Mobil abb. Data i udland? {{forumTopicSubject}}
Hey kloge mennesker.
Jeg skal have valgt een af de hersens populære pakker med alt inklusive. Taletid, sms & mms samt data.. I ved hvad jeg mener. Jeg er egentlig lidt ligeglad hvilket selskab det ender med at blive, men har en ide om at hele ideen med at få data på mit abbonnement skulle være at bruge telefonen som gps herhjemme men særdeles i udlandet.
Men hvordan er det lige med data i udlandet? Kører det samme takst og vilkår som herhjemme, jeg mener.. hvis man når sit maks skruer de så ned for farten også selvom man evt står i sverige eller tyskland. Eller er det helt andre regler der gælder, og det koster en brækket arm fra starten?
Jeg aner intet om det og hører meget gerne fra folk der har friske erfaringer med dette, så jeg er fri for at bruge den næste uge på at læse betingelser igennem fra et hav af forskellige udbydere.
- Hvordan håndterer din udbyder data i udlandet - og hvilket abb har du ?
tak
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
EU har lavet en aftale om at det skal koste max 30kr pr MB så vidt jeg kan huske.. men i de øvrige lande kan det koste flere hundrede kr pr MB
så lad være
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
"pris for data afh. af abonnement maks 31,25kr./MB, du har et automatisk et loft på 450kr./måned"
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 520
Jeg mener den koster 18,- kr. Så kan du derefter tilkøbe kort til de lande du skal bruge.
Jeg har købt hele Europa, mener det var 48,- kr. det kostede.
Og den kan køre i Offline tilstand, altså uden det koster data.
Jeg har dog ikke forsøgt endnu, men det er da planen den skal bruges på ferien i Italien iår.
Jeg har testet den lidt herhjemme, og det kører faktisk ok.
Det er ikke helt på højde med de moderne GPS systemer, men til små 70,- kr. er det sgu en super løsning
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 973
Der er vist lige kommet nye takster for data i udlandet; men det er stadig meget dyrt per mb.!
Ofte kan man dog benytte gratis wi-fi i cafeer, hoteller eller lign,
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
3 har samme betingelser i Sverige på alle deres abonnementer, men ellers er det vist også hundedyrt.
apr 2004
Følger: 40 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 58 Svar: 421
det koster bare nogle hunderet kroner.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 520
Mener det kostede 100,- kr.
Så havde vi internet til hele ugen
Vi har en ekstra iPhone med, og sætter kortet i den, og opsætter den som "trådløs router" med "del internetforbindelse" som findes i iPhone.
Så er det bare at logge på, og surfe på almindelig vis, og telefonen er stadig åben for opkald osv.
Hvis du køber sådan et kort, og "kun" har en enkelt tlf., så skal du selvfølgelig skifte kort når du skal tjekke sms og opkald.
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 826
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 260
Hvad gør jeg så nu? Oven på alle jeres input tror jeg sgu at jeg kører i El-Giganten og køber en decideret GPS. Så kan jeg lade telefon være telefon og bruge Gps'en når jeg har brug for sådan een, og kun 'fonen i nødstilfælde.
Mht abbonnement er jeg ikke blevet meget klogere, men hvis jeg ikke får brug for at bruge telefonen som gps i udlandet og derved heller ikke det vilde behov for data i udland, så kan jeg vist bare vælge hvad der virker som det bedste bud til prisen af de tilgængelige pakker.
Mht Android- det er ikke en option. Har haft Android i nogle år, men ville prøve noget nyt. Da jeg er Æble-allergiker er det blevet til Nokia N8 med Symbian^3 Belle. Nokia'en har vist også nogle maps og drive apps- men har lige fået den, så skal lære den bedre at kende. Måske den faktisk kan det samme som Navigon... blot gratis.. ?!? (wth)
Tak for inputs
jan 2004
Følger: 17 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 300
lukker internetforbindelsen ned.
Det glemte jeg, godt der var loft på 400 kr pr dag
Mobil abb. Data i udland?