Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En lille Motor
  • #1   9. nov 2013 Cool smiley

• #2   9. nov 2013 ja folk der ikke ved meget om motorer bliver overraskede når jeg finder er stempel med plejlstang fra en 2.0 motor, giver dem det i hånden og siger at det her fiser op og ned 50 gange i sekundet ved allerede 3000 omdrejninger/s.
    så ja det bliver så til 200 gange i sekundet ved 12000 omdrejninger/s

• #3   9. nov 2013 Og det mest imponerende er at den jo skal stå stille inden igen går op / Ned smiley

• #4   9. nov 2013 Det var det som felix wankel ville gøre noget ved.. Og lavede en motor hvor der ikke ska bruges spildt energi på at bremse og accelere tunge dele som stempel og plejlstang

• #5   9. nov 2013 Wankel motoren er fantastisk, men har bestemt også en lang række svagheder og en af dem er rringere effektivitet.
    Og i en stempelmotor går energien faktisk ikke til spilde når stemplet skal bremses, energien går bare tilbage i krumtappen. Den energi der spildes skyldes elasticitet i plejlstang og stempel

• #6   9. nov 2013 Andreas, er det ikke spild når stemplet skal op i fart igen? Min gamle motor lærer, sagde da at ca.5 til 15% af energien gik tabt der.ikke begrænsningen, den går direkte i krumtappen. Men accelerationen tages fra energien i krumtappen?

Vangel er genialtt men vel en af den slags ting, der bare er bedst i teorien......
    Fed motor i linket...

• #7   9. nov 2013 Jesper l, jo der går energi fra svinghjul og krumtap over i stempel og plejlstang når det accelereres, men den går delvis tilbage når det skal bremses igen. Minus det plejlstangen strækker og komprimeres. Og på en 4 cyl bremses og accelereres alle 4 propper samtidig, dette giver fluktuationer i omdrejningshastigheden af svinghjulet med den dobbelte frekvens af omdrejningerne. Derfor kan en 4 cyl aldrig blive vibratinsfri som eks en 6 cyl række kan. Men 5 til 15% kan sikkert godt forsvinde i elasticitet ved Maks omdrejninger..

• #8   10. nov 2013 Arhh andreas... Stemplet stopper jo, og halvdelen af plejlstangen standser jo også.. Groft sagt. Det er jo energi der går tabt.

Mener yamahas M1 eller big bang/ crossplane motor kompensere lidt for det, ved at have plejlsængerne forskudt 90grader og ikke 180grader som typisk ses på 4 cylindret. På den måde er der kun 1 stempel og plejl der står stille ad gangen,og ikke 4. De fortæller det sku gi mere linear moment og effekt kurver..

• #9   10. nov 2013 Og lyden, lyden er et kapitel for sig.... Den lyder som en v4... Det sku også være den eneste serie fremstillet motor til gade der er lavet på den måde.

• #10   10. nov 2013 Ang wankel, så har mazda også droppet at bruge den mere.. Den er for dyr at lave.

Nu er det vidst kun rotax der stadig roder med wankel.. Til fly

• #11   10. nov 2013 Allan, jeg elsker lyden af wankel, men bryder mig ikke om V4 eller big bang motoren.

og NEJ!!! når plejlstangen og stemplet bremses går energien tilbage i krumtap og svinghjul. dog med det tab som plejlstangen trykkes sammen og strækkes. det går IKKE tabt. energi forsvinder ikke, energi kan KUN blive lavet om til anden form for energi. og varme er laveste type energi. og du vil vel ikke komme og sige at den kinetiske energi stempel og plejlstang har bliver lavet om til varme.

det der rent faktisk sker er at krumtappen begynder at holde igen i plejlstangen. og i det den gør det vil den øge sin egen rotation, dvs tager den energien ud af stempel og pejlstang mens den selv øger sin rotation!

det er sådan det hænger sammen, jeg gider ikke forsøge at forklare det nærmere., hvis du fortsætter med at tvivle, så vil jeg acceptere at jeg ikke kan forklare dig princippet.

• #12   10. nov 2013 De motorer jeg laver til hverdag har deres max på omkring 100rpm.
    Men stempelhastigheden er den samme som en zx10r ved omkring 12.000 rpm.
    Det er pga den meget længere slaglængde på omkring 1,5 meter smiley

• #13   10. nov 2013 Nick F. ja man kan opnå stempelhastighed på flere forskellige måder, og en 1000 CC med slag på nede omkring 3-4 cm (jeg ved ikke hvad slaget rent faktisk er) så skal den løbe hurtigt rundt for at stempelhastigheden bliver høj!

er det skibs motorer?

Kommentér på:
En lille Motor

Annonce