{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Gav gas af sig selv. {{forumTopicSubject}}

ja ved godt det ik heeelt høre til på MCG

men nu er der jo ik det store forskel på knallert/scooter og mc i dette spørgsmål.

og så det jo ik nogen hemmelighed at folkene herinde somregel er lidt mere vidende end inde på Scootergalleri.

så håber lidt i kan hjælpe lidt her, for jeg ligner efterhånden et stort spørgsmålstegn.

står med en scooter som var i et lille uheld i morges.

føreren skal over et kryds, bremser scooteren ned, og scooteren går derefter fint i tomgang, men lig pludselig tager scooteren bar omdr og ryger ud af førens kontrol.

hvordan kan den bare ligepludselig gå fra tomgang og så op i høje omdr.

der blev ikke givet gas, kablerne sidder ik i klemme eller lign, den tog bar gas uden nogensomhelst grund.

nogle der kan blinge lidt lys over sagen?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gav gas af sig selv.
  • #1   15. jan 2013 altså når en scooter løber tør for benzin i tomgang vil den tage gas, ved ikk om det hjælper men det ikke i rat lang tid

• #3   15. jan 2013 tanken er fuld, så at der var mangel på benz i karb er en mulighed ja, men nu har den kørt 2 år uden problemer.

membran er helt tæt, og det samme er pakninger.

• #4   15. jan 2013 kunne være vare vand/is i karbonaden som vil få den til at opfører sig som når den løber tør. Ellers ved jeg det ikke. Kasper det venlige spøgelse måske smiley

• #5   15. jan 2013 den køre nemmerlig IKKE med kaburatorvæske/Sprit

så det ku være en mulighed at svømmeren har været frosset fast, og så kommer der jo en benz ned, som resultere i motoren tager omdr. scooteren ryger rundt (med føre) og styrtet så for svømmeren slået løs igen.

hvilket kunne forklare den lille mængde vand jeg vandt i svømmerhuset.

• #6   15. jan 2013 svømmeren har intet med gas spjældet at gøre.. og jeg ville mene at den godt kan holde i tomgang i flere minutter med uden at den får benzin hvis den "starter" men fyldt kaburator. hvis der er vand i den kan den jo altid sætte sig men der skal noget vand til svæmmeren sætter sig. husk vandet vil falde til bunds.

• #7   15. jan 2013 hmm,ja så det udelukket.

tænke tænke. hvad kan det så være..

• #8   15. jan 2013 et fjols det lige skulle give gas for sjovt... og ja det er sket

• #9   15. jan 2013 kan den have skudt en pakning eller noget?

• #10   15. jan 2013 Thomas K

samtlige pakninger er fine og intakte.

den fik nyt cyllinder igår. (dårlig timing)

torben r

Den er udelukket.

• #13   15. jan 2013 Dirty H

Så er problemet. jeg er knallertmekanikkeren, og jeg har lavet den. og nok har jeg oplevet mange ting, men sku aldrig en der lige pludselig giver gas af sig selv.

og hende der kørte den kan sagtes finde ud af og køre.

og ja har kørt fint de sidste 2 år, indtil den i torsdags smed stempel. og igår fik den så nyt cyllinder, og den kørte helt udn problemer osv osv.

• #15   15. jan 2013 ja det kan sku egentligt godt være, men tvivler på ejeren godtager den forklaring smiley

• #16   15. jan 2013 aha, så damen søger at give dig skylden, og du prøver at slippe for ansvaret.

Nu er det jo sådan at en mekaniker ikke kan holdes ansvarlig for de bremser han lige har lavet, det er føreren selv der bærer det.

• #17   15. jan 2013 primært så prøver jeg bar og finde årsagen på at den nu gjorde som den gjorde.

• #18   15. jan 2013 normalt vil en sådan to takter stige i omd. når benzin blandingen bliver tynder. så hvis flyderen hænger er det i top, den med manglende kaburator dur vist ikke mere mener der er etanol i alt benzin i dag.
    mit bedste bud pakning mellem kaburator og indsugningsventil eller pakning melem ventilen og blokken

• #20   15. jan 2013 ib

jeg holder stadig på den med karburasotsprit/væske, for bla, min derbi køre af dyttens til uden. for den sprit/væske i. og så der ik noget. og det har jeg prøvet med utallige maskier efterhånden.

• #21   15. jan 2013 Arr tror nu hun er kommet til at dreje håndtaget (-: uanset hvor meget den er ved at køre tør for benzin, så giver den da ikke bare gas, enten har spjæld siddet fast ellers har kablet siddet i klemme, hvis det var en utæt membran eller pakning, ville det da være for underligt hvis der kunne løbe benzin ned i cylinderen og så den pludselig kørte, og hvis hun var erfaren? Hvorfor bremsede hun så ikke da den begyndte at køre? Man kan da nemt bremse en scooter helt med bremsen selv om den er små tunet og gir lidt gas... (-:

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #22   16. jan 2013 Igår var en ret kold dag, så hvis du finder vand i svømmerhuset, vil den mest logiske forklaring være tilisning af gasspjældet.
    Det kræver ikke ret meget gas for at knallerten tager magten fra folk, hvis de ikke er forberedt på det.

Når den endda kører uden sprit i benzinen, vil der være ret stor sandsynlighed for at det er fejlen.

• #23   16. jan 2013 kim c

Hun holder altid bremsen inde når hun holder stille.

og små tunet og små tunet, den er temli groft tunet. men den model har ik så kraftig bagbremse, og forbremsen er jo ubrugelig på en isglat vej.

#42 Sajmon ™

nemmerlig det mest logiske.

• #24   16. jan 2013 Ja hvis den ikke kan bremse, så skal der jo ikke særlig meget gas til før det går galt...

Har aldrig hørt om en benzin motor der pludselig giver fuld gas.

• #25   16. jan 2013 nemli.

heller ikke mig. ikke på den måde som denne nej

• #26   16. jan 2013 du skriver hun holder bremsen inde når hun holder stille jeg går ud fra det må være bagbremsen.... hvordan kan den så køre???
    og at holde for inde er jo bare dumt når man køre med slyngkopling!!!

jeg holder stadig på en fejl 40...

• #27   16. jan 2013 Forløbet som jeg forestiller mig det. Hun begynder at bremse, men spjældet er allerede frosset fast, hun kan godt bremse den ned i fart, og det går måske ikke op for hende at den stadig giver gas, når hun så holder stille, slækker hun lige akkurat nok på bremsen til at motoren trækker igen, og hun når måske ikke rigtigt at gøre noget inden den ligger der..

Mvh. Mathias

• #28   16. jan 2013 torben r

hun holder begge inde.

det nemt og forklare, for den model sooter har ik ganske ringe bagbremse, og motoren har en hel del flere kræfter end den er "født" med.

Mathias U

motoren havde gået i omgang 1-2 sec inden den steg i omdr.

desuden slækkede hun ik bremsen, da hun altid holder begge bremser ved stilstand, og i dette tilfælde ventete hun ovenikøbet på et forbipasserende køretøj

• #29   16. jan 2013 hvad fanden er det for en knallert der ikk kan holdes på bagbremsen? endda thansens har ikke det mindste problem med det?

• #30   16. jan 2013 det lyder altså utrolig meget som hun ikk har holdt på bagbremsen, og den har sat svømmeren fast, og derved løbet tør for benzin, og har taget gas,

men det lyder sån set som om du kan svaret i forvejen? der jo ingen af os der har rat?

• #31   16. jan 2013 En fungerende tromlebremse på en scooter kan sagtens kvæle en 12 hp scooter,....

• #32   17. jan 2013 Brian S 100% enig, men hvis kabel har været ringe, ned slidte bakker, utæt pakdåse ved bagakslen eller bremse armen bag er rustet fast kan den nok ikk

• #33   17. jan 2013 peter m

Det en gammel 98'er med stadig orig bremsebakker bag, og scooteren har ca 29'000 bag sig. og ligger på en go del HK

men har udfyldt rapporten på den med: "Uheldet er opsået ved enten - A: Kaburatoris eller B: Føren har haft tankerne andet sted og er selv kommet til at give gas. Både A og B er selvforskyldt."

Så nu det ordnet og der er lagt lås på sagen, færdig slut.

jeg takker for de mange forslag.

• #34   17. jan 2013 i skal også lige huske af hvis den er løbet tør og der for stiger i omdregninger så er der ikke mange kræfter bag da den ikke får nok benzin til af have hk til noget...

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #35   17. jan 2013 Automat-choker ?

• #36   18. jan 2013 choker drukner den med mindre du også tilfører extra luft, så...

• #37   18. jan 2013 torben r

det kommer os an på indstillingen efter den er blevet tunet

• #39   18. jan 2013 brian i dag smider de ikke bare 12 hk men nok nærmere 25 når de spiller max

• #40   18. jan 2013 thomas k, til hverdags kørsel i frost grader kommer de typisk ikk på vejen,

• #41   18. jan 2013 nej det ville da være hul i hovedet

Kommentér på:
Gav gas af sig selv.

Annonce