{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det svære valg
  • #3   17. nov 2013 Ja ok det er jo et lorteemne, Ja venstre har jeg stemt på,og nu har jeg en flov smag i munden,Arbejderpartiet har jeg aldrig brudt mig om,de giver jo det hele væk,og så alligevel ikke,df er jo spild af stemme ,konservetive er nogne nossehoveder ,og de andre ved jeg ikke rigtig hvad vi skal med

• #5   17. nov 2013 Ha haha ja spørgsmålet er vel hvordan men skal vende sig på tønden når men skal begge dele

• #7   17. nov 2013 ja ok for den skal men nok ikke regne med at konen renser for en

• #9   17. nov 2013 Kan foresten en autentisk historie fra min gamle makker sven,,Han og en anden murer Lars var nede ved en storbonde og kølavler for at læggge fliser i en garage ,så skulde sven så skide .og han gik så rundt og hev i de låste døre,så så han bag ved laden,hvor alle kålavlerens polakker boede i gamle campingvogne,et udtjænt og snavset Godik lokkum .Sven gik så de tre trin op til tønden og tog sig en skidning ,hvorefter han vendte tilbage til arbejdet.altså på knæ og ligge fliser,hans makker siger så "Føg for helvede Sven har du skidt i bukserne". Nej jeg har sku ikke svarer den tykke .De arbejder så videre og Lars råber JO DU HAR DER ER SKU DA EN KÆMPE LORT PÅ DIN RØV ...Sven havde lagt sin buks i en polsk lort på gulvet den stakkel

• #11   17. nov 2013 Og så den hvor Sven og Lars er ude at arbejde for en kaptajn fra hæren,og KL:900 er der kaffe de sidder og snakker lidt og kaptajnens kop er tom ,så banker han to gange i bordet med pejefingeren,hans kone rejser sig skænker kaffen og sætter sig uden et ord...Det foftæller de så imponeret om og jeg siger."det har jeg da også halvvejs inført derhjemme "de kikker skæptisk på mig ,kan det viklig passe ,jo siger jeg halvvejs altså .Jeg banker i bordet...og så sker der ikke mere smiley

• #12   17. nov 2013 Ja Sven sagde at aldrig havde der været så langt til fyraften

• #14   17. nov 2013 Så er der vel kaffe

• #15   17. nov 2013 En anden gang havde vi lejet en teleskoblæsser,altså sådan en selvkørende en der kan løfte os op til taget ,der var næmlig en storm skade vi skulde se til. så siger jeg til Sven "jeg hentede manitouen i morges så du afleverer den. det ville han ikke for han havde ikke kørt en sådan før...Jo Sven siger jeg sæt dig ind og så skal jeg vise dig..der er bræmsen og der er spedderen afsted med dig..Næste dag jeg skulde hente ham stod maskinen uden for hans hus .hvorfor Sven ? .Jo siger han da jeg kørte syntes jeg det gik langsom så jeg koblede ud for at skifte gear ,.MEN DET VAR BREMSEN ,så den tygge blev slynget op i ruden og dørene til kurven faldt at og blev skadet ....

• #16   17. nov 2013 Har ikke tænkt mig at stemme da jeg er af den holdning at alle politikere lyver for at fremme sig selv og at det er den af dem der lyver mest overbevisende der løber med sejren. Sålænge deres integritet og troværdighed er så ringe som den er kan jeg ikke stå bag en eneste af dem....

• #17   17. nov 2013 Det var dog en trist verden du lever i... Og lidt for nem en "ekstra-blads" undskyldning for ikke at rejse sig fra sofaen.
    Når det så er sagt, så skal man da i den grad have øjnene åbne for hvad der det bliver sagt og ikke mindst gjort af politisk arbejde rundt omkring - og det kan ofte være temmeligt svært at følge med i.

Faktisk syntes jeg at der virker noget kortere "op" til lokalpolitikerne end der går til folketingspolitikerne. Ment på den måde at mange af de belslutninger der har direkte indflydelse på ens hverdag bliver truffet ude i de enkelte kommuner.
    Jeg ved godt at det så ofte er på grundlag af retningslinier/regler/besparelser oppe fra, men udmøntningen og prioriteringen af dette foregår ofte på kommunalt plan.

Jeg skal da stemme, omend jeg stadigt er noget i tvivl om hvem jeg skal stemme på.

/ask

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #18   17. nov 2013 Det er overhovedet ikke svært.

Jeg stemmer blankt. Jeg har prøvet at sætte mig ind i hvem der passer til mine holdninger og meninger bedst, men hver gang har vedkommende en masse lig i lasten eller også er der for mange ulemper ved at gå den vej.

• #19   17. nov 2013 Det er efter min mening OK at man ikke kan hitte ud af hvem man vil krydse ved - jeg har selv store kvaler, men så kan man lette sin røv og aflevere en BLANK stemmeseddel.

Det her med ikke at deltage i et valg og så sætte sig i sofaen bagefter og brokke sig, har efter min mening ikke nogen berettigelse.

• #20   17. nov 2013 Nej, hvis man vælger ikke at deltage fravælger man også retten til at brokke sig bagefter!

/ask

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   17. nov 2013 Bla bla bla bla...

I vil aldrig kunne se forskel på hvem der stemmer og hvem der ikke gør, på andre måder end at de fortæller jer der, så drop den der oldnordiske brokkeform... smiley

• #22   17. nov 2013 Sajmon:

Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver:-)

• #23   17. nov 2013 Kan vi så få lidt ro på rød stue !!! smiley

• #24   17. nov 2013 hmm

hvad er forskellen på ikke at møde op og stemme..

og så

at møde op og stemme blankt..
    udover at stemme seddel er udleveret , men ikke kan bruges til noget..

går jeg ud fra..

mvh

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#25   17. nov 2013 Statistikker.

Ik en skid andet.

• #26   17. nov 2013 ok.. godt så..

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #27   17. nov 2013 nåå men jow jow da .

så er det jo derfor at folk siger .

det er bedre at ramme ved siden af.
    end slet ikke at ramme .

men for mig giver det bare ikke rigtig mening.

hmm

hvad er forskellen på ikke at møde op og stemme..

og så

at møde op og stemme blankt..
    udover at stemme seddel er udleveret , men ikke kan bruges til noget..

går jeg ud fra..

tjaa som busa venter jeg også spændt på et klogt svar .

• #28   17. nov 2013 dr.dk har en test, der kan fortælle hvem du skal stemme på smiley

Jeg er 80pct enig med en eller anden socialdemokrat
    og 80 pct enig med en fra DF..

Måske jeg skulle søge en hoveddoktor? smiley

• #29   17. nov 2013 Hvis i er så utilfredse med kandidaterne, så kunne i jo bare selv stille op
    Mht at stemme blankt, er det mile vidt bedre end at blive væk, stemmer du blankt stemmer du stadig ja til demokrati, du kan bare ikke beslutte dig. Lader man være med at stemme så bosæt dig i Kina, der slipper du for demokratiet smiley

• #30   17. nov 2013 Andreas, så let er det da heller ikke at stille op smiley

• #31   17. nov 2013 En blank stemme er et bevis på at man godt gider at lette røven og deltage i valget.. men man synes ikke der er nogen som har fortjent et lille skub på vejen... Ikke helt ligegyldigt i signal virkningen.. Men i praksis betyder det formodentlig intet smiley

• #32   17. nov 2013 Det er ikke helt rigtigt, at der kun er statistisk forskel.

Den blanke stemme tælles som blank stemme og gør altså, at det er mere synligt at et vundet procenttal er lavt.

En sofastemme er ikke på samme måde bidragende til en procentværdi.

Det vil sige at tilstrækkeligt mange blanke stemmer kunne udløse en politisk konsekvens. Mange sofastemmer kan INTET medføre...

Derfor: let dig og aflever en blank stemme snarere end at stemme hjemme fra sofaen!!!

• #33   17. nov 2013 Teh. dk

Det har været endog meget let at stille op i år. 25 underskrifter ra familie, venner og naboer, så er du opstillet - det er en noget andet sag at blive valgt!

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #34   17. nov 2013 hmm nåå men jow jow da .

så må jeg hellere fise hen til valgstedet og afgive min blanke stemmeseddel .

og bagefter kan jeg så som alle andre hellige køer stå udenfor og bryste mig og sige at jeg har slået et slag for demokratiet uden at vide på hvilken måde min stemme har gjort en forskel .

meen så vil jeg faneme også have lov til at brokke mig over valget bagefter .

• #35   17. nov 2013 Har du stemt, må du for min skyld brokke dig alt hvad du lyster, men du må acceptere at nogle mennesker ikke gider høre på det

• #36   17. nov 2013 Knud, troede bare altid at man skulle opstille for et eller andet parti, eller at man var "garanteret" større chance for at vinde på den måde. Men at finde et parti der lige harmonerer med ens egne værdier er sq lidt ligesom at skyde i tågen, det er sjældent man rammer noget.

• #37   17. nov 2013 Tog testen, og blev venstremand igen...

http://www.dr.dk/nyheder/politik/kv13/kommuner/kandidat-testen

• #38   17. nov 2013 Næ, der er i år uventet mange, der stiller op uden for en partiliste. Men så har man selvfølgelig også selv alle udfordringer med at blive "kendt" bandt vælgerne.

Jeg sidder sgu her og bliver lidt ærgerlig - jeg er ikke selv særlig interesseret i politik, men ved alligevel de her ting - hvor f..... har du været de sidste måneder

(Undskyld)

Kommentér på:
Det svære valg

Annonce