{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Anbefal en Router {{forumTopicSubject}}

Hej alle I super intelligente pc nerds smiley

Kan I anbefale en god router? Det skal kunne bruges med 50/50 fiber fra Waoo som jeg får installeret på mandag. Skal desuden kobles på 2 iPhones, iPod, Samsung smart tv, og en bærbar. Og huset er i 2 plan.

Har fået anbefalet en Asus N66u eller TP-link WDR 4300.

Men intet af disse siger mig en brik smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en Router
  • #1   17. okt 2013 Har forgængeren til den du nævner, asus rt56u også koblet til 50/50 fiber.
    Og det er den bedste router jeg har haft til dato.
    Skulle jeg ud og købe router igen vil jeg dog få en der understøtter den nye ac standard (ved ikke om dem du nævner gør det)

• #2   17. okt 2013 Dem du nævner gør det ikke.
    de her understøtter f.eks. ac standard:
    Linksys EA6300
    ASUS RT-AC56U
    flere der gør:
    http://www.edbpriser.dk/netvaerk/router.aspx?dataforbindelsesprotokol=%5BIEEE+802.11ac%5D

• #3   17. okt 2013 Det er den nyeste og hurtigste standard smiley

• #4   17. okt 2013 Hvis du er til Apple, gør de nye routere fra apple det også smiley

• #5   17. okt 2013 har hørt fra en nørd at hvis du bruger appels produkter som du gør undgår du mange problemer ved at også at købe deres router , hvordan den så har det med Samsung tv ??

• #6   17. okt 2013 Linksys WRT54GL - 100 kr. + porto smiley

• #7   17. okt 2013 (link fjernet)

Os så er det nemt at kontrollere hvem der skal på af vininder og venner og kan ordnes fra en smartfone

• #8   17. okt 2013 Hvad vil ac standart sige?

Bliver alt andet overflødigt i nærmeste fremtid. ??

• #9   17. okt 2013 Er nemlig lige blevet tilbudt en helt ny Asus N66u til 850kr.

Men ville jo være tåbeligt hvis den er forældet allerede. Den skulle vist bare have vundet en masse test for nyligt

• #10   17. okt 2013 DROP TP LINK...... ingen support, jo hvis du vil ringe til kina...

køb linksys/cisco, det fungerer bare.....

• #11   17. okt 2013 D-link DIR-655

• #12   17. okt 2013 Ja klart linksys, det funker. Har netop opsat en EA6400 det kører.

Hilsen Morten

• #13   17. okt 2013 Har kun gode erfaringer med Apple's Routere (både express & extreme) der begge kan konfigureres/administreres fra iPhone/iPad.

Airport Express kan endvidere bruges til at sende lyden fra iPhone/iPad/iTunes til en forstærker/aktive højtalere..
    Airport Extreme kan endvidere udvides med eksterne harddiske og fungere som NAS (data).

• #14   18. okt 2013 Den største router fra Netgear, kan ikke lige huske hvad modellen hedder, koster omkring 1200kr. Den har vi til vores 60/60 fibernet... Det er sku noget som virker, og vi er mindst 5 trådløse computere, 3 Xbox og mindst lige så mange mobiler forbundet til netværket. Køre upåklagelit!

• #15   18. okt 2013 D-link er en gang lort som tit smider mobiltelefoner i wifi. Selvom man har nyeste firmware osv. det var en 655 model jeg havde, og det er gennerelt problem ved dem.

Linksys EA6400 er en SUPER router der bare virker. Jeg har en EA4500 det var top model dengang jeg købte. Har aldrig problemer med den. Jeg ville klart tage den nyeste i dag da de har AC som er den nye standart der snart kommer i alt, som er hurtigere end den gamle wifi ´n´ Linksys er cicso klasse som bruges i alle større virksomheder. Det er der en grund til. Deraf også prisen. Men hvorfor ikke købe noget der virker i første omgang

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 278
    #16   18. okt 2013 Jeg har en DLINK DIR-655 på en 60/60 linie. Den fungerer perfekt og jeg kan styre hvornår ungernes internet stopper om aftenen (natten !!). Det eneste jeg ikke kan styre - og gerne ville kunne styre - er deres download rate. Når knægten har venner på besøg så optager deres spil en god del af båndbredden. Det ville være rart at kunne begrænse deres båndbredde til f.eks. 20/20 Mbit. DLINK'en kan kun QoS prioritering - ikke båndbredde begrænsning.

• #17   19. okt 2013 Jamen hvad er det AC standart i snakker om? Hvorfor er det bedre og ville den Asus ikke kunne gøre det godt nok for en som mig der ikke kræver nyeste af det nyeste men bare en ok hurtigt og stabilt netværk med de enheder jeg har nævnt tilkoblet??

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 278
    #18   19. okt 2013 I gamle dage kørte vi med "G" standard routere, pc'ere og andre devices. Der kunne kun klemmes 54Mbit igennem G standarden. Så kom 'n' standarden og med den kunne man klemme 300Mbit igennem - altså en hastighed som langt overstiger hvad de fleste af os har ind i huset.
    Næste trin på stigen er så ac standarden, men for at kunne udnytte ac standarden skal både din router og dine enheder være ac.
    Langt de fleste nyere enheder er 'n' standard, mens f.eks. tv og hd recordere typisk kører 'g'.
    Hvis du ikke har en ac enhed i huset og nok ej heller lige får det i nær fremtid så kan du sagtens nøjes med en router uden. Selv hvis du (om 2-3 år) får en ac enhed i huset vil den sagtens kunne tilgå en 'n' router.

• #19   19. okt 2013 Den asus n66u du selv omtaler er pt. over 100kr dyrere en f.eks Linksys EA6300, som understøtter ac standarden, og Cisco/Linksys laver rigtigt gode routere.
    Så hvad taler for at lade være ? den er jo fuld ud kompatibel med ældre standarder.

• #20   19. okt 2013 Fordi jeg har en nabo der har en helt ny af de Asus, jeg kan købe da han af ukendte årsager havde købt en for meget. Dvs den er helt ny med kvitt og i original emballage endnu.

Så slipper jeg for at bestille over nettet eller selv ud at køre efter en.

Men ville da lige høre om den er noget skrammel eller ej inden jeg siger ja til den.

• #21   19. okt 2013 Det er det bestemt ikke, jeg har selv en asus, og den virker perfekt.

• #22   19. okt 2013 Ok så hopper jeg nok på den Asus og så må vi se om den skal skiftes ud når det engang bliver nødvendigt med det AC standard

Kommentér på:
Anbefal en Router

Annonce