1.109 visninger
|
Oprettet:
Hunde Forbud {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Nu hvor de snakker om at forbyde flerehunderaser ville jeg lige høre af om der er nogen der ved hvilke eller har nogle link om det har prøvet at søge lidt efter det men ikke rigtig fundet noget er ejer af to dejlige Bullmastiffer
som jeg nødigt vil af med eller lave min ejendom om til en borg med 180cm hegn rundt om.
På forånd tak og en go´påske
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.419
13 forskellige hunderacer kommer på en sort liste. De må ikke længere anskaffes. Og dem der er i landets allerede skal holdes i snor og bære mundkurv.
Det kom frem under statsministerens ugentlige pressemøde i dag.
Følgende racer bliver forbudt:
* - Dogo argentino
* - Amerikansk staffordshire terrier
* - Fila brasileiro
* - Boerboel
* - Kangal
* - Centralasiatisk ovtcharka
* - Kaukasisk ovtcharka
* - Sydrussisk ovtcharka
* - Tornjak
* - Sarplaninac
* - Staffordshire bull Terrier
* - Amerikansk bulldog
Racerne Pitbull terrier og Tosa inu blev allerede forbudt i 1991, oplyser TV2.
http://www.tv2east.dk/artikler/forbud-mod-muskelhunde
aug 2008
Jeg kan sgu også godt købe mig en Puddel Hund og gøre den aggressiv hvis jeg bare mishandler den nok!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
dec 2003
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 295
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 74
feb 2010
Kommer vel an på hvor man bor
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Hvor er dine bullebasser fra?? Har selv sådan en fin herre på 65 kg.
aug 2008
http://www.fyens.dk/article/1561361:Nyborg--Schaefer-bed-retriever-ihjel
dec 2003
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Rottweileren er jo den der har det hårdeste bid, men er ikke på listen, og det er jo fordi den er mega omgængelig og meget tålmodig, den skal nok sige til inden den bider:) brumme og knurre, og derfra er det så din egen skyld! (advarsel, advarsel, advarsel, bid)!
feb 2010
Tæven på næsten otte er fra oslo købte jeg da jeg arbejdede der og fik så hvalper i hende med en hanhund fra fåborg og beholdte så en han selv som blir tre til sommer en dejlig hund hvor er din fra da
mar 2009
aug 2008
Det svarer til at forbyde maskine geværer men tillade pistoler!
Anyway, for at gøre det klart mener jeg ikke at nogle racer børe forbydes men man i stedet skal have et certificat hvis man vil eje disse hunde.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
det er altså en overforsimplicering uden lige.
Man kan mene, at man har nok så meget styr på vovses adfærd og betingede reflekser, og så bliver man alligevel overrasket, fordi en eller anden gør noget helt uventet, eller fordi hunden udsættes for to eller flere forskellige stimuli på en gang.
så gem lige det argument til side - det holder ganske enkelt ikke
mar 2009
En hund der på en åben plads møder et menneske vil i langt de fleste tilfælde holde stor afstand og gø, det er sjældent en hund vælger konfrontationen, da det vil minimere flokkens chance for overlevelse. (sådan tænker hunden)
Hvis det er en hund der er trænet til at bide, f.eks. Schäefer, så bider den på en helt anden måde end hvis det var et "forsvarsbid", så river og flår de typisk, ikke godt for personen!
Personligt er Schäefer heller ikke min kop the, de gøer alt for meget, og er pivede, altså dem jeg kender! (alle hunde kan trænes til at holde kæft, hvis ejeren gad)
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 799
Hvor mange skriver fordi de tror de ved noget, eller kender-en-der-kender-en-der-engang-spiste-pølser-med-en-der-havde-sådan-en-hund ?
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
Eller den der lige har været, et barn i en skole leger i pausen, sådan en hun kommer lige forbi og vil "lege" med, hunden var nærmest på vej til dyrlæge da politiet snakkede med ham. Syndes man høre så tit om sådan sager hvor ejeren ikke lige frem ser/lyder til at være uegnet til at have hund. Men det går stadig galt.
Eneste problem jeg ser med den lov. Den vil ikke blive håndholdt, og hvis en ejer endelig bliver meldt for ikke at bruge mundkurv, så gider politiet nok ikke gøre noget ved det.
mar 2009
Og læs lige Knuds indlæg, han har også ret!
Jeg vil sige at hundesprog er for alle, men det er jo ofte kun hundeejere der kender det, og derfor gå i en stor bue uden om noget du er usikker på eller kan det gå galt. Hunden kan simpelthen tolke din angst som noget den skal forsvare sig imod!
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 225
Har lige hørt om en kennel med franske, hvor en drægtig tæve blev overfaldet af to af sine "medhunde" som den havde gået sammen med i flere år. Den måtte aflives efterfølgende. Så put bare den franske på listen...
Jeg prøver ikke at forherlige muskelhunde, men jeg tror nu ikke en liste med racer kan komme problemet med de dårlige ejere til livs. Nye krydsracer vil bare opstå, og så dukker der bare nye problemer op.
mar 2009
Der eksempler på på hunde, tæver, der har boet sammen i mange år, lige pludselig farer de i flæsket på hinanden og stopper ikke før den anden er død!
En beretning fra Arne Andersen, gammel hundetræner og instruktør.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 195 Svar: 2.056
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Jeg mener selvfølgelig osse det er ejeren og ikke hund den er gal med når en hund angriber, og der er faktisk mange ting der spiller ind... En simpel ting som kosten kan være medvirkende til at en hund angriber...
hvis nu du konstant fik skæld ud, dårllig kost, låst inde i et rum og aldrig måtte være sammen med dine artsfæller når du kom ud, ville du nok osse blive agressiv og tænde hurtigere end hvis du blev behandlet modsat...
Og når(hvis) forbudet kommer, finder de typer der har hunden for at være smart og sej, bare nogle andre hunderacer der er endnu værre og jeg tror der kommer MEGET farligere hunde til landet end der allerede er her... Og hvilke racer mon bliver forbudt næst..?
Hundebevis, man skal bestå en prøve for at have hund det er vejen frem... Og har man hund uden hundebevis skal straffes hårdt på økonomien, lidt som at køre uden kørekort...
Hvor mange her inde vil brokke sig hvis deres mc eller bil blev forbudt fordi der var mange uheld med den..?
/ Bülow...
dec 2003
Ja, der findes mange amstaff, ambull mfl. som er rigtig gode familiehunde, men når ejerne af disse har travlt med at fortælle at de er godheden selv, så tror andre også på det.
Disse hunden kræver som oftest en mere opmærksom ejer end andre racer, og det er det der skal oplyses om, IKKE at de er ligeså nemme som en labrador, eller at en gravhund er mere farlig fordi den bider oftere.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
En en Engelsk staffordshire bull terrier, koster nemt 10.000,- hos en anderkendt avler hvor der er kontrol med hvad man avler på.
Man kan så ikke fortænke mennesker fra et "fattigere" land i at ville tjene penge.
Så problemet må igen lande hos de dansker, eller andre der bor i danmark som er ligeglade med det mentale helbred deres hund har, som skaber det her marked.
Så de danske politikere i mangel af bedre vælger at gå efter symptomet og ikke sygdommen, men sådan er det jo desværre ofte i politik.
mar 2009
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Helt rigtigt... alle mener jo deres hund er den bedste i verden...
Vores dygtige politikere kunne lære noget af at lytte til dem der ved noget om hunde, så ville der ikke komme et forbud da alle der er blevet bedt om at komme med deres input til en ny hundelov fraråder et forbud, på nær en af dem... Men politikerne har sagt forbud og så bliver de jo nød til det, for at tilfredsstille Hr & Fr Danmark...
Og så gør det jo ikke bedre at div. aviser kører MEGA hetz på muskelhunde...
/ Bülow
dec 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
Men det gik hverken værre eller bedre end, da jeg senere gik til agility med min Staff blev hun overfaldet 3 gange af den samme hund, en Toller (jagthund) han blev ikke bortvist men 3. gang måtte vi til dyrlæge og fra den dag måtte vi stoppe til agility da min "kamphund" (var bange for at komme til træning.
Et lille indput til debatten.
Hilsen (idioten) i den anden ende af snoren (ironi kan være brugt)
mar 2009
Og når man møder dem nede i byen med deres hund trækkende som en vanvittig, så griner man sgu indvendigt, hunden styrer gåturen fuldstændigt, det gad jeg ikke!
aug 2005
Det er vel problemets kerne!!!!!
Nu kan man jo ikke forbyde mennesker at eksistere, og så må politikerne jo ty til noget andet.......
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 106
Det er den lette og hurtige løsning de har valgt... Er vi ikke enige i det ?
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 508
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 7 Emner: 91 Svar: 1.895
Dejlig, pålidelig, børnevenlig, rolig osv osv osv...
Lige til den en dag løb efter en ældre mand og bed ham i jakken, uden nogen grund overhoved... Afsted til dyrelægen :´(
RIP
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 508
aug 2005
Det kommer vi efter min bedste overbevisning til at leve med!
mar 2009
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 225
Min venindes amstaff er flere gange blevet overfaldet og bidt alvorligt. Og politiet tager det bare ikke alvorligt når det er en muskelhund der er offeret. Min kollegas cuton de tulear er blevet overfaldet af en schäfer. Det står heller ikke i statestikkerne.... Men det er jo heller ikke smart at snakke om i medierne lige nu, så hvorfor skulle det så blæses op.
Hunde Forbud