Hvorfor skal en lille motor, have mere service? Hvorfor skal en lille motor, have mere service?
Som IKKE mekanikker, så må jeg spørge jer her
Jeg troede ikke, jeg skulle have et køretøj, med MC plade igen. Men grundet forskellige ting, så måtte jeg have mig, en pendler scooter. En lille mc scooter.
Den har sølle 155cc og er fin nok, som transportmiddel. Men efter manualen, skal den til service, for hver 4000 km. Det er en Yamaha Nmax 155 og den har hele 4 ventiler, på den ene cylinder. Jeg mener også, den skal have tjekket ventiler, for hver 4000 km.
Som jeg har hørt det, så mht ventilerne, så er det første service og justering af disse, som er "det vigtigste", fordi motoren er så ny. Hvad er jeres erfaring med ventiler og små motorer?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
Hyppigere service, handler oftest om lille oliemængde og mange omdrejninger under normale driftforhold.
Den smadrer olien hurtigere, og der er mindre af det.
Ventilkontrol er vigtigt. Det er det altid.
Står de for løst, klaprer de og kan ødelægge vippearme, knast og toppen af ventilstammen.
Står de for stramt, lukker de ikke ordentligt. Udstødningsventiler brænder af. Motoren vil ikke starte eller køre ordentligt hvis indsugningsventilerne ikke lukker ordentligt.
Måske du skulle have sat dig lidt bedre ind i hvad du købte.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Det korte interval på olie skyldes kapaciteten ikke er så stor.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
Men det med den lille oliemængde, giver nok grund til at skifte den, ret så ofte
Hvorfor skal en lille motor, have mere service?