1.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Det svære valg...!!! Det svære valg...!!!

Åhhh ha drenge og piger!

Foråret bliver jo bedre og bedre og er på jagt efter en ny cykel.
Jeg er lidt ude efter en sporty kåbe-cykel.

Men hvilken skal man dog vælge? Må tilstå at jeg synes rigtigt godt om de klassiske sports-cykler fra start-90'erne som zxr, gsxr og cbr.

Men hvad skal man dog vælge? er der nogen man decideret skal holde sig fra eller ting man skal være specielt opmærksomme på?

Og hvad med størrelsen, bliver man hurtigt træt af en 400 og burde man så vælge en 750'er? eller er de små cykler tilfredstillende nok i længden?

Håber i har lidt godt at sige - og ja ved jo godt at det er et typisk emne herinde. Men håber at i har lyst til at ytre jeres mening alligevel:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det svære valg...!!!
  • #2   29. mar 2010 først skal du nok gøre op med dig selv hvad du vil..jeg mener...hvilken slags kørsel?

Selv er jeg rigtig glad for min Blackbird, men jeg er heller ikke den store sving-kører men nyder i den grad en køretur...og gerne en lang en

• #3   29. mar 2010 Kan varmt anbefale en GSXR 750 Srad som den jeg selv kører på. Den kører virkelig over alt forventning af sådan en halv gammel dame at være.

Har også ejet en CBR600F2 og det er også en god cykel hvis du vil have en mere tourings præget maskine.

• #4   29. mar 2010 Du skal i hvert fald ikke købe en 400ccm, køb en 600ccm. Jeg havde valgt en CBR, det er i hvert fald en god cykel.

• #7   29. mar 2010 zxr 750... kanon maskien synes jeg.. har købt min anden nu...

• #8   29. mar 2010 ZZR 600 valgte jeg som første cykel smiley

Jeg er i hvertfald glad for min smiley Den er liiige en tand større end en CBR-600, det er en fordel, hvis man er høj, som jeg er smiley

• #9   29. mar 2010 hvis du vælger en cbr600 så brug lidt tid og find en billig F3, de koster ikke meget mere end en F2'er havde også holdt mig til min en 600, men spårg på forsikringspris før køb, måske en sv650 også var en mulighed

• #10   29. mar 2010 VFR...... hvor mange kr har du at gøre godt med ??

• #11   29. mar 2010 det kommer an på hvilke veje du kører på, hvis du skal ud og køre lange på lige stræk så nej så er 400ccm ikk optimalt, men det er 600 heller ikk for den sags skyld..

men hvis du skal æde sving, så er det ligeså fedt at køre på 400ccm som de store maskiner, så om du bliver træt af det??
    det kommer an på hvor sjov din kørestil er..

• #12   29. mar 2010 ja maks er omkring de 50.000kr - og ind til videre må jeg sige tak for alle jeres meninger og erfaringer...!!
    Kan sagtens se at en 400 bliver for "kedelig" i det lange løb. Det var også lidt det jeg frygtede. Så rart at nogen kan bekræfte "tanken"

og til Carsten H
    Angående kørsel så skal den bruges til de sjove ture ud i det blå, og nogle gange med fart på. Men det vigtigste for mig er faktisk at den er pålidelig. Kan sagtens skrue, men vil gerne skrue så lidt som muligt:-)

• #13   29. mar 2010 tjah, der er kun 2 der har frarådet dig en 400ccm, hvoraf kun den ene rent faktisk har haft en lign maskine..

min mening er at de små 400ccm racere er vildt hidsige og sjove at køre på fordi de er så lavgearede!! 90km/t i 1. gear ved 14.000 omdrejninger, det rykker!! men over 150km/t så begynder de større maskiner at trække fra fprståeligt nok..

• #14   29. mar 2010 Hmm hvis du skal køre stærkt og ligeud så køb en gammel røvtung 750.
    Hvis du vil lære at køre sving og følge med rigtig mange nyere cykler på de små veje så køben 400. De kan sagtens følge med.

• #15   29. mar 2010 Hvis du er i den genre vil jeg anbefale dig en cbr600... synes du ikke den styrer kvikt nok så sænker du den lidt i forenden. Den er også god da sædet er smalt og har man ikke for lange ben er det en fordel som nybegynder når man skal sætte i gang og vende osv.
    Ellers er vfr også et godt bud... lidt mere komfort også bedre træk.
    Fireblade 900... en lidt farligere cocktail... men de kører godt og lyder jo altid sunde.
    men jeg vil nok satse bredt og sige, - køb en fornuftig 600 hvis du vil have række motor. en 650 v-motor er også en god mulighed, den er let og smal og har et godt træk i mellemområdet, hvilket gør den sjov at køre på.
    Valget er dit, jeg må anb. dig og tage ud til en forhandler der har lidt godt og blandet til at stå også prøve sidde, og evt. udvælge et par fornuftige modeller og sammenligne/prøvekøre, - så finder du hurtigt den det skal være.

god fornøjelse

• #16   29. mar 2010 SV650s så får du noget nyt og tilstrækkeligt med kræfter

• #17   29. mar 2010 Jeg har en kammerat med den sygeste flotte sort/guld VFR RC36 II fra 1994 til salg.. Han vil have 55 tusind som minimum men den står også snorlige med oplagt Remus potte og lækker lakering fra sidste år.. Send PM for billeder...

Kommentér på:
Det svære valg...!!!

Annonce