Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til HD tv
  • #1   7. nov 2009 Hvis du mener om du kan se digitalt tv, så skal du bruge en digital boks.
    Men dr1 og tv2 plejer og være digital på alle fjernsyn der har mulighed for og skifte fra analog til digital.

Håber det besvare lidt af dit spørgsmål smiley

• #2   7. nov 2009 hmm jamen det store spørgsmål ligger jo i om du har en DVB-C eller en DVB-T tuner i dit tv. Og ja så hvilken type signal du modtager - om det er stue antenne elller kabel.

• #3   7. nov 2009 det var det jeg mente... Men jeg har jo alle de der tunere indbygget? :S mpeg jeg ved ikke hvad osv.. Og så der hvor jeg vælger kanaler står der om jeg vil søge på analog kanaler eller digitale... men kan ikke vælge digitale.. Og ligenetop dr og tv2 burde man ku se uden boks :S ? fatter det ikke

• #4   7. nov 2009 jeg har alt hvad der skal bruges i det tv der.. (link fjernet) det mit tv og har Kabel ´tv

• #6   7. nov 2009 ja det også min overbevisning, søger bare en der kan forklare mig om mine problemer

• #7   7. nov 2009 Hvis du har Kabel tv. samt det tv på linket, så kan du tage de digitale kanaler.
    Nu kender jeg ikke det tv du har købt, men hvis dvb-t og dvb-c ligger som 2 forskellige tunere, så skal du søge på dvb-c tuneren når du har kabel tv.
    Hvis du søger på dvb-t finder den ingen kanaler før den får en aktiv antenne tilsluttet.

• #8   7. nov 2009 hmmm hvordan ved jeg om jeg søger på dvb-c tuneren ?

• #9   7. nov 2009 Det burde fremgå på menuen, ellers bør det stå i manualen.
    Går alt andet galt....læs manualen smiley

• #10   7. nov 2009 Men for lige at tage den fra bunden. Når du søger kanaler ind så finder den x antal kanaler, er eks. dr update en af de kanaler den søger ind ?

• #11   7. nov 2009 ved ikke har ikke indstillet det... har jeg jo gjort en gang

• #12   7. nov 2009 1)
    Indstil kanalerne igen, de er jo lige blevet opdateret i firbindelse med overgangen til digital TV.

2)
    Hvad har du af indgangssignal til TV'et ..... Kabeltv, IP-TV (f.eks. TDCTV), parabol, ekstern antenne ????????????

JLL

• #13   7. nov 2009 argh hader bare at sku indstille alle de lorte kanaler bruger kun omkring 10 af dem jo... men som jeg har nævnt længere oppe det er kabel tv. som der er hvad kan man sige "lokalt tv" her i byen altså byen udbyder signalet...

• #14   7. nov 2009 Hvis du kan tage eksembelvis dr update eller canal 9, så har den lagt de digitale kanaler ind, alt efter om du har grundpakke mellempakke eller fuldpakke der afgøre hvor mange digitale kanaler du kan tage jo.

Men hvis dr update er der så har den lagt de digitale kanaler ind smiley

• #15   7. nov 2009 Hvis du har kabeltv er det din antenneforening der bestemmer hvad for tvsignaler der skal "sendes"

Så vidt jeg ved er det de færeste kabeltvfirmaer der sender DR HD endnu som er den eneste gratis HD kanal der er PT.

Hvis du ønsker at modtage DR HD skal du anskaffe dig en UHF antenne og en splitterbox(avanceret t-stik) til dit antennekabel og kabeltv kabel så de bliver samlet i et kabel.

• #16   7. nov 2009 du skal nok brugen en kode fra fra din kabel udbyder som skal intastes i dit tv så det kan søge i dvb-c . Jeg ringede til lg suport også gik det fint men jeg havede sku ikke fundet ud af det selv.
    hd dur siger jeg bare ,-)))

• #17   7. nov 2009 Hey Tue, den ide har også strejfet mig, men jeg var bange for at det ville give forstyrrelser på kabel delen. Har du afprøvet det og virker det uden forstyrrelser ?

• #18   7. nov 2009 Jens (Esbjerg) A :

Jeg er har kun en alm. loftantenne ingen kabel eller parabol.

Det burde virke da at det signal man modtager fra antennen er digitalt og det andet analogt, men jeg er ikke 100% sikker det spilller også ind hvor på frekvensbåndet at kanalerne ligger i forhold til hinanden.

• #19   7. nov 2009 Okay, jeg håbede lige du havde afprøvet det smiley Må nok heller prøve det en dag, men tror det vil give forstyrrelser, men det skal afprøves. smiley

• #20   8. nov 2009 Når du har kabeltv, skal du have et netværksid fra din operatør. Det kan du så taste ind når du laver en søgning. I din søgemenu kan du vælge om du vil søge på luft eller kabel. Du kan kun se HD, hvis kanalen sender i HD-format. Det er der ikke ret mange der gør. Canal digital har flest HD-kanaler(kræver satbox)

• #21   9. nov 2009 Tue N:

Jeg har samme type tilslutning som du nævner plus en bredbåndsforbindelse.

Jeg kan snildt tage de digitale signaler ind gennem antannen, men jeg finder ingen HD kanaler her. Det gør jeg derimod på bredbåndsforbindelsen

• #22   9. nov 2009 Knud fra vestegnen har du en MPEG 4 boks????

Hvis ja burde du kunne finde DR HD
    (link fjernet)

De eneste kanaler der kan modtages via MPEG2 er DR, DR2 og TV2 med forbehold for specielle lokale.

• #23   10. nov 2009 Tue:

Iflg min manual, skulle der være en MPEG4 tuner i fjerneren - hvor mange skal man ha???

• #24   10. nov 2009 Beklager at jeg skrev forkert ovenover ja du skal have en DVB-T modtager med MPEG4 enten i dit TV eller i en separat boks for at være i stand til at modtage DR HD med flere over en "alm" antenne.
    Hvis du stadig ikke er i stand til at finde DR HD osv og dit fjernsyn har DVB-T MPEG4 osv må du have et antenneproblem.

Der findes også DVB-C som skulle/skal sendes via kabel-tv og DVB-S som er en parabolstandard.

http://da.wikipedia.org/wiki/Digitalt_tv

• #25   10. nov 2009 Tak for hjælpen alle har fundet ud af det smiley

Kommentér på:
Hjælp til HD tv

Annonce