg 100% på!!! ngen musik når man kører MC, hastighed tilpasset, så man kører lidt hurtigere end de andre, og holder de stille kører jeg normalt ikke mere end 30 imellem dem!

Eneste undtagelser er de gange, hvor jeg på motorvejen har overhalet folk i yderste vognbane, som ikke kører det lovlige, på venstre side, mellem striben og bilen. når der er plads i inderste vognbane.. dette ER lovligt, det har samtlige betjente været enige med mig i.... OG DUMT, men det er jo ikke ulovligt!! DERIMOD er den danske lovgivning sådan, at kører jeg højre om sådan et fjols (som dog er meget mere sikkert, er det til et klip i kortet m.m. Hvilket gør jeg vælger venstre side. men ikke ret ofte!!!! og kun hvis der er god plads.(er sket 5 gange eller noget i den stil, men her taler vi teori))

Thomas, som tidligere beskrevet, gør jeg det kun, ved samtidig at udvise respekt for andre, og ikke skifte vognbane hele tiden (kørre ved siden af striben, ikke på den!

Jeg har ALDRIG fået tilsendt bøden, når jeg bliver stoppet, forklarer jeg roligt, og med høflig tale betjenten, at det ikke er ulovligt, og at de derfor skal være klar over, at jeg er villig til at betale for at få sagen kørt med advokat.
    Samtidig forklarer jeg at jeg er blevet stoppet og sigtet mange gange, men ALLE sager er endt i tiltale frafald!

De sidste par gange, har jeg enda opfordret til at man sender mig den skide bøde, så vi kan få det prøvet af i retten, for at finde en afklaring!!

MEN der er endnu ikke kommet et giro kort.

Når hastigheden fastsættes af forankørende køretøj, er det pr. defination kø kørsel, og derfor kan der passeres på begge sider, dog ikke med hyppige vognbaneskift!

Den der fremføres igen og igen, om at et køretøj ikke må fremføres ved siden af et andet, i samme vognbane, betyder, at man ikke må køre side om side (side om side betyder at man følges med samme hastighed!).......... det betyder ikke at man ikke må overhale!

• #36   15. sep 2011 Og et lille tillæg Thomas, jeg har gjort det på kåbemaskiner, der jo er smallere end de flest choppere og lignende. Da jeg havde min intruder, var det ikke sjovt at gøre, og blev derfor i køen.

Nemmest err det på min motard!

• #37   15. sep 2011 Jamen, vi har vel alle kørt i flere byer, end vi kan opremse, for mit vedkomne kun europa, gør det mig dårligere? så er din Epen større end min.

OG hvad helvede har den faktuelle lovgivning i DK med lovligheden i andre lande at gøre?

Din holdning er fin og god, samt den virker tydeligvis, når du ikke har skader, MEN som du selv siger, er det en HOLDNING, og det er DIN.. DET gør den ikke til lov, med mindre du i virkeligheden er politikker, der bliver statsminister i morgen, og kan ændre loven!!

Din påstand om anakistiske tilstande, er jeg faktisk dybt uenig i, da det de sneste år er blevet bedre, jeg ser flere give plads, flette korrekt osv. så det ikke kun er os der kan loven delvist, der venter med at flette til sidst, og derfor resikerede en vred idiots kofanger i siden, men mange, og en accept af at det virker bedre!

JA der er mange idioter , men traffik er individualister, der prøver at fungerer som en organisme, umulig opgave!

• #38   15. sep 2011 "Jeg har bare en holdning og +30 års køreerfaring uden ulykker i bl.a.:
    KBH, Paris, Napoli, Athen, Berlin, London, Marakesh, Barcelona, Madrid, Lyon, Basel, Prag, Warszawa, Hamburg, Rotterdam, Amsterdam, Milano, Genoa, Rom, Bruxelle, Wien, Bratislava, Glasgow, Edinburgh, Oslo, Stockholm, Göteborg, Essen, Luxembourg, Vaduz, Tetuan og Sydamerika."

Kan det godt passe at du rigtig hedder Chuck Norris??

• #39   15. sep 2011 MAX, gode pointer, deejlig kort!!

• #40   15. sep 2011 Jesper: tak for svaret. Jeg går ud fra at politiet vil sigte dig efter en paragraf om St man ikke må to køretøjer i een vognbane, og når de spørger om de vedkender så siger du nej?

• #41   15. sep 2011 Nej, for et køretøj må godt passerer et andet smiley

Jeg er hver gang blevet sigtet for at "passerer på højre side af et andet køretøj" = overhaling inden om.. dog har ingen af dem haft styr på paragrafferne endnu!

OG hver gang, siger jeg bare, at jeg ikke har brudt loven, for når hastigheden fastsættes af forankørende køretøj, må jeg passerer på begge sider!!!!

SÅ resikkerer man en sviner, og noteres alligevel..

FÅ gange har de ringet senere, for at fortælle jeg ikke hører mere. MEN oftest går man og venter, og venter, og venter, men bøden dukker ikke op. Jeg har sågar ringet og rykket for bøderne flere gange.....

• #42   15. sep 2011 Knud hvad tid om morgenen er du på den rute? Jeg holder nemlig samme sted i bil mellen 08.00 og 08.20, og trækker så langt ind at du kunne komme forbi på baghjul hvis du ville smiley

• #43   15. sep 2011 Niklas, I begge klip er trafikken i gang, og i det ene er det endda imod modkørende trafik. Det er ikke rigtig det vi der er for taler om.

Jeg har aldrig oplevet problemer. Jeg kan godt styre en motorcykel på 150 cm+. Ofte er der jo mere plads på motorcykel mellem bilerne end der er i en hel vognbane for en bil. At nogle skulle dytte eller endda finde på at åbne en dør i hovedet på en, det er jo bare, i første tilfælde tåbelig opførsel, og i andet tilfælde sindssygt.

• #44   16. sep 2011 UHA, en flaske rom? gad vide om du har taget bilen/mc på job i dag???

• #45   16. sep 2011 Det er nu stadig ulovligt:
    § 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.

§ 24. Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med
    en hastighed, der bestemmes af de foran kørende, skal det ikke
    anses som overhaling, hvis et køretøj i en vognbane føres forbi
    et køretøj i en anden vognbane. I sådanne tilfælde må der ikke
    skiftes vognbane

28. Vognbane:
    enhver af de baner, i hvilke kørebanen kan deles, og
    som hver er tilstrækkelig bred til at kunne benyttes
    af en række køretøjer med 4 hjul.

Så nej max, vognbane kan ikke fortolkes.
    Har også snakket med de prøvesagkyndige og flere af dem er også mc betjente.
    Det er ikke tilladt.
    Lige meget hvad folk kalder det eller prøver at bruge af undskyldninger.
    Ikke at jeg forstår det, men sådan er det.

• #46   16. sep 2011 har kørt en del i Thisted og kun et uheld, men den drypper klarede medicinen, Tarm holder jeg mig fra.

• #47   16. sep 2011 Kørsel mellem rækker er tilladt på MC
    http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=2175

• #48   16. sep 2011 Fordi når det står på Magacin er det naturligvis både veldokumenteret og korrekt...

Hov. Vent?

• #49   17. sep 2011 det hedder at være fleksibel og at afvikle trafikken, hurtigst mulig som færsdselsloven foreskriver

• #50   17. sep 2011 Niklas, Skal vi nu ikke lade være med at sammenligne at køre hvor der er masser af plads og så at køre fodgængere ned? Det er ikke bare en forskel om grad, det er et spørgsmål om folk kommer til skade eller ej, og endda forsætligt.

Lækker cykel i øvrigt.

• #51   17. sep 2011 Skid hul i om det er lovligt eller ej.. Hvis Jesper kan være tiltalt for det en halt dusin gange og slippe godt afsted hver gang, og når det ovenikøbet gavner trafikken så er der kun en ting at sige, who cares.......

• #52   18. sep 2011 Det kan jo ik betale sig at køre det I retten for 500 eller 1000 kr.

Ronnie j: din kørelære burde satme lære reglerne og få læst op på hans sager.

Men som mirza siger. Who cares.

• #53   18. sep 2011 Jens forkert, det kan betale sig at køre det i retten når det er principielt. så man kan få en endelig afgørelse!!

Det KAN ellerss give 1 klip pr. bil man inderhaler!!

• #54   18. sep 2011 Tænker staten nok ik i så små og ligegyldige sager som dette.
    De har nok andre sager der er vigtigere....

• #55   19. sep 2011 Måske ikke for staten, men for os på MC.........

Det er tydeligt, der ikke er afklaring på området.. OG der er mange der har betalt en bøde, og fået klip i kortet, måske uden grund!!

• #56   25. sep 2011 Jeg er så en af dem der spærre for motorcykler eller scootere der "snyder" sig frem. Hvis man er motorcykelist så er man altså ikke undtaget for at stå op til tiden eller vente til det bliver ens egen tur til at komme frem. Hvorfor skal i frem før mig? Jeg har da lige så meget ret til at være på vejen som jer?

Hvis i har en motorcykel der bliver varm når den holder stille, så få den på værksted eller køb noget ordenligt istedet for det luftkølede skrammel i kører rundt på.

Jeg har dog undladt at lade nogen kører forbi da jeg desværre ikke har set dem i bakspejlet før det var forsent men de har så os kommet med rimlig høj fart (40-50km/t) og været ved at kører det ene sidespejl efter det andet af diverse biler.
    Det kan godt være køen bliver kortere men det er jo bag i og dem er jeg sådan set ligeglad med. Når i passere mig så bliver den jo ikke kortere men længere for på et tidspunkt så skal i jo ind i vognbanen igen.

Det uheld der er omtalt og de videoer der er vist er sku fuld fortjent at dem som kører mc får ørene i maskinken.

• #57   25. sep 2011 max motor du er da ikke for skarp hva? Udrykningskørertøjer må kører på cykelstier og fortorve hvis det er sikre og hurtigere.

• #58   25. sep 2011 hvis de vel og mærke har blink på

• #59   25. sep 2011 Ja, og jer der finder det forkert. I går self aldrig over i den kø som lige er åbnet i supermarkedet, men lader alle dem foran dig komme der hen først, så du stadig holder køen. Ja self,,,

Misundelse er grim ting.

Sjovt at det kun er DK at man ulovlig gør kørsel mellem rækkerne

• #60   25. sep 2011 Og jeg håber da at dit indlæg er ironisk Nogge

• #61   25. sep 2011
    Nogge, Hold op hvor er det dog noget fis at fyre af. Ren ondt i røven mentalitet.

Du taler om at køen foran dig bliver kortere, men du undlader lige at en motorcyklist forrest i køen sjældent har sænket bilernes igangsætning. Mc'en er ovre lyskrydset inden bilisten bagved har sluppet koblingen.

Og inden du nu lader selvjustitsen og selvretfærdigheden få overtaget, så husk at det er ulovligt at være til gene og ulejlighed for andre trafikanter. Det gælder således også selvom det de foretager sig skulle være juridisk tvivlsomt.

Husker desuden en historie herinde hvor en lanesplittede og en bilist åbnede døren op foran ham. Fyren ramte døren, styrtede, og bilisten blev anholdt og sigtet for at sætte en mands liv og førlighed på spil pga. den overlagte handling. Uheldigt for ham, var en bagvedholdende nemlig politibetjent.

• #62   25. sep 2011 Jonas, pågældende historie, var mig, på vej til Bakke åbningen!!!

JEG var så heldig, at politiet så det, fordi det IKKE var Lane splitting, men en lang overhaling smiley

Jeg rev hans dør af, og fik en flænge i benet.

Bagefter var hans udtalelse, at så kunne jeg jo lære, ikke at springe over...

Nu er Nogge jo tydeligvis en MEGET anonym troll, og jeg tror derfor ikke hans indlæg skal tages seriøst, fra mig er min anden udstemme på MCG's side i hvertfald ved at være løstsiddende, KVA dette indlæg, som opfordre til at gøre skade, og kva indlægget :bilister glæd jer dog eller hvad det heder.

Når man har en profil absolut uden indhold, kan jeg på ingen måde tage et indlæg som andet end en ren provokation. hvorfor jeg heller ikke spilder tiden på at besvare det!!
    nogen vil bare holde gang i tråde, der indeholder konflikter..

Gad vide om en HA kan se hvad navn personen tidligere har brugt på den profil?

• #63   26. sep 2011 - Jesper L (Hvidovre) S-

Gad vide om en HA kan se hvad navn personen tidligere har brugt på den profil?

-------------------------------------
    Jeg er ikke spor i tvivl om at hvis Bazoom.dk (ejere af galleriet) virkelig ville forfølge trolle-tråde oprettet af andre MCG brugere, så kan de dette.
    Man betaler 50kr for at blive oprettet med adgang til forum, som betales f.eks. via tlf. Disse oplysninger bliver utvivlsomt logget i den bagvedliggende database og så er det jo kun et spørgsmål om at krydstjekke data smiley

Sorry for Off-topic gutter, fortsæt i bare tråden.

Kommentér på:
Kære Bilist - Glæd dig dog:-)

Annonce