hacking hacking
kan ikke regtig bestemme mig for om det er sørgeligt eller helt til grin,
da jeg started med internet bank var der aldrig nogen problemer i vores lille bank.
( hvem fan gider hakke en bank med to filialer )
men efter vi fået det der nem ID. så er det sku gået gevaltigt ned af bakke.
1 nem ID ??? jo jo før skulle jeg kun bruge bruger id og password nu skal man bruger id,password OG så lige en krontrol kode der ikke kan læses uden briller.
2 vi haved ALDRIG noget hakker angre før men nu
http://epn.dk/teknologi2/computer/sikkerhed/article5232794.ece
sååå det er framskridt eller hva.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Lad os bare slå fast, at der ikke findes ét eneste system som er sikkert, idet systemet samtidig skal bruges- og være "brugervenligt" - både hvad angår login såvel brugen. Så derfor vil svagheden altid være brugeren- og alene brugeren. Systemet som sådan opretholder en ganske fin sikkerhed, men kan desværre ikke tage højde for den usikkerhed der er placeret hos brugeren- eller det udstyr som brugeren anvender. En sikkerhedsbrist hvor brugeren er skødesløs mht. opdatering af sit operativsystem, java, anti-virus, håndtering af koder... tja, det kan ingen net-bank tage højde for - hverken nu eller på sigt.
Men du kan som bruger benytte netbank ganske sikkert, hvis du opretholder en minimal form for net-sikkerhed på nettet. Men overskrifterne hvad angår usikkerhed i de respektive netbanker skal altid stå for skud, såfremt én eller ganske få brugere har en skødesløs færden på nettet - tja - måske ligefrem er naiv i forhold det visuelle som møder ham/hende.
Den elektroniske verden afspejler jo i bund og grund den fysiske verden, og hvem ville udlevere sine kort/kontooplysninger til én du møder tilfældigt på gaden? Uagtet om denne tilfælde måtte have firmaskjorten monteret med Danske Bank? Ville du give ham/hende de oplysninger? Nej vel? Hvorfor er det så at "nogen" ukritisk deler disse oplysninger på opfordring via email? Man kan undres! Og hvorfor kan en netbank-kunde med sin sunde fornuft rejse kritik af- eller til sin bank, når vedkommende aldrig opdaterer sin PC/Mac, kører med old-gamle Java-versioner og forøvrigt flittigt besøger tvivlsomme xxx-websider - som jo netop er kendt for at indeholde "sjov kode" ??
NEM-ID er ikke en 100% løsning, men betragtet med det høje perspektiv, så er det en løsning som for brugeren (dig og mig) kan betjenes relativ nemt, og den yder en særdeles effektiv beskyttelse - hvis man laver en kombination af "sund fornuft".
Just my 2 cent!
apr 2006
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Hvis du får stjålet 500.000 i din bank, erstatter de dem bare.
De gælder så normalt kun op til et vist beløb, men hvis der er tale om hacking, tror jeg at det er lige meget, hvilket beløb det er.
apr 2006
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
Man kan altid diskutere måden det er administreret på, men selve løsningen er en god afvejning af sikkerhed kontra brugervenlighed.
Men sådan er mennesker indrettet - lige så snart der sker ændringer som man ikke selv har valgt, stritter man imod.
Søren P - Nej du kan ikke hacke en bank.
"man" kan, men du kan ikke....
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
Brugernavn og kodeord kan logges via en keylogger, men er rimelig sikker på at en nem id konto bliver låst hvis man forsøger sig med bruteforce.
Men det gamle system, hvor man havde en nøglefil liggende, ville jeg, hvis jeg havde adgang, fysisk eller remote, til ofrets pc, nemt kunne "hacke"
Og så er jeg vanvittig glad for at det nye system er super mobilt. Uanset hvor man er i verden er det altid let at ordne sine banksager.
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Sådan er mange af os mennesker bare.
Bortset fra at man altid skal have nøglekortet med sig er det da så meget nemmere end at fedte med nøglefiler oma. Men man kan jo få sådan en nøglegenerator. Som man også skal have med sig.
Intet paradis uden slanger...
apr 2006
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
hacking