{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Hunde Forbud {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Nu hvor de snakker om at forbyde flerehunderaser ville jeg lige høre af om der er nogen der ved hvilke eller har nogle link om det har prøvet at søge lidt efter det men ikke rigtig fundet noget er ejer af to dejlige Bullmastiffer
som jeg nødigt vil af med eller lave min ejendom om til en borg med 180cm hegn rundt om.
På forånd tak og en go´påske

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde Forbud
  • #1   24. mar 2010 Ikke flere muskelhunde uden mundkurv. Det er tanken bag det lovforslag som regeringen sammen med Dansk Folkeparti fremsætter snart.

13 forskellige hunderacer kommer på en sort liste. De må ikke længere anskaffes. Og dem der er i landets allerede skal holdes i snor og bære mundkurv.

Det kom frem under statsministerens ugentlige pressemøde i dag.

Følgende racer bliver forbudt:

* - Dogo argentino
    * - Amerikansk staffordshire terrier
    * - Fila brasileiro
    * - Boerboel
    * - Kangal
    * - Centralasiatisk ovtcharka
    * - Kaukasisk ovtcharka
    * - Sydrussisk ovtcharka
    * - Tornjak
    * - Sarplaninac
    * - Staffordshire bull Terrier
    * - Amerikansk bulldog

Racerne Pitbull terrier og Tosa inu blev allerede forbudt i 1991, oplyser TV2.

http://www.tv2east.dk/artikler/forbud-mod-muskelhunde

• #2   24. mar 2010 Sidebemærkning. Det er ikke hundene der er farlige men de spasser ejere.... sådan går det jo altid når nogle enkelte retarderet mennesker (Læs: rockere & Perkere) skal ødelægge det for resten.

Jeg kan sgu også godt købe mig en Puddel Hund og gøre den aggressiv hvis jeg bare mishandler den nok!

• #3   24. mar 2010 (link fjernet)

• #4   24. mar 2010 Kristian J: Slet ikke på samme måde som du kan med en kangal eller tornjak. Pudlen vil først vise sin agrressivitet når den føler sig truet eller trængt. Det skal langt mere til end ved nogle af de 13 racer.

• #5   24. mar 2010 Vi har lige fået forbud mod såkaldte muskelhunde, der hvor vi bor - noget af det bedste. der er sket i lang tid smiley

• #6   24. mar 2010 Mange tak for de hurtige svar og ja er som reglen ejeren der er noget galt med men ja nogle raser er nemmre at blive aggrasive end andre men selv de hunde med en go opdragelse kan blive til en rigtig dejlig hund som ikke mangler at bide nogen for sjov

• #7   24. mar 2010 Hej Niels
    Kommer vel an på hvor man bor

• #8   24. mar 2010 hørte at noget om de nævnte bulldogs i al almindelighed. Men mon det så også kommer til at gælde "franske bulldogs"?? Der er i hvertfald ikke belæg for at forbyde dem, da de ikke er fjendske, farlige eller agressive overhovedet.

• #9   24. mar 2010 Lasse.
    Hvor er dine bullebasser fra?? Har selv sådan en fin herre på 65 kg.

• #10   24. mar 2010 Hvorfor er Schäfer hunde så ikke på listen? De kan da være MINDST lige så farlige!

http://www.fyens.dk/article/1561361:Nyborg--Schaefer-bed-retriever-ihjel

• #11   24. mar 2010 Hansen J: Kun over de bid der meldes. Desuden er et bid fra en gravhund på ingen måde ligeså farligt som et bid fra en Tosa Inu eller anden på den liste.

• #12   24. mar 2010 kristian J: Det er fordi en Schäefer ikke har det man kalder kort sprog som mange af de racer man vil forbyde har!
    Rottweileren er jo den der har det hårdeste bid, men er ikke på listen, og det er jo fordi den er mega omgængelig og meget tålmodig, den skal nok sige til inden den bider:) brumme og knurre, og derfra er det så din egen skyld! (advarsel, advarsel, advarsel, bid)!

• #13   24. mar 2010 Hej Jens
    Tæven på næsten otte er fra oslo købte jeg da jeg arbejdede der og fik så hvalper i hende med en hanhund fra fåborg og beholdte så en han selv som blir tre til sommer en dejlig hund hvor er din fra da

• #14   24. mar 2010 Bullmastiff er iøvrigt en dejlig bamse hund, lovely!

• #15   24. mar 2010 Allan R: Nu er det bare sådan at en Schäefer hund bed halvdelen af låret på min ex kæreste så jeg vil mene den kan bide det den skal.

Det svarer til at forbyde maskine geværer men tillade pistoler!

Anyway, for at gøre det klart mener jeg ikke at nogle racer børe forbydes men man i stedet skal have et certificat hvis man vil eje disse hunde.

• #16   24. mar 2010 Det der med: ejeren - ikke hunden....

det er altså en overforsimplicering uden lige.

Man kan mene, at man har nok så meget styr på vovses adfærd og betingede reflekser, og så bliver man alligevel overrasket, fordi en eller anden gør noget helt uventet, eller fordi hunden udsættes for to eller flere forskellige stimuli på en gang.

så gem lige det argument til side - det holder ganske enkelt ikke

• #17   24. mar 2010 Alle store hunde kan bide hårdt også en Golden retreiver! Nogen hunde bider for at advare, andre for at slå ihjel, andre igen fordi de bliver skræmt eller trængt!
    En hund der på en åben plads møder et menneske vil i langt de fleste tilfælde holde stor afstand og gø, det er sjældent en hund vælger konfrontationen, da det vil minimere flokkens chance for overlevelse. (sådan tænker hunden)
    Hvis det er en hund der er trænet til at bide, f.eks. Schäefer, så bider den på en helt anden måde end hvis det var et "forsvarsbid", så river og flår de typisk, ikke godt for personen!
    Personligt er Schäefer heller ikke min kop the, de gøer alt for meget, og er pivede, altså dem jeg kender! (alle hunde kan trænes til at holde kæft, hvis ejeren gad)

• #18   24. mar 2010 Nu sidder der en masse herinde og diskuterer dette emne... Hvor mange af jer har noget at have det i? Her mener jeg: Selv har en hund der i andres øjne er en dræbermakine og har deltaget i andet end hvalpetræning...

Hvor mange skriver fordi de tror de ved noget, eller kender-en-der-kender-en-der-engang-spiste-pølser-med-en-der-havde-sådan-en-hund ?

• #19   24. mar 2010 Når der nu bliver sagt at det er ejeren og ikke hunden der er skyld i det. Så tænker jeg sådan på den sag hvor ejeren af en kamp/muskel hund der havde angrebet en lille pige, hun stod frem på tv2 hvor hun græd og græd over hvad der var sket, og hun havde fået hunden aflivet.
    Eller den der lige har været, et barn i en skole leger i pausen, sådan en hun kommer lige forbi og vil "lege" med, hunden var nærmest på vej til dyrlæge da politiet snakkede med ham. Syndes man høre så tit om sådan sager hvor ejeren ikke lige frem ser/lyder til at være uegnet til at have hund. Men det går stadig galt.

Eneste problem jeg ser med den lov. Den vil ikke blive håndholdt, og hvis en ejer endelig bliver meldt for ikke at bruge mundkurv, så gider politiet nok ikke gøre noget ved det.

• #20   24. mar 2010 Er hundetræner i DCH! Og har Dobermann/Rottweiler kryds 40 kg!
    Og læs lige Knuds indlæg, han har også ret!
    Jeg vil sige at hundesprog er for alle, men det er jo ofte kun hundeejere der kender det, og derfor gå i en stor bue uden om noget du er usikker på eller kan det gå galt. Hunden kan simpelthen tolke din angst som noget den skal forsvare sig imod!

• #21   24. mar 2010 Må lige indskyde en kommentar i denne tråd. Jeg har en amerikansk bulldog, en muskelhund. Hun kan normalt ikke lide andre hunde, lever fuldt ud op til sit rygte som kamphund. Vi ville så prøve at sætte hende sammen med en fransk bulldog. Det så mest af alt ud somom vores hund morede sig over den der lille grimme tingest der stod med snoren spændt til bristepunktet og knurrede og snerrede som en grimling i fuldmåne....... Og så lagde vores hund sig ned og sov...
    Har lige hørt om en kennel med franske, hvor en drægtig tæve blev overfaldet af to af sine "medhunde" som den havde gået sammen med i flere år. Den måtte aflives efterfølgende. Så put bare den franske på listen...
    Jeg prøver ikke at forherlige muskelhunde, men jeg tror nu ikke en liste med racer kan komme problemet med de dårlige ejere til livs. Nye krydsracer vil bare opstå, og så dukker der bare nye problemer op.

• #22   24. mar 2010 Tæver kæmper for at blive den ene der får lov at blive bedækket af alfa-hannen, sådan er det!
    Der eksempler på på hunde, tæver, der har boet sammen i mange år, lige pludselig farer de i flæsket på hinanden og stopper ikke før den anden er død!
    En beretning fra Arne Andersen, gammel hundetræner og instruktør.

• #23   24. mar 2010 Anette L: Det er så første gang jeg hører om en Fransk der er agressiv. Der imod har jeg selv oplever flere Amr. bulldog der virkede fjendske over for alt der ikke var dens ejer. Tror det er et enkeltstående tilfælde du har hørt med de franske. Alle jeg kender og har hørt om og incl. mig selv som er ejer af 2 franske har kun positivt at sige om dem. Har virkeligt ALDRIG hørt om at de skulle være arrige. Men ok der kan jo være brodne kar. Men skal den franske på listen kan der ikke diskuteres at det i så fald skulle være sammen med den amerikanske.

• #24   24. mar 2010 Jeg har selv en af de hunde der er på listen, eller nærmere 2... Min amstaff/ambull blanding er noget af det mest dovne og ufarlige væsen jeg længe har mødt...

Jeg mener selvfølgelig osse det er ejeren og ikke hund den er gal med når en hund angriber, og der er faktisk mange ting der spiller ind... En simpel ting som kosten kan være medvirkende til at en hund angriber...

hvis nu du konstant fik skæld ud, dårllig kost, låst inde i et rum og aldrig måtte være sammen med dine artsfæller når du kom ud, ville du nok osse blive agressiv og tænde hurtigere end hvis du blev behandlet modsat...

Og når(hvis) forbudet kommer, finder de typer der har hunden for at være smart og sej, bare nogle andre hunderacer der er endnu værre og jeg tror der kommer MEGET farligere hunde til landet end der allerede er her... Og hvilke racer mon bliver forbudt næst..?

Hundebevis, man skal bestå en prøve for at have hund det er vejen frem... Og har man hund uden hundebevis skal straffes hårdt på økonomien, lidt som at køre uden kørekort...

Hvor mange her inde vil brokke sig hvis deres mc eller bil blev forbudt fordi der var mange uheld med den..?

/ Bülow...

• #25   24. mar 2010 Problemet er også de nuværende ejere som ikke har problemer, og reklamerer med deres hunde som var stille og rolige bamser...
    Ja, der findes mange amstaff, ambull mfl. som er rigtig gode familiehunde, men når ejerne af disse har travlt med at fortælle at de er godheden selv, så tror andre også på det.
    Disse hunden kræver som oftest en mere opmærksom ejer end andre racer, og det er det der skal oplyses om, IKKE at de er ligeså nemme som en labrador, eller at en gravhund er mere farlig fordi den bider oftere.

• #26   24. mar 2010 En del af problematikken ligger desværre også i at mange af de her hunde som er farlige er importeret fra (men ikke kun) Polen, hvor nogle mennesker avler kritikløst på hunde som i forvejen ikke skulle have hvalpe for at tjene en hurtig skilling.

En en Engelsk staffordshire bull terrier, koster nemt 10.000,- hos en anderkendt avler hvor der er kontrol med hvad man avler på.

Man kan så ikke fortænke mennesker fra et "fattigere" land i at ville tjene penge.

Så problemet må igen lande hos de dansker, eller andre der bor i danmark som er ligeglade med det mentale helbred deres hund har, som skaber det her marked.

Så de danske politikere i mangel af bedre vælger at gå efter symptomet og ikke sygdommen, men sådan er det jo desværre ofte i politik.

• #27   24. mar 2010 Ja, skal du ha den rigtige vurdering af en hund er ejeren nogen gange ikke den rigtige at spørge, netop fordi han har det godt med den! Spørg naboen, hans venner eller en der træner hunde og ved noget om det!

• #28   24. mar 2010 Allan R:

Helt rigtigt... alle mener jo deres hund er den bedste i verden...

Vores dygtige politikere kunne lære noget af at lytte til dem der ved noget om hunde, så ville der ikke komme et forbud da alle der er blevet bedt om at komme med deres input til en ny hundelov fraråder et forbud, på nær en af dem... Men politikerne har sagt forbud og så bliver de jo nød til det, for at tilfredsstille Hr & Fr Danmark...

Og så gør det jo ikke bedre at div. aviser kører MEGA hetz på muskelhunde...

/ Bülow

• René J
    René J Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #29   24. mar 2010 Jeg er selv ejer af en Staffordshire Bullterrier, da jeg startede til hundetræning var der flere der var skeptiske, men de fandt hurtigt ud af at den var som andre hunde. Hun ville faktisk hellere snakke med de andre hunde ejere en deres hunde. Det pudsige var at i den tid vi gik til hvalpetræning/alm træning var der tre fra holdet der måtte aflive deres hunde fordi de ikke kunne styre dem (2 stk. Labrador F1 og en Sankt Bernhard) selv vores træner fik sin 5 år gamle F1 aflivet da den nappede hans ½ år gamle datter.
    Men det gik hverken værre eller bedre end, da jeg senere gik til agility med min Staff blev hun overfaldet 3 gange af den samme hund, en Toller (jagthund) han blev ikke bortvist men 3. gang måtte vi til dyrlæge og fra den dag måtte vi stoppe til agility da min "kamphund" (var bange for at komme til træning.

Et lille indput til debatten.

Hilsen (idioten) i den anden ende af snoren (ironi kan være brugt)

• #30   24. mar 2010 Min oplevelse som træner er at dem der har den type hunde, max kommer 3 gange, og så ser vi dem ikke mere, fordi de har ikke købt hunden for at skulle gå fint som en svans, men for en slags status!
    Og når man møder dem nede i byen med deres hund trækkende som en vanvittig, så griner man sgu indvendigt, hunden styrer gåturen fuldstændigt, det gad jeg ikke!

• #31   25. mar 2010 Allan R:

Det er vel problemets kerne!!!!!

Nu kan man jo ikke forbyde mennesker at eksistere, og så må politikerne jo ty til noget andet.......

• #32   25. mar 2010 Knud:

Det er den lette og hurtige løsning de har valgt... Er vi ikke enige i det ?

• #33   25. mar 2010 fatter ikke hvorfor en boerboel er på, det er da den rareste hund og hvad jeg ved har de da ikke angrebet noget her i dk. så hvorfor lige den race.? har en kammi som har denne race og han fatter det simpelthen heller ikke. hvem er det der bestemmer hvilke racer der skal forbydes? smiley

• #34   25. mar 2010 Havde en Grand Danois sidste år, en hun på 3 år..

Dejlig, pålidelig, børnevenlig, rolig osv osv osv...

Lige til den en dag løb efter en ældre mand og bed ham i jakken, uden nogen grund overhoved... Afsted til dyrelægen :´(

RIP

• #35   25. mar 2010 hvorfor er gravhunden ikke på, de arrige sataner smiley

• #36   25. mar 2010 Det er muligvis den lette og hurtige løsning, de politikere vi selv har valgt til at prpræsentere os, har valgt.

Det kommer vi efter min bedste overbevisning til at leve med!

• #37   25. mar 2010 Det er fordi gravhunden ikke kan nå struben og således ikke anses for farlig:)

• #38   25. mar 2010 Thomas R, jeg har aldrig sagt andet end at min hund(som jo faktisk er den eneste jeg kan stå inde for her i denne tråd) desværre lever op til rygtet som kamphund. Jeg skriver også at jeg ikke prøver at forherlige kamphunde, eftersom jeg godt ved at mange af den type hunde har en kort lunte. Jeg gav bare et eksempel på at f.eks.den franske ikke er så nuttet en lille sag som mange ejere prøver at gøre den. Men selvsamme franske bulldog som skabte sig over for min amerikanske, er jordens sødestre kælegøj som elsker at ligge på skødet og blive kælet i flere timer.
    Min venindes amstaff er flere gange blevet overfaldet og bidt alvorligt. Og politiet tager det bare ikke alvorligt når det er en muskelhund der er offeret. Min kollegas cuton de tulear er blevet overfaldet af en schäfer. Det står heller ikke i statestikkerne.... Men det er jo heller ikke smart at snakke om i medierne lige nu, så hvorfor skulle det så blæses op.

Kommentér på:
Hunde Forbud

Annonce