635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

VINterklagøring VINterklagøring

Hej er det ligetil at skifte oliefilter(ogolie) på gsx750f 05, eller er det noget baks at komme til det.Min mc skal stå i en lukket carport vinteren over altså uden varme. Er der noget specielt jeg skal være opmærksom med sådan en ny cykel.

har tænkt at smøre dicerse dele ind i wd40, give dn en gang polervoks på kåbe og selvfølgelig smøre kæde....

en kammerat skrev han smurte gummi og plastdele ind i silikone er det virkelig nødvendigt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VINterklagøring
  • #1   30. nov 2006 Har selv haft samme cykel og nej det er lige til at fikse selv intet problem idet.

ang. oli og filter.

pil bundkåben af og så løsner du bundskruen så olien kan løbe af cyklen, derefter åbner olie påfyldningshullet, ( det der sidder bag den lille klap på siden af motoren) så det hele kan løbe ud, når den er tom skruer du blot filtret af, og sætter det nye filter på, og inden du gør det så dypper du lige en finger i olien og kører den rundt på kanten af filteret. så spænder du det efter med fast hånd og ikke for hårdt. og sætter bundskruen i igen, og påfylder olie....så starter du den lige op så olien bliver smidt rundt og ind i det nye filter, så slukker du den igen og fylder efter.

så piller du batteriet af og tager det med ind i varmen. og fylder tanken helt op, så behøver du ikke gøre mere.

men en god ide at søre den indi WD40 f.eks. men du behøver slet ikke pytte noget på plastdelene.

MVH
    Kenneth

• #2   30. nov 2006 Husk det er bedst at varme motoren godt op inden du tømmer den for olie.. Så er olien mere tyndtflydende, og du får lettere det hele ud inden det nye fyldes på.. smiley

• #3   30. nov 2006 tak for de fine svar, det prøver jeg så. det lyder jo rimelig medgørligt.

hejsa

Kommentér på:
VINterklagøring

Annonce