4.009 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ny mc carport - OSB/3 plader udvendigt!? Ny mc carport - OSB/3 plader udvendigt!?

Hej, jeg er ved at bygge mig en ny carport, som gerne skulle stå klar her inden vinteren. Den bliver lavet med fuld sokkel og støbt gulv, træ skelet opbygning og ståltrapez tag. Den skal naturligvis isoleres og beklædes og her kommer spørgsmålet så.

Jeg vil naturligvis gerne finde de billigst egnede til formålet. Indledningsvis var min ide at beklæde den indvendigt som udvendigt med 12mm gavl-/krydsfinerplader med 10cm spor. Nu er jeg dog OBS på noget der hedder OSB plader i klasse 3, men kan de bruges? De koster 50% af hvad gavlpladerne koster og så kan jeg godt lide at carporten for en glat overflade uden struktur.

Men som sagt, kan de bruges, det er sådan nogen som dem her:

http://www.bygmax.dk/byggematerialer/plader/osb-plader.html

Iøvrigt, hvor finder man en mc lift, gerne elektronisk hejs, i modsætning til det mekanisk hydrauliske hejs som der er på den f.eks. bauhaus har på bud denne uge!

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny mc carport - OSB/3 plader udvendigt!?
  • #1   26. sep 2014 Osb duer ikke, det er smadret krydsfiner som er limet sammen. Og er ikke rigtigt til noget som helst, slet ikke udendørs.
    Brug evt de ekstra penge som komposit koster, så slipper du for den forbandede malerkost... ( har 500m2 træfacade. Og hader hver og en smiley )

• #2   26. sep 2014 Ok, tak for svaret Brian. Ja jeg ville også helst vælge noget kompositmateriale, for at få det så vedligeholdelsesfrit som muligt, men det rækker budgettet ikke til. Alternativ kan blive alm. Bræddebeklædning med trykimprægnerede brædder. Det er bare så dejligt nemt med gavlplader og nemt at skifte nær de ikke kan mere!

• #3   26. sep 2014 Er med Brian. Jeg byggede for nogle år tilbage og beklædte med Hardyplank / ivarson. Der skal aldrig gøres noget, og hvis det bliver beskidt vasker man det bare.
    En smule omstændig at sætte op men det er kun en gang.......

• #4   26. sep 2014 Hardieplank!
    Det er gennemfarvet og fås i mange nuancer, yderligere vedligeholdelsesfrit..
    Ved ikke om xl-byg er billigst, men her er et link..
    http://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/facadebeklaedning/hardieplank/cembrit-lysegraa-glat-hardieplank.htm

• #6   27. sep 2014 Tak for svarene! Løsningen bliver også trykimprænerede brædder, sat op "1 på 2", det er en relativt omkostningslav løsning som holder fint de næste 20 år, hvis det bliver behandlet ordentligt! smiley

Tak for svarene! smiley

• #8   28. sep 2014 Det er også en mulighed Johan, men jeg kan faktisk bedre lide 1 på 2 rent udseendemæssigt! smiley

• #9   28. sep 2014 Jeg har begge dele. Klink er klart det mest vandtætte, og letteste at male smiley

• #10   29. sep 2014 Ja, jeg må se på det, kan være det skal genovervejes, men foreløbigt så er jeg stadig igang med fundamentet! smiley

• #12   30. sep 2014 Johan P: Det var også inde i overvejelserne at bygge det op i gasbeton, men som bekendt faldt valget på en trægarage! Soklen er dog hævet over jorden, så der er ingen del af trækonstruktionen, ej heller beklædning, som er tættere en 150mm på jorden! Mellem rim og sokkel bliver der desuden lagt murepap/vindpap, så der ikke kan trække fugt op herfra! smiley

• mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #14   30. sep 2014 @13 En rem er det stykke træ man ligger på soklen for at fastgøre et træskelet smiley

• mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #16   30. sep 2014 Nemmerli johan, det er den som spærene ligger på smiley

Kommentér på:
Ny mc carport - OSB/3 plader udvendigt!?

Annonce