{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

vil ikk ta gas {{forumTopicSubject}}

hey folkens smiley har et lille problem med min kværn.. købte den sidste år men den havde der stået stille i 9 måneder.. jeg gav den nyt benzin, kølervand, olie, tændrør, bremse og koblings væske.. efter lidt skruen og et par skud æter viste den så livs tegn.. men den døde mange gange før den vil holdes igang.. som om den ikk fik noget at leve af.. men pludselig efter lang tids bøvlen gik den bare kanon og fik trillet et par ture på den smiley trak kanon fedt! men nu kommer gåden så igen, for har lige prøvet ha gang i hende igen efetr den lange vinter, starter fint med choker på og står så i tomgang, men kan max ta 3000 omdrejninger også dør hun igen ligesom sidst og gør det meget, kan ikk hører benzin pumpen kører, så tænker lidt min pumpe måske ikk er for go efter alt den stilstand og det er en ny pumpe der skal til.. håber nogle af jer kan hjælpe mig? undskyld det blev lang.. smiley hilsen lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikk ta gas
  • #1   28. mar 2010 Start den og lad køre. Den skal lige bruge det gamle benzin i karburatorene og så kører den garanteret som den skal.
    I "gamle" dage tømte man svømmerhuset og startede med frisk benzin i, men det kan man ikke mere.



  • #2   28. mar 2010 syntes bare jeg har ladet den blive rimelig varm, men altså sidste år var det også bare noget motion motoren skulle ha før den kørte. men pumpen skal da snurre når jeg har tænding på vil jeg mene..? men må prøve ha helt nyt benzin på og pøve igen, men har du oplevet det samme?

  • #3   28. mar 2010 Det er lidt det samme, den går skidt lige når den kommer i gang efter vinteren men den kommer når jeg har kørt 6-8 km ca og så er der ikke flere problemer. Den er længe om at bruge det gamle benzin når den kun kører tomgang.


  • #4   28. mar 2010 okay, må jo prøve op på hende en dag og prøve.. syntes bare ikk rigtig den vil trække når den tager gassen så ringe, som tidliger skrevet, så max de der 3000 omdr. tomgang går fint, men hva faen det jo også længe den har stået... og når den kunne sidste år efter en del opvamnings forsøg må den kunne igen. håber bare ikk det noget jeg tit skal bøvle med, skulle jo gerne kunne stå en månede f.eks bare også starte fint og ta gassen fint, men måske for meget forlangt af en gammel kabu kværn?? smiley ser forresten fed ud din front...

  • #5   28. mar 2010 Tak for det, den har ikke været så nem at lave smiley


  • #6   28. mar 2010 Se andre tråde i denne gruppe. Det er et kendt fænomen at ZXR går dårligt efter at have stået stille en vinter. Det eneste jeg har erfaret hjælper er:
    Ud på motorvejen hold gassen stram. Ligepludselig tager den ved. Du skal nok gentage det et par gange, men så går den godt derefter.
    Jeg havde min i mere end 2 år og det var det samme hver gang.


  • #7   29. mar 2010 Jeg køber gerne en lille dunk med væske til at hælde i tanken den renser hele systemet og 0 shit i karbusnaderne En rigtig god ide hver år.

    Kan købes hos din MC forhandler, bare et råd.


  • #8   29. mar 2010 hvad hedder det du køber karsten b?? micahel r.. ja nu har et par stykker sagt til mig at jeg bare skal lade den blive godt varm og ha noget frisk benz igennem.. også kommer den nok, så vil lige prøve her i påsken... så håber på godt nyt...:) skal nok lige følge op på hvordan det går

  • #9   30. mar 2010 Har du checket benzinfilter/benzinhane for "snavs" - min havde samme problem indtil jeg opdagede at benzinhanen var delvist stoppet - når jeg slog over på reserve kørte den som en drøm (og ja - det var med fuld tank og frisk benzin) ..

  • #10   1. apr 2010 simon h: jeg har ikk fået skilt den af og kigget efter endnu, men nu har jeg påske ferie, så håber vejret bliver godt endsag, så vil jeg lige ha den startet op og prøve finde løsningen på problemet, men mange tak for jeres ideèr smiley

Kommentér på:
vil ikk ta gas

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce