{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Samsung 50 eller 100hz {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg brugere.

Håber på lidt hjælp fra jer.

Sagen er den at jeg skal have et nyt fladskærms tv. Jeg har altid haft Samsung og altid været tilfreds med mærket. Så det skal det også være igen.

Har kigget på et 46" LED. Men det fåes i både 50 hz og i 100 hz.

Hvilket skal jeg tage?

100 hz er jo sikkert det bedste, MEN er det noget jeg ville kunne se den store forskel på i det daglige. Ser sjældent dvd og har ikke blueray. Kun alm kabeltv. Har jo aldrig været vant til andet end 50 hz LCD.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samsung 50 eller 100hz
  • #1   15. sep 2010 køb 100 hz tv'et det har et roliger billed som du osse får gavn af ved kabel tv.

• #2   15. sep 2010 Jacob, for at understrege det så bliver kabel-tv kun sendt i 50hz,

dvs.

1. billede org.
    2. tvet gætter på billedet
    1. billede org.
    2. tvet gætter på billedet

Men hovedsagen er som han siger at det giver et mere roligt og flydende billede ved f.eks. hurtig accelleration af objekt på tvet

• #3   15. sep 2010 Du skal da ud og kigge. Læg dig ikke for fast på mærke før.
    Jeg blev meget overrasket ved selvsyn.
    Kig især på "efterslæbet" i billedet ved hurtige skift.

• #5   15. sep 2010 Er også rigtig glad for mit pana plasma. Aldrig efterslæb, flot dybde og sort, og god tuner. Bliver det sikekrt også næste gang o-led er for dyre, og de nye plasma er ned i et forbrug på 135W

• #6   15. sep 2010 fatter ikke det der med true motion eller hvad de nu kalder det for hvor man indsætter et ekstra billede i, det er da umuligt at se en film i den format.... Hvad vil de overhovedet bruge det til ud over måske computerspil og til demo ved forhandleren???

• #8   15. sep 2010 Øhh valgt idag er da imellem 100 og 200hz, jeg ville købe et samsung led i den nye 8000 serie smiley

• #9   15. sep 2010 Tillæg til Michael J's indlæg:

Bluray er optaget med 24 billeder i sekundet. Dvs. at tv'et også generer "kunstige" billeder mellem de originale billeder.
    Du skal sørge for at dit nye tv kan klare opløsningen 1080p24 for at få fuld udbytte af Bluray
    Og hvis det er muligt, så skal du også kigge på lydsiden af Bluray. For HD Surround erså meget bedre end dvd-surround. Men kræver en HD Audio dekoder.

• #10   15. sep 2010 JEG ville ikke lægge ALT for meget vægt på de mange "buzz-words" producenterne promoverer deres tv´er med; men istedetfor finde ud af, hvad er mit budget, hvad har jeg af behov og så via tests finde ud af hvilket tv bedst opfylder disse krav til mit budget.
    Jeg valgte i sin tid f.eks. et LG plasma tv uden full-hd, da jeg lagde vægt på billed-kvalitet fremfor full-hd som reelt ikke er nødvendigt ved de "mindre" tv; men igen, reviws, test, og vergleichstest, så finder du nok det du søger.

• #11   15. sep 2010 Helt klart 100htz..

Hvis du ser feks. motorløb på dvd eller ligende så kan det godt "hakke" lidt ved 50htz...

/Rass

• #12   15. sep 2010 Jeg ville ikke bruge penge på et 200 hz, da det menneskelige øje ikke kan skelne forskel på 100 og 200 hz.

Rene B: Hvad bygger du din expert udtalelse på? Jeg har 2 Samsung LCD skærme i privaten, og det ene er fra da de kom frem. Jeg har aldrig haft problemer med dem på nogen måde. Måske andre har?

• #13   15. sep 2010 Har LG 50" plasma og er super glad for det.

• #14   15. sep 2010 Lige mht. full-hd, så ville jeg idag nok vælge det, da de fleste gode nyere tv jo har det... ikke at jeg stadig har brug for det; men man ved jo aldrig. Lige netop mht. hz, så er det alltså også kun et tal på et papir... mit gamle plasma tv har 600 hz... so what! Eller f.eks. har nogle nye tv internet.... i MINE øjne er det også en: til hvad dog!

Jeg synes dog, at billedet på LCD og LED virker mere "plastisk, 3d-agtigt" end f.eks. på mit plasma-tv som har et mere "naturligt" billede... det ene er ikke nødvendigvis bedre end det andet, det er igen et spørgsmål om, hvad man vil have. Jeg ville som sagt via tests på nettet finde det tv jeg vil have og så se om du ikke kan se det i aktion i en butik inden du køber.

Kommentér på:
Samsung 50 eller 100hz

Annonce