{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Ang. påskens ulykke. {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Som de fleste af jer ved, blev en familiefar og hans syv måneder gamle datter kørt ihjel af en "fartbølle" i påsken.
Dette er selvsagt forfærdeligt, og det kunne ske for os alle. Om vi så gik tur med barnevognen, eller holdt ved siden af vejen.
Jeg modtog i dag denne mail fra min søster, som en opfordring:

----------------------------------------

Hej
Min brors del af vores familie blev ramt af en frygtelig ulykke i
påsken.
Hans nevø Tobias og dennes lille datter Ronja blev dræbt i en
bilulykke af
en ung bilist. Der er startet en underskriftindsamling for at få
ændret
straframmen til denne slags forbrydelser.
Klik ind på nedenstående link

http://www.tobias-ronja.underskrifter.dk/index.php

Kærlig hilsen
Lene

----------------------------------------

Jeg opfordrer derfor jer alle til at skrive under på underskriftsindsamlingen.
Det kunne ske for dig eller dine kære.

Mvh,

Bjarke R.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. påskens ulykke.
  • #1   21. apr 2006 Done smiley

• #2   21. apr 2006 Jeg er også på

• #3   21. apr 2006 også herfra

• #4   21. apr 2006 Klart et initiativ værd at støtte op om..

• #6   21. apr 2006 Jonas: Han har ikke gjort det med vilje, men han havde fået et kørselsforbud fordi han tidligere havde vist han ikke er egnet til at sidde bag et rat...

Underskrevet herfra, selvom det i sidste ende fører til skrappere regler...

/
    Jesper

• #7   21. apr 2006 Godt vi har domstole til den slags.....jeg er for så vidt enig med Jonas om at det ikke ændrer noget at hæve straframmen, derfor heller ikke nogen underskrift fra mig.
    Vi kan ikke straffe os ud af ting som disse, uheld vil ske, lige som de altid har gjort. Jeg har selv 2 små drenge og kan kun gisne om hvor frygtelig det ville være at miste dem, men straf hjælper ikke, det tænker en ung mand på 18-19 år bare ikke på når vejen lige indbyder til sjov.
    Langt de fleste af os herinde sætter jo også andre menneskers sikkerhed til side når vi kører på vores cykler, alle kan vi være uheldige, tænk på det.

• René (Herning) J
    René (Herning) J Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 26
    #8   21. apr 2006 Uden at virke alt for stødende, så synes jeg det er SÅ latterligt med alle de underskriftindsamlinger. Og specielt den her da, jeg kan kun være enig om at manden nok ikke lige burde komme på vejen igen de næste par år, og at han selvfølgelig skal af med noget erstatning osv.
    Men at han ligefrem skal dømmes hårdere en alle andre er blevet hidtil, det kan jeg ikke se logikken i. Danmark har små, korte og ikke mindst overkommelige straffe for langt det meste, og hver evig eneste gang der sker noget, så vil alle have at de skal hæves. Man kan sq tage til USA hvis man vil have livstid for den slags. Personligt vil jeg da hellere have en lille straf hvis jeg nogensinde skulle blive indvolveret i en ulykke, for jeg ville sq'da ærge mig mere over at have ramt en anden end at jeg mistede retten til at køre i de næste 10 år. Fakta er jo at han kørte "lidt" overilet på det forkerte sted og det forkerte tidspunkt, udover det kan man så sige at faderen desværre gik tur med sit barn på det forkerte tidspunkt. Jeg vil vædde med at hver og en herinde op til flere gange har kørt meget uforsvarligt på et eller andet tidspunkt, om så vi snakker om at køre 250 på en landevej med sideveje, eller køre ind i en by med alt for høj fart, eller som i det her tilfælde, rundt i et svin med høj fart hvor man placerer sig nær kanten.

Og jeg synes satme også at manden lyder som en idiot ud fra hvad jeg har hørt, bl.a. Med hans tidligere dom hvor der vist var spiritus indblandet, og at hans sædvanlige kørestil var lidt i stil med den som førte til ulykken, og derfor bør hans straf også blive i den meget høje ende. Men jeg tror at "mange" kører præcis som han har gjort, meget oftere end man lige tænker over det. Sådan en række snævre sving har da en hvis påvirkning på folk, og før man ved af det har man presset sin bil/motorcykel alt hvad man kan igennem de sving, og hvis det går godt så tænker man jo aldrig mere over det, men kommer der en forhindring, og man allerede har presset sin cykel så langt ned som man kan, så opstår der ligepludselig et problem.

God fredag herfra smiley

• #9   21. apr 2006 Må sku give rene og kim ret.
    Den værste straf er vel at have taget to menneskeliv

• #10   21. apr 2006 Alle kan lave noget lort!

MEN det her er bare for hjernedødt. Jeg ved godt at strafferammen ikke bliver udvidet bare pga nogle tusind underskrifter men så bør man skrive under udelukkende for at vise sin sympati for de efterladte.

Glemt men ikke tilgivet!

Kim

• #11   21. apr 2006 Min underskrift lagt... jeg ved ikke om straframmen skal sættes op - men det er klart straframmen skal ændres. Om det så er uddannelse af den unge mand så han kan se hvilken skade han har lavet på nært hold på et hospital - eller hvad ved jeg ikke... personligt havde jeg nok kommet til at lammetæve den unge mand lidt med en dolph kølle i ægte vanvind.. men det er jo aldrig til at sige hvordan man reagerer..forfærdeligt er det dog!!!!

• #12   21. apr 2006 Kim T. : Prøv lige at se det med distance brillerne.....den 19 årige og en ven kører en tur og samtalen går lystigt

Ven: hva har du ikke fået ny sportsudervogn ??

19år.: Jo, fik det lige i Mandags, det kører bare kanon

Ven: fedt, kender en fed vej ude på landet med nogle fede sving og et sejt hop

19år.: Okay. lad os prøve det !!

resten kender vi !!!!!!

TILGIVET....MEN IKKE GLEMT !!!

• #13   21. apr 2006 DONE !

• #14   21. apr 2006 Ikke for at være en idiot eller noget.. men jeg har hørt at det var den strækning hvor der også døde de cyklister sidste år ? i så fald, hvis det, så hellere få samlet underskrifter til kommunen om at få gjort et eller andet ved vejen? smiley

• #15   21. apr 2006 Underskrevet - helt klart!

Jeg er selv kun 19, og en stor del af dem jeg kender på min egen alder har da tendenser til at køre yderst uforsvarligt!
    Mange siger, at højere strafferammer ikke ændre noget, men jeg vil nu alligevel mene, at man vil tænke sig om en ekstra gang, inden man giver mors Mazda fuld skrue ud af en smal landevej! Hvis man kunne se frem til 8 års fængsel og en bøde, der virkelig kan mærkes (ja, en mio. ville være passende) - så tror jeg der ville være lidt ekstra omtanke.

Dertil synes jeg også, at Dansk Folkepartis forslag om såkaldte fartspærrer i bilerne for dem, der ikke kan køre ordenligt i trafikken, er yderst passende. Og de må så selvfølgelig ikke føre en bil, der ikke har installeret en sådan spærrer.

De højere straffe har absolut intet med at gøre, at det skal gøre retfærdigt for dem, der er blevet slået ihjel eller de pårørende - det er bare situationer, der skal undgås!!!!

Simon.

• #16   21. apr 2006 Jeg tror ikke på at højere straffe hjælper. Vi har brug for flere til at håndhæve dem. Hvis den unge mand havde vidst at hver gang han satte sig i bilen, så var der en betjent klar til at skrive ham, så ville det meget hurtigt blive kedeligt for ham at køre. Lav en underskrift indsamling for at få nogle flere betjente på gaden. (og fængsler til at stoppe bavianerne i)

Jeg har dog skrevet under alligevel, af den mening at NOGET skal der gøres. I den sidste ende vil vi dog aldrig helt kunne undgå de halvhjernede idioter, der er udenfor pædagogisk rækkevidde.

• #17   21. apr 2006 Done

• #18   21. apr 2006 er gjort !!!! vi er sku generelt for milde i danmark , man får sku mere for , væbnet røveri , end mord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....................dem der laver reglerne er sku ikke raske , det er der for vi ikke følger dem !

• #19   21. apr 2006 Hermed gjort

• #20   21. apr 2006 Jeg er helt enig i René (Herning) J's udtalelser, for hvor mange her inde har ikke kørt uforsvaligt både i bil og på mc? Selvfølgelig er det en forfærdelig ulykke og kan på ingen måde sætte mig ind i den unge dames situation med at miste mand/kæreste og deres lille barn på en dag.

Men jeg tror ikke længere fængselssraf hjælper, men nogen gange skulle man kigge lidt mere på overlagte forbrydelser som mord og voldtægt, de straffe burdes sættes op. Men tror vi alle kan blive enige i at den unge mand ikke har kørt dem ned med vilje.

R.I.P. til de 2 der forlod verdenen alt for tidligt.

• #21   21. apr 2006 Hermed gjort

• #22   21. apr 2006 Så kom jeg også på som nr. 9999... :o)

• #23   21. apr 2006 Jacob W: Så du mener det er fint, hvis han bare slipper med en bøde og får kørekortet udsat yderligere?
    Det der er sket, er jo mord på sin vis. Han BØR kunne vide, at det er fuldstændig uforsvarligt at køre på den måde - og især på en strækning som den, hvor ulykken skete. Han er jo heller ikke sigtet for drab, men 2x uagtsom manddrab, hvilket jeg synes ville være fint, hvis han blev kendt skyldig i..

• #24   21. apr 2006 Jeg er enig i, at det kunne ske for os alle... jeg kører også ofte alt for stærkt over bakketoppe. Det sagt, så er det selvfølgelig en forfærdelig ulykke, og jeg kondolerer til de efterladte af en så ung mand og sin søn.

Da jeg ikke ved, hvilke strafferammer der er for f.eks. sådan et uagtsomt manddrab; men jeg mener absolut, at nu, hvor det er ANDEN GANG indenfor et år, at ham den 19-årige gør det, så må der absolut skærpes på straffen... lidt alla 3 strikes and you are out! Det kan ikke passe, at en person kan lave samme ulovligheder igen og igen uden hårdere konsekvenser... min mening.

• #25   21. apr 2006 Helt ærlig... jeg tror sku ham gutten der kørte bilen for den straf han fortjerner og lidt til allerede...

Han skal leve med tanken om han har slået et andet menneske ihjel.. og en baby... tror det virker bedre end alle mulige fængsels straffe og forbud!!!
    Kan ikke forstille mig hvordan jeg ville have det hvis jeg havde dræbt et andet menneske ved at skulle være sej og køre stærkt...!!!!

• #26   21. apr 2006 er gjordt .

• #27   21. apr 2006 Hermed min underskrift også. Nr. 10055

• #28   21. apr 2006 Simon N [8900]: Selvfølge skal han ikke bare have udsat sit kørekort og betale en bøde. Men tror et eller andet sted heller ikke det er nødvendigt at sætte strafferammen op? For selvfølgelig skal han ikke slippe ustraffet uanset om det er et uheld eller overlagt. Tror bare ikke det er nødvendigt at sætte den yderligere op.

Men han har jo åbenbart ikke lært første gang han fik taget kørekortet for spritkørsel. Men jeg tror ikke en hårdere straf ved spritkørsel havde forhindret denne forfærdelige ulykke, den var nok bare blevet "udsat"

• #29   21. apr 2006 Jacob W: Nej, jeg siger heller ikke, at netop denne her ulykke kunne have været forhindret - jeg mener bare, at får ham gutten her en HÅRD straf, så vil de andre åndsboller, der kører lige så råddent måske tænke lidt over konsekvenserne af det, de gør.

Men synes da du skulle komme med et forslag til, hvordan vi ellers kunne skræmme dødsbilisterne væk fra deres måde at færdes på vejen? smiley

• #30   21. apr 2006 Er Gjort. Velkommern hjem Røssi

• #31   21. apr 2006 Er gjordt

• #32   21. apr 2006 Hvis man burer ham her inde i 10 år tænker alle Fuck, jeg må kører pænt, i en uge. Så glemmer de at han er buret inde og så skal de ud og kører ræs igen.

Jeg ved desværre ikke hvordan vi skræmmer dødsbilisterne. Men man kunne evt. starte med nogle HK regler som på MC? Eller det forslag med chip i bilen eller hvad det er, der gør at den bare ikke kan kører mere end 80.

Lige nu er der meget fokus på unge, og det skal der også være, det er som da man begyndte i skole "Pas på mig, jeg er ny i trafikken" Men omkring samme tidspunkt blev en familiefar taget med 180 km/t med sine 2 børn på bagsædet. Tror desværre dette kan ske for alle, nogen gange er folk incl. mig selv jo lige kommet lidt sent ud af døren til en aftale.

• #33   21. apr 2006 nr 10221

• #34   21. apr 2006 det er selvfølgelig meget beklageligt at dette er truffet sted, men jeg vil nødig have inplanteret en drosslingschip eller satelitovervågning i min kære som en følge af lignende opråb fra samfundet. Det er jo kun i yderes sjældne tilfælde at strafferammen vil blive indskærpe,t det er altid det præventive det går ud over.....

• #35   21. apr 2006 Har luftet min holdning før om Brianbiler.

Der burde være en effektgrænse eks 70hk til unge billister de første par år.

Ved godt at det er et problem med hensyn til div. arbejde men det burde ikke være umuligt at formulere en lov der forbød kørsel i større biler eks. de første 2år undtagen i forbindelse med arbejde og erhverv.

Tue

• #36   21. apr 2006 Har lagt min stemme... Håber det hjælper og tankerne går til de efterladte....

• #37   21. apr 2006 Done er med...
    mvh john

• #38   21. apr 2006 Tue N.

Hmm tvivler på at en effekt bgrænser ville hjælpe ret meget..!
    En bil med 70 HK kører 130 km/t lige så stærkt som en bil med 170 hk.

Lige så vel, som jeg let kan køre for stærkt på min rs 125.

Adrian - Med mange tømmermænd

• #39   21. apr 2006 jeg skriver ikke under på det lort!!! folk skaber sig når det er dem det rammer.. og højer straffe hjælper ikke!! manden/knægten havde jo allerede mistet si køre pap.. og hvad hjalp det!! han havde nok gjort det samme hvis straf rammen på uagtsomt mand drab var 25 år!!

• #40   21. apr 2006 Hvis politiet allerede ved at de unge kører flyvehop, hvorfor er der så INTET præventativt sket der. Sæt et skilt op, og/eller fjern bakken

• #41   21. apr 2006 hm!! det er sku en svær en den her, det er uden tvivl forfærtligt at han har kørt en mand og dennes datter ihjæl
    men som der er flere der siger, så skal vi ikk have højre straffe, men flere til at håndhæve, jeg har selv børn og ville ikk i min vildeste fantasig kunne forstille mig hva jeg ville gøre hvis min søn bliv kørt ned af "en ung gut med for meget benzin i blodet" jeg blev selv kørt ned for fire uger siden på mc (læs min profil) af en mand på 89, jeg bæger ikk nag til han, selvfølgelig trals mit liv mere eller mindre er gået i stå til jeg er klar igen.. (1 år)
    uden ar det skal lyde som jeg ikk føler for den efterlade familie.. for det gør jeg.. men det er for dobbel moralsk det her, som flere skriver, der er ingen der kan sige sig fri for at kører for stærkt, i sær os på mc og der ved opstår muligheden for at det er os der tager den næste.. måske en hel familie i en bil.. det er noget pis der her er sket, mn det er ikk os der skal ændre det, det skal politikerne, det er det de er valgt til..

bare min menning..

min dybeste medfølgese for de efterladte..

leif.

• #42   21. apr 2006 Jeg vil give hekto ret her.. det er tragisk, men at stramme loven for at ramme folk som ham, kommer nemt til at ramme de forkerte..

• #43   21. apr 2006 DONE!!!

• #44   21. apr 2006 Ja det er forfærdeligt. Føler med ofrenes efterladte. Men Leif har altså ret i, at det er MEGET dobbeltmoralskt, for mange mc'ister at blive forargede over det her, når man tager alle de raketter, der er herinde, i betragtning.

Med al respekt /frorai

• #45   21. apr 2006 Allerførst: Det gør mig ondt Røssi - jeg forstår ikke helt familie forholdet (din søsters bror??), men jeg forstår da så meget, at du på en eller anden måde er i familie med Tobias og Ronja. Det må være meget forfærdeligt.

Og til diskutionen: Klart hårdere staffe - over hele linjen. Fordi:
    DU ... KAN ... BARE ... LADE ... VÆRE!!!
    Meget af diskutionen går på om ulykken ville være sket, hvis der havde været hårdere staffe. Det ville den selvfølgelig. Jeg tror som så mange andre, ikke at hårdere straffe har nogen særlig præventiv virkning. Selvfølgelig lidt (klippekorteet f.eks) men ikke særlig meget. Men for mig at se, er det heller ikke det, der er hovede formålet med hårde straffe. Derimod folks - og her tænker jeg selvfølgelig hovedesageligt på offerne og deres efterlagte - retsføgelse. Hvis det var min familie der blev myrdet, tror jeg, at jeg ville begå mord, hvis gerningsmanden fik 2 år - ude efter ... hvad ... 6 mrd. Det er for latterligt!!!
    Pædofoli sagen fra Tønder. Hvad har gerningsmændene fået der ... 2 - 2½ år. Det har sku' købt sig til sex med EN 10 ÅRIGE. Ødelagt en lille piges liv - hele resten af hendes liv. Hele resten af hendes 50 - 70 år. Men de SVIN, der har ligget og pumpet hende, på gulvet ved siden af brændeoven, har får 2 års fængelse. Lyder det rimeligt?
    Det må være, det samme med Tobias' kærste/hustru og Ronjas mor. At hun har midstet sin familie vil aldrig forlade hende - men hun kan om 6 mrd. gå ned af gaden og se sin families morder køre forbi i hans top nice gejlet Civic med 140 - godt nok uden kørekort, men how cares.
    Og det der med 3 strikes, som Mark JJ nævner, burde også indføres herjemme, fordi:
    DU ... KAN ... BARE ... LADE ... VÆRE!!!
    Og har du ikke lært det efter 3 gange lærer du det sku' aldrigt.
    'Jamen, man skal også tænke på den barndom de stakkels forbrydere har haft'. GU SKAL MAN EJ. Man skal tænke på offerne, for de kan IKKE bare lade være. Det er sku' dem og deres retføgelse man skal tænke på.
    If you can't do the time ... don't do the crime!!
    Nå men jeg må nok hellere se at komme tilbage til arbejdet.
    Igen det gør mig sku ondt, Bjarke.
    CB

• #46   21. apr 2006 Done!

• #47   21. apr 2006 Jeg er under den overbevisning at alle har ret til deres meninger. Gu har de/I så, og fred med det.
    Hvis enkelte af jer har et grundlag for ikke at skrive under, så er det helt okay med mig.

Det skal dog siges at jeg tager hatten af over for de som har vist seres sympati overfor de efterladte.

Mvh,

Bjarke R.

• #48   21. apr 2006 Til CB:

Nu du skriver som du gør, kan jeg godt forstå at jeg har formuleret mig noget uklart.
    Det er ikke mine kære der er blevet ramt. Det var en opfordirng som jeg har fået fra min søster der bor i samme område som ulykkesstedet. Jeg ved ikke om det er en hun kender eller ej, men jeg syntes bare det var noget der burde blive støttet op omkring.

Derved ikke sagt at sagen fortjener mindre opbakning.

Bjarke R.

• #49   21. apr 2006 ^^^^OK - så ikke helt så meget sympati til dig så smiley

• #50   21. apr 2006 Modtaget, men igen, det er tanken der tæller.

• #51   21. apr 2006 Jeg har også den dybeste sympati for de efterladte, men jeg har valgt at lade vær med at skrive under, fordi jeg ikke tror på at det vil hjælpe noget som helst.

Men det gør ikke ulykken mindre tragisk.

Igen R.I.P.

• #52   21. apr 2006 -

• #53   21. apr 2006 Jepper den er jeg også med på! Done !

• #54   21. apr 2006 Ja, som jeg skrev tidliger også, så synes jeg også Dansk Folkepartis forslag om fartspærring i bilerne til de unge - navnligt dem, der ikke kan køre ordenligt!

Men dertil er jeg dog stadig tilhænger af meget hårde straffe i situationer som de vi desværre har måtte være vidner til her i påsken.

Igen dyb medfølelse til de efterladte!

• #55   21. apr 2006 Desværre..... kan jeg ikke skrive under på sådan noget pladde. Vi bliver født og vi skal død.... nogle før end andre. Synd at den unge far og pige ikke fik flere år men sådan er livet......
    Mvh Triko

• #56   21. apr 2006 Er også med. Synes ikke det kan være rigtigt at man kan slippe så let for at slå folk ihjel i trafikken.

• #57   22. apr 2006 14121

• #58   23. apr 2006 JA hvad kan jeg sige den er underskrevet.... jeg tror ikke at det skræmmer nogen sådanne idioter fra at køre skidt eller hurtigt...for de fatter det ikke .. men jeg håber at med højere straffe så kommer der flere af dem bag træmmer og færre af dem på vejene
    mvh jimi

Kommentér på:
Ang. påskens ulykke.

Annonce